Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-03-20 14:04:40 följande:

Fick de? Jaha?!

Den spontana reaktionen är att folk förmodligen reagerat känslomässigt. Det var en hel del känslomässiga uppträden kring SD:s inträde i Riksdagen.

Det är sant - som när SD-politikerna känslomässigt stormade ur kyrkan när prästen började prata om allas lika värde. Märkligt beteende för ett så kallat icke-rasistiskt parti...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 14:06:10 följande:

Du är urtypen för de som tramsar, hånar och häcklar och det har inte hjälp din mission ett dugg.

Tycker du ja. Men nu vet jag ju att ni kör med omvänd psykologi, och försöker hävda att saker som skulle gynna SD skulle vara "bättre metoder för att motverka SD" i diskussionerna med mina meningsfränder här. Allvarligt, hur dumma tror ni att vi är?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 14:14:35 följande:

OK, så du hade alltså inget konkret att komma med när det gäller hur, var och när SD röstar EMOT pensionärerna?

Bara din egen tolkning av diverse alternativscenarion.

Oväntat …

Nej, det är inte "alternativscenarion", det är FAKTA. SD har röstat för jobbskatteavdrag och andra skattesänkningar.

Men som ni själva brukar fråga - vart tror du dessa pengar kommer ifrån? Tror du att det är en slump att vi har nedskärningar och utförsäljningar samtidigt som vi har pengar till att sänka skatterna?

Ni är så lustigt måna om varenda öre som rör invandringen, att det ska skada "de äldre", men så fort pengarna går till något annat så är det heeelt okey. Er omtanke om pensionärerna blir milt sagt hycklande då, och en tydlig metod för att sparka på invandringen och invandrarna. Man ska vara rätt blind för att inte se det.

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:43:15 följande:
    Jag bryr mig inte vad SD tycker i den frågan. Jag svarar utifrån egna erfarenheter av klasskompisar och vad vänner berättat och det verkar finnas ganska många adopterade som mår psykiskt dåligt.
    Jag bryr mig inte om folk vill adoptera 100 ungar. Men jag är inte säker på att det alltid är det bästa i längden för barnet som alltid kommer undra över sina rötter och kultur.
    Hur menar du att vad SD tycker är irrelevant? Så du värnar bara om utrikesadopterade barn? För, du vet, även inrikes adopterade får samma problem som de utrikesfödda. Det har inget med bakgrund att göra, det har med själva adoptionen att göra, oavsett om barnet är helsvenskt eller från svartaste afrika. Och hur kan man värna om barn som funderar på sitt ursprung, men inte om de som hamnar i hemska familjer med våld, droger, alkohol, brottslighet och föräldrar som kanske inte bryr sig alls? Märkligt, tycker jag. Men det visar också på hur hudfärgsfixerade SD är. Alltid de "felfärgade" som ska pekas ut.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:45:08 följande:
    Tror du själv att någon kommer kastas ut? Då har du mer övertro på SD än vad jag har. De kommer aldrig få sån makt.
    Däremot om illegala avvisades i större volymer än idag skulle jag faktiskt inte klaga. Vi ska inte ha parallellsamhällen i Sverige eller en myndighet som gömmer folk och en annan som ska leta och kasta ut. Sanslöst.
    Så du är helt med på att SD VILL kasta ut folk? Och ändå röstar du på dem? Huruvida de kommer få den makten eller inte kan vi inte idag veta. Tänker du verkligen ta risken? Hur kommer du känna dig om de FÅR den makten, och dina vänner, ingifta släktingar och andra blir "uppmuntrade till repatriering"?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:46:58 följande:
    Åh suck. Inte ditt urdumma exempel med barnafödande igen.
    Det är bara "dumt" om man gör skillnad på folk och folk.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 18:48:42 följande:
    Vad har du att säga om invandrarnas barn då? De måste ju vara en dubbelkostnad. Med ditt tänk borde vi sterilisera invandrarna?
    Nej, inte med mitt tänk - med SDs tänk. Och de är inte en dubbelkostnad om de är födda här, nej. Och om det satsas bra på barnen så lär de sig snabbt. Jag lärde mig snabbt, men jag har också viss språktalang, medges.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 19:04:38 följande:
    Naturligtvis har vi haft en underklass. Något annat har jag inte påstått. Men att ta in hundratusentals människor från kulturer som skiljer sig extremt mycket från vår och dessutom invandrare som inte kan hålla sams med sina egna landsmän eller grannländer bäddar för konflikter. Det är inte friktionsfritt vilket slagsmål på våra asylboenden vittnar om. Olika tro eller trosinriktningar skapar problem. Och klanfolk.......jisses. Läs den här texten och säg vilken behållning Sverige har av dessa människor. Eftersom det är lugnare i Somalia nu så borde vi endast ha delat ut TUT och sedan skickat hem dem så fort det går.

dalarna.in/migrationsverket-informerar-forest.../

Ett axplock:

Somalier är ett nomadiserande folk. De känner lojalitet mot sin klan och sin etniska grupp. De känner inte lojalitet mot myndigheter eller en nation (Somalia är som bekant inte heller en fungerande stat). Klanen är det viktigaste och allt somaliskt liv kretsar kring klanen och de relationer man har inom klanen (och i förlängningen de relationer som klaner har sinsemellan). Det är en “relationell” kultur. I Sverige innebär detta att somalierna inte solidariserar sig med landet Sverige, staten eller den svenska kulturen, utan även här med den egna gruppen. Olika klaner har hamnat/bosatt sig på olika platser i Sverige. I Göteborg är det många från klanerna Hawiye och Darod.

Sverige tar emot mer än hälften – 56 procent – av alla somalier som kommer till Europa. Det ska ställa i relation till att Sveriges befolkning endast utgör 2 procent av EU:s totala befolkning.

I Göteborg finns en gruppering som kallas Salafipolisen Det är självutnämnda islamistiska poliser. Dessa övervakar samhället och ser till att somalier sköter sig, dvs i enlighet med islams regler, inte svenska lagar och regler.

Dublinförordningen har i praktiken upphört att fungera. Sverige tar idag över Spaniens, Maltas och Greklands asylärenden avseende somalier. Detta har Migrationsverket beslutat då man anser att somalierna inte behandlas väl i dessa länder. Troligen kommer Sverige inom kort även att ta över Italiens somaliska asylärenden.

Endast 21 procent av somalierna i Sverige arbetar (hel- eller deltid).

Endast 26 procent av elever med somalisk bakgrund får ett slutbetyg från gymnasiet.

HAFT???
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-20 19:19:16 följande:
    10% av folket röstar på SD, det är ca en miljon. Nice. De övriga partierna får bara andelar av väljarna och därtill de som väljer att delta i valet så där ligger ju SD lite bättre till med 10% på folkets röster.
    Förra riksdagsvalet hade SD 5,6%. Till det lägger vi nu din prognos på alla centerns och KDs röster. Nu är vi uppe i ca 18%. Hur mycket vill du lägga på för tillströmningen från S, MP, FP och V eller kommer du upp i dina 10% av folket utan dem?
    Ehm, nej, det är inte en miljon, såvida inte spädisar får rösträtt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?