PoL skrev 2014-05-13 18:38:38 följande:
Chansar lite o frågar om det är nån som kan tipsa om studier under f-ledighet? Jag behöver en riktig light-variant så att barnen får mer än 15 tim barnomsorg. Kommer vara mosig i huvudet o inte prestera särskilt, så det behöver vara nåt riktigt enkelt o mer för syns skull 
Jag har inga förslag på kurser, men även den lättaste kurs kan bli tung och jobbig om man inte har något intresse i ämnet. Jag vet av egen erfarenhet...
Hade du tänkt dig distanskurser då? Och på högskola/universitet? Är inte det lite väl sent att söka nu till hösten då om jag inte minns helt fel så gick ansökningstiden ut i april. Eller är det annan slags utbildning du hade tänkt dig? Eller är det en sen ansökan du hade tänkt dig? För i så fall är mitt förslag att du sätter dig ner och kollar på utbildningar som man kan göra en den ansökan på, de är inte så jättemånga och då kan du leta efter något som du har intresse av. Om det är så att poängen inte är så viktiga för dig så kan du testa om du hittar någon kurs där allt hänger på tentan. Då är det bara att skita i att plugga något om du inte vill det. Jag menar du skulle ju inte vara den första som missafe en tenta.,,