• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01

Var på kontroll idag. Har fortfarande inte ökat så mkt i vikt, typ 1,9 kilo på de senaste 6 veckorna... Men magen växer som den ska, eller typ mer, ligger på övre strecket på kurvan, så bm saxar det har ingen betydelse bebis är pigg som en mört och sparkas massor, har ett favoritställe i sidan så det gör riktigt ont . Har fixerat sig med huvudet neråt nu. Så allt rullar väl på som det ska v 33 nu Det närmar sig

• Zuzziwoman

Här är en till som kämpar med Hb. Tog prov förra veckan för utredning, jag kan ändå ta Niferex varje dag.. Rådet nu är att vara noga även med B-vitamin och folsyra ihop med järnet. Haft lågt med mina tidigare barn efter förlossningen och vill verkligen undvika detta igen så långt det går med att förebygga.

• DragonWoman

Fan ta allt som har med vidriga jävla karlar att göra!

Nu får jag lösa allt med barnvakt mm inför förlossningen för den där jävla ursäkten till karl kommer inte i närheten av mig mer nu! Väljer allt annat än sin familj. Allt handlar om att han ska få göra nått kul, få lugn och ro och vadå hjälpa till, innebär barn ansvar?
    '

Är så jävla arg nu att jag kokar!

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-20 23:05:30 följande:

Fan ta allt som har med vidriga jävla karlar att göra!

Nu får jag lösa allt med barnvakt mm inför förlossningen för den där jävla ursäkten till karl kommer inte i närheten av mig mer nu! Väljer allt annat än sin familj. Allt handlar om att han ska få göra nått kul, få lugn och ro och vadå hjälpa till, innebär barn ansvar?
    '

Är så jävla arg nu att jag kokar!

Vad har hänt? Är det samma pappa som till de andra barnen?
  • Lagombutwhy

Ajaj Dragonwomen :( Låter inte kul! Har också en karl som oftast ligger i soffan o pillar sig mellan tårna..och som anser att är han bjuden på ngt (skidresa, middag, fest el ngt annat jippo) i jobbet så måste han tacka ja. Öh.. Bor ni ihop o har barnen tillsammans? Ibland är karlarna mer än lovligt korkade!

• DragonWoman

Han är inte pappa till de 2 första.

Han prioriterar bilar, bilträffar, öl, trädgård o allt annat han tycker e kul före barn o familj. Han hjälper aldrig till med sin dotter. Han kommer hit efter jobbet och då ska maten vara klar, det ska vara städat och jag ska klä mig som han gillar. Sen stannar han nån timme innan han ska till garaget eller hem till sig. Är så jävla trött på att han alltid gör det han vill och om jag vill göra nått så gnäller han o tycker vi ska umgås som familj. Fast det innebär att hålla på i hans trädgård. Eller göra nått han vill som en långpromenad i skogen med en bökig vagn. Extra skönt med foglossning att hoppa omkring bland stubbar!

Jag ska mao ta hand om ungar, hem, honom, tvätt, städ osv och ställer man minsta krav på honom då är jag hemsk osv....

Min stora tills nu hemliga sorg är att han inte ser fram emot den nya bebisen. Han känner inget inför den alls tydligen Gråter känns ju sådär lagom kul att bebis bara är önskad av mig nu....

• Lindsey Egot the only one
    DragonWoman skrev 2014-05-20 23:53:05 följande:

Han prioriterar bilar, bilträffar, öl, trädgård o allt annat han tycker e kul före barn o familj. Han hjälper aldrig till med sin dotter. Han kommer hit efter jobbet och då ska maten vara klar, det ska vara städat och jag ska klä mig som han gillar. Sen stannar han nån timme innan han ska till garaget eller hem till sig. Är så jävla trött på att han alltid gör det han vill och om jag vill göra nått så gnäller han o tycker vi ska umgås som familj. Fast det innebär att hålla på i hans trädgård. Eller göra nått han vill som en långpromenad i skogen med en bökig vagn. Extra skönt med foglossning att hoppa omkring bland stubbar!

Jag ska mao ta hand om ungar, hem, honom, tvätt, städ osv och ställer man minsta krav på honom då är jag hemsk osv....

Min stora tills nu hemliga sorg är att han inte ser fram emot den nya bebisen. Han känner inget inför den alls tydligen Gråter känns ju sådär lagom kul att bebis bara är önskad av mig nu....

Men varför ska du sköta barn som inte är dina och han sticker hemifrån när hans barn är där för att umgås med honom. Nä du får ta ett allvarligt snack med pojken så han växer upp och blir man. Hans barn hans ansvar.
  • DragonWoman
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-21 00:15:40 följande:
    Men varför ska du sköta barn som inte är dina och han sticker hemifrån när hans barn är där för att umgås med honom. Nä du får ta ett allvarligt snack med pojken så han växer upp och blir man. Hans barn hans ansvar.
    Han har bara 1 barn än så länge, den lilla vi fick förra året. Bebis i magen är hans med. De 2 andra barnen är mina med andra pappor. Grabben som är 7 ser honom som en pappa men han tar inte hand om honom riktigt heller, gnäller bara för att han är hyperaktiv och hittar på saker jämt. Han ska Adhd utredas. Den äldste bor hos sin pappa. Men iaf, jag får alltså ta hand om 1 åringen, 7 åringen och snart en liten till ensam.
  • Lagombutwhy

Härligt att de flesta mår bra nu o fått bra besked vid olika ul! :)

DragonWoman, rent instinktivt känner man för att råda dig att dumpa karlsloken! Om inte annat så kanske han vaknar upp av ett ultimatum o fattar att han måste börja engagera sig.. Måste vara oerhört tufft att bo isär när ni har barn tillsammans o nu väntar nästa?! Har han svårt att släppa på "friheten med eget boende" el är det ngt som känns bra o ok för er bägge? Kan själv inte tänka mig att bo ensam m barnen o barnens pappa bara dyker upp som gubben i lådan ibland när det passar honom :(

Hoppas ni löser det, kram på dig <3

• Sessan78
    DragonWoman skrev 2014-05-20 23:53:05 följande:

Känner att jag blir riktigt förbannad...på honom alltså! Du är ju hans partner och inte hans uppassare. Hur fan kan han se sig i spegeln när han beter sig så där mot dig?!? Det är inte OK!

Får man fråga varför ni valt att inte bo tillsammans? Förstår bara inte hur man som blivande två-barns far inte är mer intresserad av sina barn och sin partner... Måste kännas jättejobbigt att han inte delar din längtan efter bebisen. Hoppas verkligen att det vara är tomma ord och något som han egentligen inte menar. Vad händer när du försöker prata med honom?

Jag hade också en gubbe som inte var intresserad av familjen utan bara av fest och hans egentid...så jag förstår en del av det du känner. För vår del har det blivit bra och han är en riktig familjefar nu! Tar hand om både mig och dottern. Fest och alkohol hålls på en minimum-nivå, och vi har hittat tillbaka till varandra. Vi kan skratta tillsammans, ofta och mycket, och ha roligt hela familjen igen. Nu minns jag inte ens när vi bråkade sist...

Vad jag vill säga är bara att det kan bli bättre men din gubbe måste vakna upp först. Vad händer när du ställer krav på honom?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35