Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-03-20 19:59:27 följande:

Socialdemokraten Monica Green vill ju legalisera incest, så snart i en SSU-förening nära dig.
    Grattis, ni har hittat ett pucko hos S. Låt mig då visa på en från SD:

Margareta
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:33:05 följande:
    Nej. Jag tror inte SD kommer skicka hem någon förutom illegala möjligtvis om de fick chansen.
    Ja, jag kommer rösta på dem i valet.
    Du borde sätta dig in i vad deras politiker faktiskt säger. Som sagt, läs mer på Avpixlat.

Nu senast uttryckte ju Björn Söder, en av SDs toppar, att förortsbor är "ogräs". Du tycker inte det är talande?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:34:01 följande:
    Som du gör? Du gör en jäkla skillnad på fantastiska lönsamma invandrare och små svenskfödda parasitungar.
    Nej, det är exakt det jag INTE gör, Errol. Jag är tvärtom egalitär där - är det kostnade för människor vi ska dra ned på så är de som inte fötts, de som inte existerar än rimligen lättare att dra ned på än de som redan finns här, eller hur? Speciellt när nyfödda är dyrare än invandrare. Men är kostnaden inte det viktiga, ja, då är det ju egelt om en person kommer hit via vagina eller flygplan.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:53:05 följande:
    Klart de blir en dubbelkostnad även om de är födda här. Föräldrar som är nyanlända och lever på försörjningsstöd ska utnyttja mvc, bvc, förskolor, skolor, tandläkare osv. Ett svenskt barn har i alla fall med största sannolikhet föräldrar som betalar sin egen hyra/hus, sina egna kläder och mat, barnens sporter osv. Och så betalar de skatt ovanpå det.
    Det var du som påbörjade det här dumma resonemanget.
    Inte så säkert. Många svenskar som går på bidrag idag, delvis eller helt. Och långtifrån alla invandrare går på bidrag. Så din generalisering är, ja, en generalisering.

Nej, det var inte jag som började med att tala om folk som kostnader.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:53:48 följande:
    En annan underklass innan ghettona kanske du kunde anstränga dig att förstå.
    Samma underklass. Och vi har fortfarande inga ghetton, även om du och andra älskar att använda det ordet.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:55:38 följande:
    Läs mer på Avpixlat själv.
    Jag hinner knappt skriva här mellan all min internetshopping.
    Det är inte jag som ska rösta på dem. Och det jag läst räcker för två livstider.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 20:59:14 följande:
    Det resonemanget håller inte.
    Du vet väl vad Reinfeldt sa? Det är inte svenskar mitt i livet som är arbetslösa.
    Nej, det är gamla och unga. Även svenskar, vet du. Arbetslösheten är inte stor enkom bland invandrare.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 21:05:50 följande:
    Det är ALLTID du som rackar ner på svenskfödda barn och kallar dem diverse tillmälen. Hoppas du aldrig skaffar barn.

Skillnaderna mellan svenskfödda och invandrares användning av socialbidrag är enorma. Socialstyrelsen har årlig statistik. År 2012 gick 57% av samtligt utbetalt socialbidrag i Sverige till invandrare, en häpnadsväckande överrepresentation i relation till befolkningsandelen. Då räknar Socialstyrelsen andra generationens invandrarhushåll som svenskfödda.

www.tino.us/2013/08/media-vilseleder-igen-om-.../
    Nej, jag rackar inte ned på någon. Jag drar SDs argument till sin spets bara. Såvida inte de hycklar, förstås, och bara är rasistiska.
  • Dorian Ertymexx
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 21:27:55 följande:

Exakt och jag kommer osökt att tänka på något som Bamse brukar säga, (ja, jag har läst mycket Bamse för mina barn).
    Han brukar säga att den som är mycket stark måste vara mycket snäll.
    Det ligger något i det även för nationer, en trygg nation har säkerhet nog att våga vara öppna och generösa mot andra människor, i synnerhet människor i nöd.
    Det gäller både på individnivå och för nationer.
    Dom räddaste är dom som sluter sig och bygger pansarväggar mellan sig och sin omvärld.
    Fast SD menar ju just att vi INTE är starka. Jag ser mycket projicering i det, deras egna osäkerheter och rädslor projiceras på Sverige som stat och nation. Fast Sverige är ett av världens rikaste, starkaste länder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?