• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-10 19:33:16 följande:
    Så länge SD premierar järnrörsgänget som uttryckte sin fientlighet mot kvinnor och invandrare kommer de givetvis att få fortsatta påminnelser om sitt övertramp.
    Finns det bara sverigedemokrater som har varit fientlig mot kvinnor och invandrare på fyllan? Ingen sosse och moderat möjligen? Ringer det någon klocka?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-10 19:33:16 följande:
    Så länge SD premierar järnrörsgänget som uttryckte sin fientlighet mot kvinnor och invandrare kommer de givetvis att få fortsatta påminnelser om sitt övertramp.

Men hallå, klart att man kan säga skit i den horan om någon man tycker är helt dum i huvudet med någon som man inte vill bråka med, och tom Babbe eller vad det nu va. Dom har ju tjafsat med Soran långt innan det senario som vi har sett, på nätet i veckor .Lite som vi här där man ibland kallar folk för elaka saker, bara för att man ibland blir lite trött och inte orkar mera.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 19:35:42 följande:
    De gick 10 meter och sen kastade ner aluminiumröret på marken. Vad får du allt ifrån?
    De kastade ner järnrören för att de hörde polissirener när de var på väg TILL "attackaren"  De gick iväg och hämtade järnrör och sedan gick de tillbaka för att leta reda på "attackaren".

Om jag känner mig attackerad söker jag mig BORT från attackaren, inte TILL attackaren. "Var får jag allt i från?" Filmen. Vill du att jag ska länka så du får se själv?

• nihka
    Gert skrev 2014-03-10 19:40:30 följande:
    Hur menar du? Det står ingenting om att religioner ska förbjudas. Det står ingenting om Islam eller några andra av världens religioner.

Nej, du har helt rätt. Det står inget om att religioner ska förbjudas och inget om islam eller några andra av världens religioner. Men det var inte det jag frågade om. Jag frågade om det finns något utrymme för religionsfrihet och islam itextningen.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-10 19:50:20 följande:

Nej, du har helt rätt. Det står inget om att religioner ska förbjudas och inget om islam eller några andra av världens religioner. Men det var inte det jag frågade om. Jag frågade om det finns något utrymme för religionsfrihet och islam itextningen.
    Du läser i fel avsnitt. Här står det om religionsfrihet och islam.

sverigedemokraterna.se/var-politik/religionen/
  • UniqueSnowflake

Som en tjej skrev som svar på varför hon inte tar på sig en slöja på allmänna bete-dig-som-ett-får-dagen:

"Skulle jag ta på mig en hijab idag hade det varit äckligt respektlöst mot mina föräldrars politiska kamp och fängslande i Iran.

Efter revolutionen 1979 i Iran infördes hijabtvång. Min mors väninnor blev skrubbade i ansiktet med glaskross och piskade för att de vägrade."

Många som flytt förtrycket i diverse arabländer kom hit för att slippa både slöjan och religionen, som för många känns som en kvarnsten runt halsen...

• nihka
    Gert skrev 2014-03-10 19:42:44 följande:
    Finns det bara sverigedemokrater som har varit fientlig mot kvinnor och invandrare på fyllan? Ingen sosse och moderat möjligen? Ringer det någon klocka?
    Ser du att jag FÖRSVARAR dessa sossar och moderater? Ser du någon som FÖRRINGAR handling och ord, FÖRSVARAR och BELÖNAR järnrörsgänget?
  • UniqueSnowflake
    Gert skrev 2014-03-10 19:35:42 följande:
    De gick 10 meter och sen kastade ner aluminiumröret på marken. Vad får du allt ifrån?
    SD-hatarna igen. De är ju för roliga. Jag såg också filmerna. De tog upp rören vilket såg ut att vara för "show", sen släppte dem ner dem igen långt innan de stod framför mannen/männen som var deras antagonist/er.
    bannad pga ''rasism'' (?) för mitt inlägg i SD-BSS-tråden. That's bullshit!
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-10 19:54:06 följande:
    Ser du att jag FÖRSVARAR dessa sossar och moderater? Ser du någon som FÖRRINGAR handling och ord, FÖRSVARAR och BELÖNAR järnrörsgänget?
    Jag ser inte att du attackerar dessa sossar och moderater som du gör med sverigedemokrater.
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-03-10 19:46:24 följande:
    De kastade ner järnrören för att de hörde polissirener när de var på väg TILL "attackaren"  De gick iväg och hämtade järnrör och sedan gick de tillbaka för att leta reda på "attackaren".

Om jag känner mig attackerad söker jag mig BORT från attackaren, inte TILL attackaren. "Var får jag allt i från?" Filmen. Vill du att jag ska länka så du får se själv?
    Historierevision!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?