DragonWoman skrev 2014-05-20 23:53:05 följande:
Han är inte pappa till de 2 första.
Han prioriterar bilar, bilträffar, öl, trädgård o allt annat han tycker e kul före barn o familj. Han hjälper aldrig till med sin dotter. Han kommer hit efter jobbet och då ska maten vara klar, det ska vara städat och jag ska klä mig som han gillar. Sen stannar han nån timme innan han ska till garaget eller hem till sig. Är så jävla trött på att han alltid gör det han vill och om jag vill göra nått så gnäller han o tycker vi ska umgås som familj. Fast det innebär att hålla på i hans trädgård. Eller göra nått han vill som en långpromenad i skogen med en bökig vagn. Extra skönt med foglossning att hoppa omkring bland stubbar!
Jag ska mao ta hand om ungar, hem, honom, tvätt, städ osv och ställer man minsta krav på honom då är jag hemsk osv....
Min stora tills nu hemliga sorg är att han inte ser fram emot den nya bebisen. Han känner inget inför den alls tydligen
känns ju sådär lagom kul att bebis bara är önskad av mig nu....
Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
Känner att jag blir riktigt förbannad...på honom alltså! Du är ju hans partner och inte hans uppassare. Hur fan kan han se sig i spegeln när han beter sig så där mot dig?!? Det är inte OK!
Får man fråga varför ni valt att inte bo tillsammans? Förstår bara inte hur man som blivande två-barns far inte är mer intresserad av sina barn och sin partner... Måste kännas jättejobbigt att han inte delar din längtan efter bebisen. Hoppas verkligen att det vara är tomma ord och något som han egentligen inte menar. Vad händer när du försöker prata med honom?
Jag hade också en gubbe som inte var intresserad av familjen utan bara av fest och hans egentid...så jag förstår en del av det du känner. För vår del har det blivit bra och han är en riktig familjefar nu! Tar hand om både mig och dottern. Fest och alkohol hålls på en minimum-nivå, och vi har hittat tillbaka till varandra. Vi kan skratta tillsammans, ofta och mycket, och ha roligt hela familjen igen. Nu minns jag inte ens när vi bråkade sist...
Vad jag vill säga är bara att det kan bli bättre men din gubbe måste vakna upp först. Vad händer när du ställer krav på honom?