• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 00:31:27 följande:
    Ser inga svenskar i väntrummen hos mina "förfäder" på ålderdomshemmet... utom avdelningschefen, en ung kille som jobbar där och gästande släktingar till gamlingarna. SD-arna verkar inte ens ha hittat till väntrummet där...
    Tja, det står väl på avpixlat att invandrare är arbetsskygga parasiter - och då måste man naturligtvis förneka verkligheten som den ter sig på svenska sjukhus och vårdinrättningar idag.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 00:29:05 följande:
    Fast du missar att det hade varit exakt likadant om alla var ursvenska kloner i Sverige. Invandringen har noll och nada med det hela att göra. Det finns liksom inte ett fix antal jobb i Sverige, utan antalet jobb beror till stor del på hur många som bor i landet. Så Alliansens politik (återigen - med SDs goda minne) hade varit exakt likadan även om det bara bott pursvenskar i landet, och effekten hade varit exakt densamma. Etniciteten på de som bor i landet är liksom irrelevant.
    Vad du inte fattar är att den höga invandringen har varit ett alldeles genomtänkt verktyg i denna systemförändring, en metod för att urholka rättsstaten, för att ge kapitalet fria tyglar.

Eller tror du att det är för att vara snälla mot människor som kapitalet vill avskaffa rättsstaten?

• Philipsson

Detta med rättsstatens roll sätts ju på sin spets nu i dagarna, i Sollentuna.

Vem har ansvaret över de rumänska zigenarna i Sverige? Rumänien? Sverige? EU?

Ska de straffas för att ha byggt kåkstäder? Vid nekande: inte heller svenskar kan då nekas att bygga upp liknande kåkstäder (utan byggnastillstånd), för annars skulle det ju innebära att olika regler gäller för svenskar respektive zigeranare från Rumänien.

Ska vi tillåta att olika regler gäller för olika folkslag?

• Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-13 07:01:17 följande:
    Vad du inte fattar är att den höga invandringen har varit ett alldeles genomtänkt verktyg i denna systemförändring, en metod för att urholka rättsstaten, för att ge kapitalet fria tyglar.

Eller tror du att det är för att vara snälla mot människor som kapitalet vill avskaffa rättsstaten?

Och när SD skyller allt på invandrarna, istället för på kapitalet, ser du inte att SD spelar i kapitalets händer då?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 00:29:05 följande:
    Fast du missar att det hade varit exakt likadant om alla var ursvenska kloner i Sverige. Invandringen har noll och nada med det hela att göra. Det finns liksom inte ett fix antal jobb i Sverige, utan antalet jobb beror till stor del på hur många som bor i landet. Så Alliansens politik (återigen - med SDs goda minne) hade varit exakt likadan även om det bara bott pursvenskar i landet, och effekten hade varit exakt densamma. Etniciteten på de som bor i landet är liksom irrelevant.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Men dorian, imponeras du inte lite av att det finns en länk med i inlägget du svarade på? Du har ju aldrig några källor, du mässar ju bara fram dina påståenden som ovedersäglig fakta. Och det tankesätt är ju intressant, "det har NOLL samband"-tänket. Du är minst sagt ovetenskaplig. Du övertygar inte en kotte i denna tråd med nuvarande debattstil. Ta det som tips hur du ska kunna vinna i debatter. läs på, källhänvisa, utvecka, resonera. Rapa inte så mkt.
  • MsMamma

Får jag bara fråga en sak?

Detta inlägg har fått över 8000 svar och min fråga är, kommer ni någonvart?

Om svaret är nej kanske pajkastningen kan sluta nu.

• Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-12 22:27:15 följande:
    Tack min vän!

Och glöm inte....

It´s bussiness in the front and party in the back, som gäller...
    Aaaahhhh....och där fick du in mitt absoluta favoritcitat i hela världen.......the mullet.....

TheMullet
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18530442.ab

Tänk att personalstyrkan blev så oroliga av ett besök av Jimmie Åkesson att patientsäkerheten äventyrades....
    vad är det för fel på folk? Är man så klen i psyket kanske man inte ska jobba med människor.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 09:23:35 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18530442.ab

Tänk att personalstyrkan blev så oroliga av ett besök av Jimmie Åkesson att patientsäkerheten äventyrades....

vad är det för fel på folk? Är man så klen i psyket kanske man inte ska jobba med människor.

Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom...

Så här svarade jag i en annan tråd om samma ämne:

"Nej inte alls, men åkessons "upplevelser" av sin uppväxt gjorde honom till partiledare för ett främlingsfientligt parti. Läkarens upplevelser hindrade samma person från att besöka av avdelning på ett sjukhus.

Helt ärligt, åkesson var rasist redan då. Det var inga upplevelser av invandrargäng som styrde honom till det på den tiden über-rasistiska Sd. Personer som också växt upp i Sölvesborg vittnar om att det snarare var Åkesson själv som spred oro och om hans rasistiska åsikter redan då. Åkessons pinsamma försvar blir då att det var hans UPPLEVELSE av elaka invandrargäng som är det enda som räknas i sammanhanget och att hans UPPLEVELSE var att Sd inte alls var rasistiskt på den tiden. Med den retoriken så kan man komma undan med vad som helst. Så läkarens UPPLEVELSE är alltså att Åkessons partis värderingar är så främmande för sjukvården att det skapar oro hos sjuksköterskor och undersköterskor så att patientsäkerheten blir drabbad.

Och jag förstår läkaren."
  • oOMayaOo

Eh, jag älskar Sverige, uppskattar den svenska kulturen och svenskar men skulle ALDRIG rösta på SD. Vad de håller på med handlar nog inte så mycket om kärlek till Sverige utan snarare hat mot alla som inte är svenskar.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?