• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • M39

Och vi ska iväg på onsdag ska bli mer än spännande. Är trots allt nojjig iaf.

Lagombutwhy skrev 2014-05-14 10:46:38 följande:
    M39, häftigt!! :) Jag har Nupp ul på måndag..längtar o bävar! Har ju hört hjärtljud o känt buffar ett par dgr så jag vet att någon finns där o lever just nu, men återstår att se om filuren mår bra..

• Myc

Hört lilla hjärtat slå idag när jag fick hem min angelsound. Så tryggt! Grattis Lagombutwhy!

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • Myc

Kanske nåt med bild och form? Stressigt det där m 15 timmar! Var helt osynkat när jag fick tvåan. Han sov inte på nätterna och endast EN gång per dag och det var runt 13 när jag skulle hämta tvååringen... Fick aldrig sova. Var nog världens sämsta mamma... Nu är reglerna i vår kommun ändrade till 30 timmar. Annars får du väl starta firma bli nån mystisk konsult. Hehe

PoL skrev 2014-05-13 18:38:38 följande:
    Chansar lite o frågar om det är nån som kan tipsa om studier under f-ledighet? Jag behöver en riktig light-variant så att barnen får mer än 15 tim barnomsorg. Kommer vara mosig i huvudet o inte prestera särskilt, så det behöver vara nåt riktigt enkelt o mer för syns skull

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • emjh
    Lagombutwhy skrev 2014-05-14 09:05:15 följande:
    Går in i v13 idag på självaste 40-årsdagen..grattis till mig själv dubbelt upp :)
    Grattis!  Glad
  • India

Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!

• PoL
    India skrev 2014-05-14 19:22:56 följande:

Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!

Wiiiieeee! Underbart!!! Grattis
  • PoL

Tack för era tankar om studier, ska försöka ringa kommunen imorgon o höra vad de kan ge för information. De tycks vara lite tuffa här; när minstingen föddes fick stora gå ner till 15h från dagen då bebisen kom! Andra kommuner har efter en månad tex. Klart jag vill ha mina barn omkring mig så mycket som möjligt, men det måste ju bli bra för dom med. Det sociala behov o utlopp för energin som en 2-åring och en 7-åring har måste jag ta hänsyn till

• Fiamedbarn
    PoL skrev 2014-05-14 20:30:43 följande:
    Tack för era tankar om studier, ska försöka ringa kommunen imorgon o höra vad de kan ge för information. De tycks vara lite tuffa här; när minstingen föddes fick stora gå ner till 15h från dagen då bebisen kom! Andra kommuner har efter en månad tex. Klart jag vill ha mina barn omkring mig så mycket som möjligt, men det måste ju bli bra för dom med. Det sociala behov o utlopp för energin som en 2-åring och en 7-åring har måste jag ta hänsyn till smile1.gif
    Kan du inte ansöka om utökad tid?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35