• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-12 20:54:50 följande:

om att det är viktigt att visa Gm på bild så tycker jag inte det, bara om dom ej är gripna och att man ett bra signalement. Sedan kan jag förstå om kvällspressen tycker att det blir segt att skriva om alla hen på 27 år som har dömts.
    Vad kvällspressen tycker är "segt att skriva om" är inte det minsta intressant. Kvällstidningars motiv och moral ska inte ses som vägledande i samhället utan som mer avskräckande.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-12 21:11:00 följande:
    Vad kvällspressen tycker är "segt att skriva om" är inte det minsta intressant. Kvällstidningars motiv och moral ska inte ses som vägledande i samhället utan som mer avskräckande.

Det håller jag med om. Sedan kan jag förstå om dom har ett visst intresse av bakgrund ,utseende, man vill/måste ju sälja en tidning med. Bara att sluta köpa skräpet så lär dom sig, även om jag är envis och vägrar köpa papperstidningar nu. Så måste jag erkänna det är rätt trevligt att bläddra i dom, om dom nu innehåller något intressant.
  • TheNarrator
    nihka skrev 2014-03-12 21:11:00 följande:
    "Kvällspressen hade återigen gått till överdrift, genom att lägga upp för mycket irriterande annonser på startsidan, enbart för att tjäna en extra krona på andras missär...

- Jag ska ta upp kampen! Sade hjältinnan, utan en tanke på dess konsekvenser."
    Så sant som det var sagt.
  • TheNarrator
    Thomas66 skrev 2014-03-12 21:20:39 följande:

Det håller jag med om. Sedan kan jag förstå om dom har ett visst intresse av bakgrund ,utseende, man vill/måste ju sälja en tidning med. Bara att sluta köpa skräpet så lär dom sig, även om jag är envis och vägrar köpa papperstidningar nu. Så måste jag erkänna det är rätt trevligt att bläddra i dom, om dom nu innehåller något intressant.
    "Han visste att bortförklaringen om att njutningen utav att enbart en tidning fläktade skönt en het vårdag, inte skulle räcka till i slutändan. Bakgrunden om att det var fel sorts tidning kom ikapp sakta men säkert..."
  • nihka

Ibland funderar jag på varför jag är en sådan vanlig människa irl och en sådan psychomagnet här

• TheNarrator
    nihka skrev 2014-03-12 21:34:17 följande:
    Ibland funderar jag på varför jag är en sådan vanlig människa irl och en sådan psychomagnet här
    "Att det fanns mäktigare krafter blev helt plötsligt uppenbart..."
  • Quintus Zebra
    overdose skrev 2014-03-12 14:09:46 följande:
    Jaha, det var intressant. De flesta svenskar vistas nog väldigt lite i sådana kretsar. Detta att du känner massa nationalister - kan det ha påverkat dig - och är det inte något som du kan bryta dig ur?

Bryta mig ur? Nej tack! Jag är uppväxt i mångfald, och trivs med det.

Om det har påverkat mig att jag under stora delar av mitt liv har omringats av människor med väldigt många olika åsikter? Självklart!

Tolerans och kritiskt tänkande föds ofta ur kulturkrockar! :)
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 15:41:26 följande:

Vad menar du nu?
    Talar för dig själv, vi diskuterar väl en samhällsfunktion, media, vi diskuterar ju inte dig som person?

Varför är det ok att hänga ut människor för att dom begått grova brott, men inte andra?
    Vad är nyhetsvärdet i det?
    Vad är det för nyhetsvärde i att vi får veta detaljer om en brottsling, låt oss säga Englas mördare.
    På vilket sätt gagnar det oss att få veta
    hans matvanor, hans ursprung, hans motionsvanor, om han är en slusk eller pedant, om han är en bra älskare (uäck), hans ev religion, hans telefonnummer, hans litteratur och musikpreferenser?
    Jag kan omöjligt se ett nyhetsvärde i det, enlighten me.

Det är lugnt, du behöver inte svara mig på jobbet, jag går ingenstans, svara när du har tid.

Och att tillfredsställa nyfikna människors behov av att få snaska i skvaller och förfasa sig är inte ett nyhetsvärde.
    I fallet Anders Englund tycker jag att det är fantastiskt bra att hans namn och fula nuna hängts ut. Nu vet alla hur äcklet ser ut den dagen han släpps. Likadant som jag tycker att det är bra att Flashback håller koll på var Bobbys mamma och styvpappa befinner sig. Sen skiter jag i om dom älskar Melodifestivalen och tacos, sån info behöver tidningarna inte skriva ut.
    Jag talar om mina egna åsikter borde du förstå tycker man. Jag kan inte tala för alla Sverigedemokrater/Stockholmare/2 barnsmammor osv. Jag säger vad JAG tycker.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-12 18:05:03 följande:
    Notera att ovanstående skrev MISSTÄNKT. Du gör kardinalfelet att jämställa misstanke med skuld. Vore det verkligen okey om ditt barn blev uthängt, demoniserat och fick sin framtid förstörd som biltjuv/våldtäktsman/mördare, fastän hen egentligen är oskyldig?
    Jag skrev dömt/erkänt. Läs noggrannare så slipper du sitta och pula ihop egna ideér.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • TheNarrator
    Quintus Zebra skrev 2014-03-12 21:47:20 följande:
    Bryta mig ur? Nej tack! Jag är uppväxt i mångfald, och trivs med det.

Om det har påverkat mig att jag under stora delar av mitt liv har omringats av människor med väldigt många olika åsikter? Självklart!

Tolerans och kritiskt tänkande föds ofta ur kulturkrockar! :)
    "Sanna ord ifrån personen som valde att växa upp i slummen"
Svar på tråden Varför hatar folk SD?