• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 08:00:41 följande:
    Nä. Frågan kom på tapeten och diskuterades. Misshandel är alltid skamligt.

Frågan är också varför det kom på tapeten i det här sammanhanget, där det inte är relevant för sakfrågan.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 08:03:37 följande:
    Fullkomligt vidrigt, det övergår mitt förstånd hur människor kan rösta fram sånt där.
    Jag har hela mitt liv varit stolt över att jag lever i ett tolerant samhälle där kunskap och klokhet råder, där vi bryr oss om varandra.
    Ett samhälle som värnar dom mänskliga rättigheterna och människors lika värde.
    Det är något som Sverige varit känt för och jag varit stolt över att få tillhöra.
    Efter att sd blev invalda kan jag inte känna den stoltheten längre, missbedömde jag mina landsmän och kvinnor så grovt, var allt bara en chimär?
    Fast sen vet jag ju egentligen att 90% av alla svenskar faktiskt är såna som jag är stolt över, ibland är det bara svårt att komma ihåg.
    Vi lever i ett tolerant samhälle, vi bryr oss om varandra. Vi värnar om mänskliga rättigheter och allas lika värde. Det du försöker utmåla SD som är ren och skär skrämselpropaganda.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-14 21:47:56 följande:
    Är det därför SD är det Israel vänligaste partiet i riksdagen?
    Säger du det. Var nämns Israel i SDs partiprogram? 
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 08:06:25 följande:

Frågan är också varför det kom på tapeten i det här sammanhanget, där det inte är relevant för sakfrågan.
    För att det är väl en väldigt stor del i att SD växer. Integrationen fungerar inte. Jag personligen blir provocerad när jag läser att någon behöver tolk efter 26 år. Vad har hon gjort i Sverige alla dessa år? Inte lärt sig svenska eller arbetat med största sannolikhet.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:16:06 följande:
    Aha. Så britter är smartare än afghaner. Men du var inte rasist, eller..?
    När man talar om hela nationer tror vissa att det inte handlar om rasism när man gör svepande nedsättande uttalanden om människorna därifrån.

Notera också att det aktuella inlägget är bortplockat...
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 08:00:41 följande:
    Nä. Frågan kom på tapeten och diskuterades. Misshandel är alltid skamligt.

Tydligen är det värre för sverigedemokrater att inte ha lärt sig språket än att bli misshandlad. Allra helst om det är en muslim.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-15 09:26:12 följande:
    När man talar om hela nationer tror vissa att det inte handlar om rasism när man gör svepande nedsättande uttalanden om människorna därifrån.

Notera också att det aktuella inlägget är bortplockat...
    Jag noterade och tyckte det var löjligt. Som sagt, Dorian har inte en aning om vilken hudfärg min väns man har så att slänga sig med ordet rasist är patetiskt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-15 09:33:09 följande:

Tydligen är det värre för sverigedemokrater att inte ha lärt sig språket än att bli misshandlad. Allra helst om det är en muslim.
    Gör dina egna tolkningar. Det blir nog bra.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-15 07:21:18 följande:
    Nej, det kan jag inte. Det bevisar bara att Afa är våldsvänstern. Det är inte bara Afa som Vänstern samarbetar med. Även Revolutionära Fronten är en samarbetspartner.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5807196

Ja afa är våldsbejakande vilket är fel. Och de placerar sig på vänsterkanten.

Ung vänster tar avstånd från dem.
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-15 08:36:50 följande:
    Vi lever i ett tolerant samhälle, vi bryr oss om varandra. Vi värnar om mänskliga rättigheter och allas lika värde. Det du försöker utmåla SD som är ren och skär skrämselpropaganda.
    Ja, VI gör det. Inte SD-sympatisörer och själva SD. Och skrämselpropagandan är SD's främsta kännetecken. Projicera inte.
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?