• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • emjh
    DragonWoman skrev 2014-05-20 23:05:30 följande:
    Är så jävla arg nu att jag kokar!
    Kram! 
  • emjh

Ledsamt att många har det jobbigt med värk och/eller relationer. Det är sannerligen ingen dans på rosor att vara gravid. Jag har kommit in i en bättre period, njuter mer och har inga större problem med kroppen. 
    Tänker på er andra och hoppas allt som kan ordna sig gör det på bästa sätt! 

Själv har jag (för länge sedan) börjat räkna ned dagarna på jobbet. Inte för att jag inte trivs men för att jag längtar så oerhört till den kommande tiden. 

Jag har nu 26 arbetsdagar kvar innan semestern som är hela fem veckor i sträck. Det ska bli så underbart. 
    Andra veckan i augusti börjar jag jobba igen, men jag vet inte alls hur mycket eller hur länge. Kanske kör jag halvtid. Planen är att jobba till mitten av september men det är ju omöjligt att veta hur man mår då så det kanske blir kortare. När min dotter kom tog jag semester en månad innan födseln (hon är född 3/7 så det blev helt perfekt). 

Jag har bara en femdagarsvecka kvar innan semestern, annars är det 3-4 dagars arbetsveckor tack vare alla röda dagar, konferens på rivieran (räknar inte det som arbetsdagar) och annat trevligt. Och sommarvärmen är tillbaka. Ja som ni märker, jag mår rätt fint nu! :)

• Myc

Härligt att höra! Mår också finfint här i v 17. Man får passa på att njuta när man kan. Ska bli lovely med semester

emjh skrev 2014-05-21 12:17:31 följande:
    Ledsamt att många har det jobbigt med värk och/eller relationer. Det är sannerligen ingen dans på rosor att vara gravid. Jag har kommit in i en bättre period, njuter mer och har inga större problem med kroppen.  Tänker på er andra och hoppas allt som kan ordna sig gör det på bästa sätt!  Själv har jag (för länge sedan) börjat räkna ned dagarna på jobbet. Inte för att jag inte trivs men för att jag längtar så oerhört till den kommande tiden.  Jag har nu 26 arbetsdagar kvar innan semestern som är hela fem veckor i sträck. Det ska bli så underbart.  Andra veckan i augusti börjar jag jobba igen, men jag vet inte alls hur mycket eller hur länge. Kanske kör jag halvtid. Planen är att jobba till mitten av september men det är ju omöjligt att veta hur man mår då så det kanske blir kortare. När min dotter kom tog jag semester en månad innan födseln (hon är född 3/7 så det blev helt perfekt).  Jag har bara en femdagarsvecka kvar innan semestern, annars är det 3-4 dagars arbetsveckor tack vare alla röda dagar, konferens på rivieran (räknar inte det som arbetsdagar) och annat trevligt. Och sommarvärmen är tillbaka. Ja som ni märker, jag mår rätt fint nu! :)

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • Sessan78
    emjh skrev 2014-05-21 12:17:31 följande:

Ledsamt att många har det jobbigt med värk och/eller relationer. Det är sannerligen ingen dans på rosor att vara gravid. Jag har kommit in i en bättre period, njuter mer och har inga större problem med kroppen. 
    Tänker på er andra och hoppas allt som kan ordna sig gör det på bästa sätt! 

Själv har jag (för länge sedan) börjat räkna ned dagarna på jobbet. Inte för att jag inte trivs men för att jag längtar så oerhört till den kommande tiden. 

Jag har nu 26 arbetsdagar kvar innan semestern som är hela fem veckor i sträck. Det ska bli så underbart. 
    Andra veckan i augusti börjar jag jobba igen, men jag vet inte alls hur mycket eller hur länge. Kanske kör jag halvtid. Planen är att jobba till mitten av september men det är ju omöjligt att veta hur man mår då så det kanske blir kortare. När min dotter kom tog jag semester en månad innan födseln (hon är född 3/7 så det blev helt perfekt). 

Jag har bara en femdagarsvecka kvar innan semestern, annars är det 3-4 dagars arbetsveckor tack vare alla röda dagar, konferens på rivieran (räknar inte det som arbetsdagar) och annat trevligt. Och sommarvärmen är tillbaka. Ja som ni märker, jag mår rätt fint nu! :)

Vad härligt det låter! Blir glad av att läsa ditt inlägg! Vilken vecka är du i nu?
  • PoL

Ledsamt att flera av er har relationsproblem när man är gravid vill man ju bara få njuta och känna att allt är bra! Jag hade (har) det extremt svårt med pappan till mitt äldsta barn... min tanke var att ett förhållande iaf ska vara övervägande bra! Vet inte om man kan lösa det på annat sätt än att vara rak o berätta hur det känns o vad man tänker? Familjeterapi sägs vara en bra investering oavsett vilken fas man befinner sig i som par. Hoppas verkligen ni får till stånd bra lösningar!

• emjh
    Sessan78 skrev 2014-05-21 20:45:24 följande:
    Vad härligt det låter! Blir glad av att läsa ditt inlägg! smile1.gif Vilken vecka är du i nu?
    Glad
    Jag är i v21+3.  Jag har även kommit igång med yoga igen efter ett lååångt uppehåll och jag mår ännu bättre av det. 
  • India

Var idag hos BM och fick lyssna på lillen. Sakta, sakta sjunker det in att vi ska få nummer tre! Har varit dunderförkyld i två veckor nu och med den så har sammandragningarna ökat!! Var ute och gick igår och det slutade med att maken fick komma och hämta mig eftersom sammandragningarna var så täta och det var helt enkelt för "tungt"! Läkarbesök inplanerat nu! Järnvärdet låg på 92...dags för lite Niferex...usch!

• DragonWoman

Tack för erat stöd tjejer, det betyder en hel del Hjärta

Satt o pratade med hans ex igår, hans beteende är inget nytt och hon rycker in nu och ska prata vett med honom. Han har en tendens att utmåla sig som offer men det köper ju inte hon. Är skönt att få stöd av nån som verkligen vet hur han funkar

Får se framåt hur det blir. Är fortfarande i stadiet klösa ögonen ur honom men kan han försöka ändra sitt beteende kan det finnas hopp men det kommer kräva en del.

Usch, dags för sängen, morgonmöte ang sonen så måste vara lite mänsklig iaf...

God natt på er {#emotions_dlg.flower}

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Sessan78

Har varit hos läkaren idag och fått 50% sjukskrivning för min foglossning. Känner mig både glad och lättad Vill ju så gärna jobba men kroppen fixar inte heltid längre. Tror jag ska fira med ett glas alkoholfritt rosé i solen när jag kommer hem!

• Maramina
    kajsamupp skrev 2014-05-18 21:05:07 följande:

Maramina: Vet inte riktigt, men jag antar att du haft bra depåer som räckt ända till slutet och först då sänks Hb. Kanske värt att ta lite tillskott ett tag ändå så du fyller på igen, men du kanske inte behöver gå upp till de riktigt höga doserna på 100 mg? Det finns ju mittemellandoser också via andra tabletter och blutsaft som kanske räcker? Jag tänkte nog be att de kollar mina järndepåer efter graviditeten så jag vet om jag behöver fortsätta ett tag till för att fylla på. Jag måste ändå gå och kolla TSH då kan de lika gärna kolla ferritin, tycker jag.

Var och kollade på tre hus i helgen, bodde på hotell och allt. Ett hus var helt jättebra och vi hade båda köpt det utan att tveka, om det hade legat på ett av de andra husens tomt.. Usch, vad vi är petiga och vi har båda lite olika krav och önskemål och tillsammans gör det att det blir svårt att hitta något vi verkligen vill ha.

Idag var jag hos BM och frågade om det hela. Hon sa att jag låg så bra i ferritinvärde så därför behövde jag inte ta järntillskott. Däremot så märktes det att jag äter jordgubbar varje dag, hon hade stigit till 117
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35