• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Härligt Irmeline!! Vad skönt att du kan slappna av nu

India: håller tummarna, det går säkert bra imorn!

• PoL

Chansar lite o frågar om det är nån som kan tipsa om studier under f-ledighet? Jag behöver en riktig light-variant så att barnen får mer än 15 tim barnomsorg. Kommer vara mosig i huvudet o inte prestera särskilt, så det behöver vara nåt riktigt enkelt o mer för syns skull

• Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-05-13 16:01:58 följande:
    Rul gick bra, förmodligen en liten tjej till. De kunde inte se helt, och det tyder ju på en tjej.
    Vi får väl se Flört

Skönt att det är över, nu ska jag tro på bebis!!
    Härligt! 
    bf 23/10
  • emjh
    Rul gick bra, förmodligen en liten tjej till. De kunde inte se helt, och det tyder ju på en tjej.
    Vi får väl se Flört

Grattis!
  • DragonWoman

Vi får väl se

Härligt gumman nu är det bara att luta sig tillbaka och njuta av resterande graviditet
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Maramina
    PoL skrev 2014-05-13 18:38:38 följande:

Chansar lite o frågar om det är nån som kan tipsa om studier under f-ledighet? Jag behöver en riktig light-variant så att barnen får mer än 15 tim barnomsorg. Kommer vara mosig i huvudet o inte prestera särskilt, så det behöver vara nåt riktigt enkelt o mer för syns skull smile2.gif

Jag har inga förslag på kurser, men även den lättaste kurs kan bli tung och jobbig om man inte har något intresse i ämnet. Jag vet av egen erfarenhet...

Hade du tänkt dig distanskurser då? Och på högskola/universitet? Är inte det lite väl sent att söka nu till hösten då om jag inte minns helt fel så gick ansökningstiden ut i april. Eller är det annan slags utbildning du hade tänkt dig? Eller är det en sen ansökan du hade tänkt dig? För i så fall är mitt förslag att du sätter dig ner och kollar på utbildningar som man kan göra en den ansökan på, de är inte så jättemånga och då kan du leta efter något som du har intresse av. Om det är så att poängen inte är så viktiga för dig så kan du testa om du hittar någon kurs där allt hänger på tentan. Då är det bara att skita i att plugga något om du inte vill det. Jag menar du skulle ju inte vara den första som missafe en tenta.,,
  • AB mamma
    PoL skrev 2014-05-13 18:38:38 följande:
    Chansar lite o frågar om det är nån som kan tipsa om studier under f-ledighet? Jag behöver en riktig light-variant så att barnen får mer än 15 tim barnomsorg. Kommer vara mosig i huvudet o inte prestera särskilt, så det behöver vara nåt riktigt enkelt o mer för syns skull

Ta ngt du gillar så blir det enkelt. Det du tycker är enkelt kan vara hjärnkirurgi för någon som inte alls gillar ämnet. Så utgå från vad du gillar. Själv hade jag valt ngt med biologi//kemi på distans.

Lycka till :)
  • PoL
    Lagombutwhy skrev 2014-05-14 09:05:15 följande:

Går in i v13 idag på självaste 40-årsdagen..grattis till mig själv dubbelt upp :)

Åh, stort grattis!
  • Aftonstjärna
    Lagombutwhy skrev 2014-05-14 09:05:15 följande:
    Går in i v13 idag på självaste 40-årsdagen..grattis till mig själv dubbelt upp :)
    Har den äran idag! 
    bf 23/10
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35