• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-11 21:46:23 följande:
    Varför då?

Är det inte bättre att du ber någon i din närhet tolka mitt inlägg?

Här har det ju snyftats om att medierna borde publicera bild på invandrarbrottslingar så det står härliga till.

Jag kan inte göras ansvarig för om det är så att du läst mina tankar och kommit fram till att jag egentligen tror att SD vill placera en censor på varje redaktion. Jag har bara försökt förklara vad pressfrihet är för något - och valfrihet: Sekten kan ha sina excesser på avpixlat och vi övriga kan hålla oss till andra medier. Men sekten kan inte avgöra hur media ska jobba.

Jag sysslar alltså inte med tankeläsning så jag har ingen aning om hur sektledningen ser på pressfrihet när de inte måste vara PK.
    Med tanke på att någon tidigare i tråden funderade kring att kvotera in SD-are i journalistkåren så...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:55:59 följande:

1 Ska du vara den enda på FL som är undantagen att visa källa när man ifrågasätter din information?

*skrattar mig halvt fördärvad* Du menar den enda icke-SD-aren förstås?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:57:55 följande:

Tack för svaret! Ja men då har du ju åtminstone skaffat dig en egen åsikt om var du vill stå politiskt. Det är faktiskt ganska uppfriskande, då jag vågar påstå att de flesta antagonisterna i tråden inte har gjort detta.

Tyckte GP var ett bra exempel bara - dessutom har han väl varit statminister lika länge som Fredde.

Du vågar påstå det va. Nu är du där och TROR saker igen. För det är helt oförståeligt i din värld att folk faktiskt är emot SD på grund av deras politik, deras partiprogram, deras åsikter och handlingar? Allvarligt, varför TROR du att vi är emot SD egentligen? För att vi är elaka mot just er?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 22:07:21 följande:
    Nån annan som vill försöka sig på en tolkning av EFFE's kommentarer?

""Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."//CITAT EFFE
    Som sagt, någon av SD-fansen snackade ju om att kvotera in SD-are i journalistkåren. Så helt långsökt var det ju inte va...
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 22:54:33 följande:
    Ja fy fasen det var fruktansvärt av GP. Gråter
    Ändå röstar ni på ett parti som vill ha mer av samma. Fascinerande!
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 23:14:46 följande:

Fixad länk: tinyurl.com/metroartikelSD

Lite från artikeln:

Tack för att du stöder det jag säger. Varför i allsin da'r skulle moderater fly till SD om de inte kände att SD bättre genomförde moderaternas politik? Och vad är då moderaternas politik (som också är SDs, har det visat sig)? Jo, att skära ned på allt, sänka skatterna, och (detta är SDs egen krydda) skylla den allt sämre kvaliteten på allt som det skärs ned på på invandrarna.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-12 00:05:23 följande:
    Det tycker nog inte hen egentligen. Vill minnas någon kallade Dorian för Dårjan, då var det offerkofta på geschwint. Lång utläggning om varför vissa inte kan diskutera utan nedlåtande ordval. Jomen.
    Jasså? Du minns uselt. Jag har aldrig reagerat på den sortens idiotiska personangrepp. Utom möjligen genom att just konstatera att det är personangrepp. Men genom sig själv känner man la andra...
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 19:30:51 följande:

Så att kunna svenska räcker alltså för dig för att en svensk medborgare ska vara svensk i dina ögon?

Nej. Du ska personligen känna dig som svensk också. Går du fortfarande runt och ser dig som iranier är du iranier.
    Jag skiter i om det är Hassan från Arabtjohejsan som kommer. Tycker han att Sverige och svenskarna är fantastiska och att demokrati (eller vad vi har) är toppen och han vill vara svensk då är han svensk. Vill han inte lära sig svenska och sitter i sin lägenhet och kollar på arabisk tv och känner sig som en arab är han inte svensk hur många svenska medborgarskap han än får.
    Svenskt medborgarskap = inte automatiskt svensk.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-11 20:47:20 följande:

Vad mer behöver du veta?
    Personlig information om vare sig offer eller förövare tillför inget av vikt, om förövaren redan är i förvar.

Vi kan ta det ett steg längre. Varför ska jag veta att en människa sitter i förvar? Vad rör det mig att ett mord begåtts i Säffle? Vi kanske kan sluta rapportera helt vad som händer. Alla glada alla nöjda.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Hummelnr12
    Thomas66 skrev 2014-03-11 22:56:11 följande:

Sedan va det nog lättare att vara politiker på 60-80 talet när det fanns mer pengar. Tycker lite synd om löwen när många förväntar sig att man kan lösa alla problem bara man höjer skatten lite .
    Det var det säkert ett annat politiskt klimat, en annan respekt mellan politiker som man inte ser idag. En helt annan syn på ideologierna, en sosse var liksom en sosse, en konservativ var konservativ liksom, de linjerna har suddats ut idag. Det finns inget parti i dag som tänker längre än till nästa val, knappt så långt. Oavsett vad man tycker om Palme Erlander Fälldin osv så hade de lite längre planer för Sverige så att säga.

Sen om det var ekonomiskt bättre, jadu därom tvista de lärde, det finns tom de som säger att vi i dag får betala för den frikostighet som utövades på 60-70-80 talen. Där folkhemmet skulle behållas till varje pris. Skall man tro på SD så fanns det knappt någon invandring att prata om då som kostade pengar. 

Ja skattehöjningar är väl en väg att vandra, jag skulle vilja se att det faktiskt görs en utredning om vad kommunerna lägger sina pengar på, för det är kommunerna som blöder inte statskassan. Visst pengarna kommer från staten delas ut till kommunerna och landstingen, men handhar de pengarna rätt?
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Varför hatar folk SD?