• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • DragonWoman
    Lagombutwhy skrev 2014-05-14 09:05:15 följande:
    Går in i v13 idag på självaste 40-årsdagen..grattis till mig själv dubbelt upp :)
    Grattis {#emotions_dlg.flower}
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • kajsamupp

Grattis till er som sett fina bebisar på RUL och VUL! Skönt att det sett fint ut så passa på att njuta nu.

Och grattis på födelsedagar, till att bli mormor och ha fin bebismage

Själv mår jag faktiskt bra, och har snart gått 23 hela veckor, helknasigt! Ska åka bort i helgen för att gå på visningar i staden dit vi vill flytta om vi hittar något bra. Men jag har inte vågat säga något om det på jobbet, att det finns en risk att jag inte kommer tillbaka om vi flyttat och vi trivs och jag hittar något annat... Det är mycket som rör sig i huvudet numer.

• Irmeline
    India skrev 2014-05-14 19:22:56 följande:

Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!

Grattis :) underbar känsla!
  • AB mamma
    Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!

Åh vd mysigt! Längtar men har massor med veckor kvar dit :)
  • Aftonstjärna

Hade glömt att man får en ny kropp när man är gravid... Vet inte hur jag ska klä mej med mina nya jättebröst. Var inne på lindex och provade lite sommarskjortor och tyckte allt såg förfärligt ut. Svårt när sånt man brukar ha i vanliga fall ser helt fel ut!  Väntar på att magen ska bli större så det blir lite proportion med boobsen! Vecka 18 idag! 

bf 23/10
  • AB mamma
    Aftonstjärna skrev 2014-05-15 13:19:45 följande:
    Hade glömt att man får en ny kropp när man är gravid... Vet inte hur jag ska klä mej med mina nya jättebröst. Var inne på lindex och provade lite sommarskjortor och tyckte allt såg förfärligt ut. Svårt när sånt man brukar ha i vanliga fall ser helt fel ut!  Väntar på att magen ska bli större så det blir lite proportion med boobsen! Vecka 18 idag! 

Hahaha!
    Just det, så snabbt man glömmer, jag får oxå inhandla en ny garderob snart
    Mina boobs har ju redan börjat växa, är i v 7, min sambo var överlycklig när jag lät honom hålla handen lite lätt på häromkvällen. För annars är det se, men inte röra som gäller, är ju så ömma! Mina boobs ökar ju så enorm med från B till D kupa.
  • PoL
    Fiamedbarn skrev 2014-05-14 21:54:19 följande:
    Kan du inte ansöka om utökad tid?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Bra fråga, vet inte hur de resonerar med det så jag vill ha plan a och plan b
  • MjölkChoklad

Grattis till lyckat RUL och sprallig liten kille
  • DragonWoman

Är så j-a trött på magsmärtorna jag får av järntabletterna. Måste ju egentligen ta dom på grund av riktigt låga värden men blir sängliggande några timmar efter jag tagit skiten. Måste ju finnas andra alternativ....

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Aftonstjärna
    DragonWoman skrev 2014-05-15 16:42:45 följande:
    Är så j-a trött på magsmärtorna jag får av järntabletterna. Måste ju egentligen ta dom på grund av riktigt låga värden men blir sängliggande några timmar efter jag tagit skiten. Måste ju finnas andra alternativ....
    Låter jäkligt jobbigt! Finns det inte alternativa järnkällor? Fråga på hälsokostaffären vad de rekommenderar!
    bf 23/10
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35