• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 21:27:55 följande:

Exakt och jag kommer osökt att tänka på något som Bamse brukar säga, (ja, jag har läst mycket Bamse för mina barn).
    Han brukar säga att den som är mycket stark måste vara mycket snäll.
    Det ligger något i det även för nationer, en trygg nation har säkerhet nog att våga vara öppna och generösa mot andra människor, i synnerhet människor i nöd.
    Det gäller både på individnivå och för nationer.
    Dom räddaste är dom som sluter sig och bygger pansarväggar mellan sig och sin omvärld.
    Fast SD menar ju just att vi INTE är starka. Jag ser mycket projicering i det, deras egna osäkerheter och rädslor projiceras på Sverige som stat och nation. Fast Sverige är ett av världens rikaste, starkaste länder.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-20 19:39:17 följande:
    Vad jag längtar till valdagen. Det är då vi visar SD-hatarna var skåpet ska stå.
    Jag tänker rösta, men känner inte din fanatism för partiet jag kommer att rösta på. Dessutom kan jag räkna.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 21:08:20 följande:
    Barnfattigdom (2/3 av fattiga barn har utländskt bakgrund enligt Rädda barnen)
    Ökning barnfattigdom (100% av ökning har drivits av invandring, barnfattigdom har sjunkit bland de med svensk ursprung men ökat överlag)
    Ungdomsarbetslöshet (uppskattningsvis hälften är första eller andra generation invandrare)
    Socialbidragsberoende (59% av socialbidrag gick till invandrare förra året)
    Problem i skolan (nästan 50% av de i lägsta decil i PISA har utländsk bakgrund)
    Långtidsarbetslöshet (43% är idag invandrare)
    Brottslighet (51% av de i Sverige med långa fängelsestraff är idag invandrare enligt The Economist, 76% av gängmedlemmar har utländsk bakgrund enligt forskare på Stockholms Universitet)
    Inkomstojämlikhet (en tredjedel av omdiskuterad ökning av ojämlikhet i Sverige som OECD nyligen pekade på drivs mekaniskt av invandring)
    Notera att invandring driver så mycket av sociala problem i Sverige trots att invandrare ännu bara är 15% av befolkningen. Hur mycket tid lägger media på de samhällsproblem jag listade upp ovan? Samtliga är omöjliga att förstå utan att ta in invandring. Invandring är utan jämförelse Sveriges idag viktigaste samhällsfenomen.

www.tino.us/2013/08/flykting-och-anhoriginvan.../
    Jag kan visa dig statistik på att fattiga människor har mindre pengar också.

Jag har inte sett EN ENDA RAD om vad SD föreslår att vi ska göra åt de problem vi har med vår växande underklass, alltså hur vi ska kunna hjälpa dem, utan SD är ett rent gnällparti med en skuggbudget byggd på fantasier. 

"Invandring är utan jämförelse Sveriges idag viktigaste samhällsfenomen." Du har verkligen hittat rätt eftersom SD delar din inställning. SD är ju inte alls ett enfrågeparti utan de driver många frågor bl a:

sysselsättning och invandring, utbildning och invandring, bostadspolitik och invandring, EU och invandring, energipolitik och invandring, ekonomi och invandring, invandrare och invandring...
  • Vitrysk hockeyhjälte

Valdagen blir högst sannolikt ett fiasko. SD:s siffror skiter jag i, det jävliga är att vi väl kommer att få en rödgrön regering. Brrrr....

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 21:41:23 följande:
    Det är taget direkt från migrationsverkets informationsmöte. Låter migrationsverket hoppfulla?
    Migrationsverket förklarar och identifierar problem. Ungefär som Säpo som du så ofta återkommer till gör. Det betyder inte att alla invandrare respektive svenskar fungerar som de beskriver. Det är tänkt att man ska förstå det när man läser.
  • nihka
    Velouria skrev 2014-03-20 21:50:37 följande:
    Detta har man vetat väldigt länge, varför somalier inte lyckas så bra i Sverige. Jag har upptäckt något på egen hand i mitt jobb med flyktingar, och det är att de självklart ju har haft ett helt annat liv än innan de kom till Sverige. När man sätter sin fot här så hamnar man plötsligt lääängst ner i samhällets botten, och kanske till och med i ett litet hål som finns i botten. Man blir som ett nyfött barn som måste växa upp och lära sig precis allting på nytt. Allt från språk till kultur till värderingar och annat. Och då talar jag om vuxna och ungdomar som redan har språk och livserfarenhet i olika nivåer. Men när man faller i längst-ner-i-samhället-kategorin så blir man bemött därefter. I alla fall här i Sverige. Det är SKITSVÅRT att lyckas snabbt i Sverige. De som lyckas snabbt är de som redan är födda här och har en högre grund att stå på så att säga.

Jag har väldigt länge ansett att Sverige är kasst på att ta vara på människor som kommer hit. Mycket för att det är så tydligt att Sverige är sist i så mycket. När alla andra länder redan hade etablerade civilisationer så var Sverige bara nyfödd. Typ alltid sist i kön om man säger så.

www.corren.se/ostergotland/linkoping/driftiga...
    Somalier är ju Afrikas motsvarigheter till Europas romer. Alla försöker ju sätta sig på dem både här och där. De som lyckas här i Sverige måste ju vara så mycket bättre än övriga invandrare och svenskar eftersom de ständigt rankas ner.
  • chrissandra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-20 22:42:57 följande:
    Valdagen blir högst sannolikt ett fiasko. SD:s siffror skiter jag i, det jävliga är att vi väl kommer att få en rödgrön regering. Brrrr....

Likadan regering som din avatar? ;)
  • Cal XVI Gustf
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 22:18:27 följande:
    Fast SD menar ju just att vi INTE är starka. Jag ser mycket projicering i det, deras egna osäkerheter och rädslor projiceras på Sverige som stat och nation. Fast Sverige är ett av världens rikaste, starkaste länder.
    De har väl gått på propagandan om att svenskar som folkslag inte finns, svensk kultur är bara en massa töntigt, ekonomin i kris, välfärden raserad osv. Om de tror på allt det här och lite till är det inte så konstigt att de känner sig hotade.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:43:18 följande:
    Grattis, ni har hittat ett pucko hos S. Låt mig då visa på en från SD:

Margareta
    Att det går att hitta fullblodsidioter hos SD är väl förra årets nyhet?

Här kan du hitta några till, Monica Green är långt ifrån ensam.

http://www.s-bloggar.se/
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • TheNarrator
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-20 22:42:57 följande:
    "Som vilken Vitrysk hockey-hjälte som heltst, som lyckades slå ut, mäktiga Tre kronors gyllene generation redan i kvartsfinal så vet även du att Sverige är och kommer förbli, mer än vad du någosin kommer att vara"
    Så sant som det var sagt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?