• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon

Den som blir så nervös av att en politiker kommer på besök kanske inte skall jobba med så pass viktiga uppgifter?

Äh, självklart är det bara en läkare som vill spela Allan men så blev han också flyttad åt sidan och passerad. Det lär komma fler liknande exempel under året. Det är trots alt valår och det kommer att finnas folk som vill göra sig till.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:25:58 följande:

Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom...
    Så här svarade jag i en annan tråd om samma ämne:

"Nej inte alls, men åkessons "upplevelser" av sin uppväxt gjorde honom till partiledare för ett främlingsfientligt parti. Läkarens upplevelser hindrade samma person från att besöka av avdelning på ett sjukhus.

Helt ärligt, åkesson var rasist redan då. Det var inga upplevelser av invandrargäng som styrde honom till det på den tiden über-rasistiska Sd. Personer som också växt upp i Sölvesborg vittnar om att det snarare var Åkesson själv som spred oro och om hans rasistiska åsikter redan då. Åkessons pinsamma försvar blir då att det var hans UPPLEVELSE av elaka invandrargäng som är det enda som räknas i sammanhanget och att hans UPPLEVELSE var att Sd inte alls var rasistiskt på den tiden. Med den retoriken så kan man komma undan med vad som helst. Så läkarens UPPLEVELSE är alltså att Åkessons partis värderingar är så främmande för sjukvården att det skapar oro hos sjuksköterskor och undersköterskor så att patientsäkerheten blir drabbad.

Och jag förstår läkaren."
    Du känner inte själv att den där jämförelsen haltar betänkligt? Din iver att spy galla över Åkesson tar ibland rent groteska proportioner.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    MsMamma skrev 2014-03-13 09:02:17 följande:
    Får jag bara fråga en sak?Detta inlägg har fått över 8000 svar och min fråga är, kommer ni någonvart? Om svaret är nej kanske pajkastningen kan sluta nu.

Jodå, gång på gång visar det sig att Sd-lobbyister skapar nya konton på löpande band för att försöka påvisa nån sorts opinion. Gång på gång visar det sig att det finns rasister som röstar på Sd eller iallafall sprider propaganda för partiet.

Och det är ingen pajkastning, det finns mycket bevis för Sd-politikers rasism inkl Jimmie Åkesson. Jag tänker inte ge mig förrän partiet åker ur riksdagen.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 09:33:14 följande:
    Du känner inte själv att den där jämförelsen haltar betänkligt? Din iver att spy galla över Åkesson tar ibland rent groteska proportioner.

Hur då?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:35:03 följande:

Hur då?
    Den här repliken t.ex: "Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom..."

Den pyr av undertryckt hat... eller nä vänta, hata är det ju bara sverigedemokrater och annat pack som kan göra. Ditt hat är ju demokratiskt!
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:34:34 följande:

Jodå, gång på gång visar det sig att Sd-lobbyister skapar nya konton på löpande band för att försöka påvisa nån sorts opinion. Gång på gång visar det sig att det finns rasister som röstar på Sd eller iallafall sprider propaganda för partiet.
    Och det är ingen pajkastning, det finns mycket bevis för Sd-politikers rasism inkl Jimmie Åkesson. Jag tänker inte ge mig förrän partiet åker ur riksdagen.

Ska du kriga bort Sverigedemokraterna ur Riksdagen via Familjeliv? Då har du lite jobb framför dig. Carry on!
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:25:58 följande:

Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom...
    Så här svarade jag i en annan tråd om samma ämne:

"Nej inte alls, men åkessons "upplevelser" av sin uppväxt gjorde honom till partiledare för ett främlingsfientligt parti. Läkarens upplevelser hindrade samma person från att besöka av avdelning på ett sjukhus.

Helt ärligt, åkesson var rasist redan då. Det var inga upplevelser av invandrargäng som styrde honom till det på den tiden über-rasistiska Sd. Personer som också växt upp i Sölvesborg vittnar om att det snarare var Åkesson själv som spred oro och om hans rasistiska åsikter redan då. Åkessons pinsamma försvar blir då att det var hans UPPLEVELSE av elaka invandrargäng som är det enda som räknas i sammanhanget och att hans UPPLEVELSE var att Sd inte alls var rasistiskt på den tiden. Med den retoriken så kan man komma undan med vad som helst. Så läkarens UPPLEVELSE är alltså att Åkessons partis värderingar är så främmande för sjukvården att det skapar oro hos sjuksköterskor och undersköterskor så att patientsäkerheten blir drabbad.

Och jag förstår läkaren."
    Läkaren var endast pinsam.
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-13 09:33:09 följande:

Den som blir så nervös av att en politiker kommer på besök kanske inte skall jobba med så pass viktiga uppgifter?

Äh, självklart är det bara en läkare som vill spela Allan men så blev han också flyttad åt sidan och passerad. Det lär komma fler liknande exempel under året. Det är trots alt valår och det kommer att finnas folk som vill göra sig till.

Ja han fick säkert några ryggdunkningar i fikarummet. Även av kollegorna som kommer rösta SD men inte vågar komma ut ur garderoben än.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 09:37:56 följande:
    Den här repliken t.ex: "Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom..."

Den pyr av undertryckt hat... eller nä vänta, hata är det ju bara sverigedemokrater och annat pack som kan göra. Ditt hat är ju demokratiskt!

Nejdå, inget hat från min sida, dock brukar ni meningsmotståndare lägga det epitet på mig när jag använder samma retorik som vissa Sd-politiker.

Det är lika mycket sanning som åkessons upplevelser av sin barndom. Han blir motbevisad både genom andra som växt upp i området och genom statistik om inflyttningen av invandrare. Ändå så tar Åkesson på sig offerkoftan och skyller på invandrare som gjorde att han gick med i ett parti som han inte såg som rasistiskt. Det är så mycket lögner i hans uttalande att han förtjänar att få samma retorik tillbaka i alla sammanhang. Han är skyldig invandrarna en ordentlig ursäkt för detta.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 09:41:37 följande:
    Läkaren var endast pinsam.

Din åsikt, jag tycker det var starkt gjort. Åkessons värderingar har inget inom vården att göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?