• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-12 18:14:42 följande:
    Återigen det där intressanta att SD-fansen hatar skvallerblaskor - men vill ha mer skvaller i blaskorna!

Exakt, det är obegripligt.
    Påminner om när man passerar en olycksplats och det står massa människor omkring och glor, som inte gör nån nytta, bara mest är ivägen, men som inte kan förmå sig att lämna platsen.
    Ren sensationslystnad och snaskande i andras olyckor.
    För mig är sånt så billigt.
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 18:30:19 följande:
    Exakt, det är obegripligt. Påminner om när man passerar en olycksplats och det står massa människor omkring och glor, som inte gör nån nytta, bara mest är ivägen, men som inte kan förmå sig att lämna platsen. Ren sensationslystnad och snaskande i andras olyckor. För mig är sånt så billigt.

Tycker du att det va synd att någon av rasist-sidorna la ut bilder på dom 4 männen som misshandla och rånade en gravidkvinna? Dom kunde gripas pga av det.
  • TheNarrator
    effemgea skrev 2014-03-09 13:54:55 följande:
    Jag tror inte Nihka är moderator.

Det finns någon gammal tråd där delar av SD-sekten bestämt påstod att de hade skådat tecken i skyn som bevisade att hon var moderator. Till slut var de så uppeggade att FL fick lov att gå in i tråden och dementera sektens uppenbarelser.

Avseende ryggrad så är väl Nihka en av dem som är mest angelägen att diskutera utifrån fakta, detta tillsammans med det faktum att hon är kvinna tror jag innebär att hon blir utsatt för personangrepp i större utsträckning än någon annan av de som debatterar på det politiska forumet. Att då välja att ignorera personangreppen tycker jag verkar vara en ganska vettig strategi.

Själv anser jag att FL har ibland har en förvånansvärt  hög toleransnivå för personangrepp riktade mot dem som argumenterar mot SD. Skulle jag ha påstått att någon av forumets sverigedemokrater är en ryggradslös moderator så tror jag inlägget hade varit anmält och bortplockat inom en timme.
    Okej, jag förstår. Vi lever i en värld där människor är olika och att olika människor betraktar andra människor på olika sätt. Men om det betyder att vissas öde slutar på samma sätt så fort man pratar med en viss "utvald" så måste det enbart betyda att vi har med högre makter att göra.

Omvänd psykologi fungerade ända fram tills religionen uppstod...
    Så sant som det var sagt.
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-12 18:36:05 följande:

Tycker du att det va synd att någon av rasist-sidorna la ut bilder på dom 4 männen som misshandla och rånade en gravidkvinna? Dom kunde gripas pga av det.

Läs mina inlägg så slipper du ställa dumma frågor.
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 18:55:05 följande:
    Läs mina inlägg så slipper du ställa dumma frågor.

Varför svarar du inte istället?
  • Enter Sandman

Ett lyssnartips för dom som är intresserade av nationalism och särskilt ur ett filosofiskt perspektiv.
    Dom försöker svara på vad nationalism är.
    Vilka fördelar kontra nackdelar det finns med nationalism.
    Bland annat.
    Intressant tyckte jag, jag kan rekommendera det för dom som är intresserade av såna saker.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/341023?programid=793

• Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-12 18:57:28 följande:

Varför svarar du inte istället?

För att jag redan gjort det, det står i mina inlägg och om du inte ens bemödar dig med att läsa vad jag skriver, vad ska jag då svara för?
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 18:58:45 följande:
    För att jag redan gjort det, det står i mina inlägg och om du inte ens bemödar dig med att läsa vad jag skriver, vad ska jag då svara för?

Vad är det inte du fattar? Va det bra att man visade bilder på fyra gärningsmän som rånade och misshandlade en gravid- kvinna( dom kunde gripas pga det) . Ja eller nej
  • oOOo  oOOo
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 18:23:33 följande:

Med risk för att låta grinig nu, så nej, det känns inte acceptabelt.
    Missförstå mig rätt, det är helt ok att man har olika preferenser och intressen i vad man vill läsa, självklart är det så.
    Men när det finns en avsevärd risk att andra människor ska fara illa pga en del människors lystnad efter sensationer, då är det inte ok längre.
    Sen förstår jag förövrigt inte varför just brottslingar ska hängas ut, även om vi antar att dom är dömda.
    Det kommer ju onekligen att slå mot tredje person och jag förstår inte syftet.
    Varför ska brottslingars rätt till skydd och anonymitet tas ifrån dom, är det ett slags straff som media och omvärld ska utdöma?
    Det är helt oacceptabelt i min värld av en mängd anledningar, inte minst rättssäkerhet.
    Straff ska utdömas av domstol, inte media och definitivt inte allmänheten. 
    Jag förstår din poäng och håller med i det mesta du skriver. Givetvis finns det lagar som styr detta som tex pul. Samtidigt är det helt ointressant vilken syn du har på nyhetsvärde, så länge medierna håller sig inom lagens ramar skall de så klart få rapportera vad de vill. Olika medier finner sin krets, du behöver inte ta del av sådant som du är i
    ointresserad av precis som andra kan göra det. Tydligen är en hel del intresserade av kändisskvaller obegripligt nog, men inte skulle jag vilja hindra någon annan att ta del av det. även om nyhetsvärdet för mig känns minimalt.
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 18:23:33 följande:
    Börjar vi gå den vägen då är vi illa ute, hur länge dröjer det innan nån anser att det är du som ska straffas med uthängning?
    Historiskt sett är det nog än värre med censur än med för fri press, så din väg känns än snårigare. 
  • TheNarrator
    oOOo oOOo skrev 2014-03-12 19:27:38 följande:
    Jag förstår din poäng och håller med i det mesta du skriver. Givetvis finns det lagar som styr detta som tex pul. Samtidigt är det helt ointressant vilken syn du har på nyhetsvärde, så länge medierna håller sig inom lagens ramar skall de så klart få rapportera vad de vill. Olika medier finner sin krets, du behöver inte ta del av sådant som du är i
    ointresserad av precis som andra kan göra det. Tydligen är en hel del intresserade av kändisskvaller obegripligt nog, men inte skulle jag vilja hindra någon annan att ta del av det. även om nyhetsvärdet för mig känns minimalt.

Historiskt sett är det nog än värre med censur än med för fri press, så din väg känns än snårigare. 
    "Att världen kunde delas upp i ett antingen eller tänk var mycket lättare att förstå än världens egentliga komplexitet.

'- Att gräva en egen grop kan ju ju vem som helst göra, varför kan inte alla få plats i min? Tänkte oOOo oOOo.'

Då ingen kunde ge ett rakt svar på frågan och hoppet såg ut att vara ute, då uppstod ängeln, som storgrops-profeten hade förutspått, och förklarade lugnt och tydligt följande: '- Du ska inte tro att alla kan få plats i en och samma grop!'.

Ända sedan den dagen var det uppenbart att ifrågasätta alla de som följde fel typer av medier..."
    Så sant som det var sagt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?