• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Såhär sa Mona Sahlin:

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka."

Använd hjärnan lite, va? Det handlar inte om det ni insinuerar...

Mother cake
  • Velouria
    Velouria skrev 2014-03-10 21:50:13 följande:
    Såhär sa Mona Sahlin:

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka."

Detta uttalande är uppenbarligen riktad till värde- och kulturkonservativa, uppstoppade nationalister. 
    Som SD.
    Mother cake
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-03-10 21:40:05 följande:
    Fast här har du fel. Det är inte "några" som vill minska invandringen. Hela partiet vill det (och därmed varenda sympatisör). sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-vikti.../
    Mother cake

Det vill jag med, samma som övriga EU duger gott till mig. Faktisk så vill jag ta hand om dom som bor i Sverige iförsta hand, förstår,inte vad problemet är när man vill få ordning på dom problem vi har? Det känns som skaplig hybris när man ska rädda hela världen.
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:51:47 följande:

Det vill jag med, samma som övriga EU duger gott till mig. Faktisk så vill jag ta hand om dom som bor i Sverige iförsta hand, förstår,inte vad problemet är när man vill få ordning på dom problem vi har? Det känns som skaplig hybris när man ska rädda hela världen.
    Okej, men det är oväsentligt. Jag bara påpekade att du hade fel.
    Mother cake
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 21:22:08 följande:
    Du förstod inte vad jag menade. Enligt PK-tänket är jag främlingsfientlig, eftersom jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
    Främlingsfientlig blir man inte av att betrakta många som främlingar. Man måste inte vara fientlig mot alla man inte känner. Du kanske är det, men jag är det inte.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:36:00 följande:

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
    Det är möjligt att vända på de flesta resonemang och jag ser det som att sajter som avpixlat just uppmuntrar en sjuklig fixering vid invandring på så vis att de som driver sajten väljer exempel och sen kommer kommentarerna.

Många sverigedemokrater tycks tro att det finns något slags PK-floskelspråk där orden saknar egentlig betydelse, kanske för att man vänjer sig vid allt och skitlukt eller hat blir en normalitet, inget man ens märker. Men när folk utanför SD och SVP med flera partier beskriver avpixlat som en hatsajt så är det en beskrivning som bottnar i en verklig känsla, åtminstone för min del.

Det är inte ofta jag går in på avpixlat - men de få gånger jag gör det så slås jag av det kompakta och besinningslösa hatet i kommentarsfälten och hur välregisserad sajten är såtillvida att den är uppbyggd för att ge utrymme till dem som vill få hata.

Du har ingen PK-motsvarighet, såvitt jag kan bedöma. Ingen sajt där man väljer ut exempel på sverigedemokrater som ska hatas i kommentarer där de som kommenterar försöker överträffa varandra i hat. Någon här i tråden jämförde avpixlar och "Inte Rasist - men...". Det är heller ingen sajt jag brukar besöka men jag uppfattar det som att man driver med sverigedemokrater i förtroendeställning - inte hatar dem.

Jag tror inte att det går in hos sverigedemokrater vad det är som får så många att ta avstånd från partiet. Det är knappast att vi hatar sverigedemokrater utan i stället att de stämningar och den människosyn som partiet och sajter associerade med partiet uppmuntrar är jävligt obehagliga.

Jag har inte några problem med folk som tycker att man borde begränsa invandringen ytterligare, det är bara en åsikt bland många andra. Men jag tycker illa om hatet mot invandrare och rasismen som följer i SD:s spår.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:36:00 följande:

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
    SD är INTE enbart några som vill minska invandringen. SD sätter upp regler för hur svenskar ska vara.
  • UniqueSnowflake

Det blir PP för mig i EU-valet iaf. Bestämt mig! Kaffe Alla borde rösta på dem.

• nihka
    effemgea skrev 2014-03-10 22:17:10 följande:
    Många sverigedemokrater tycks tro att det finns något slags PK-floskelspråk där orden saknar egentlig betydelse, kanske för att man vänjer sig vid allt och skitlukt eller hat blir en normalitet, inget man ens märker. Men när folk utanför SD och SVP med flera partier beskriver avpixlat som en hatsajt så är det en beskrivning som bottnar i en verklig känsla, åtminstone för min del.

Jo, och sedan kommer man hit med det uppdrivna språket och blir FÖRVÅNAD över att inlägg plockas bort. Hänför det till odemokratiska metoder att tysta åsikter och komplotter när det handlar om exempelvis personangrepp och rasism.

Nä, där inne, på Avpixlat kan man inte vara långa stunder i taget. Mycket obehagligt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Velouria skrev 2014-03-10 21:50:13 följande:
    Såhär sa Mona Sahlin:

Nä. Lika förbannat ett jävligt översittaraktigt uttalande mot folk som inte råkar dela hennes inställning om den "problemfria mångkulturen".

Jag saknar "det gamla Sverige". Nog för att det finns saker som är bättre i dag än för 20-30 år sedan, men t.ex. vad beträffar invandringen. De som kom hit på den tiden hade realistiska möjligheter att etablera sig i samhället på relativt kort tid eftersom det fanns arbeten. Nu verkar det vara prio ett att fylla på med folk, gärna från kulturer som är så lite kompatibla med den "svenska" som möjligt, för att vi kanske möjligen har arbetskraftsbrist om 20-30 år när pensionärerna är jättemånga.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?