kajsamupp skrev 2014-05-18 21:05:07 följande:
Maramina: Vet inte riktigt, men jag antar att du haft bra depåer som räckt ända till slutet och först då sänks Hb. Kanske värt att ta lite tillskott ett tag ändå så du fyller på igen, men du kanske inte behöver gå upp till de riktigt höga doserna på 100 mg? Det finns ju mittemellandoser också via andra tabletter och blutsaft som kanske räcker? Jag tänkte nog be att de kollar mina järndepåer efter graviditeten så jag vet om jag behöver fortsätta ett tag till för att fylla på. Jag måste ändå gå och kolla TSH då kan de lika gärna kolla ferritin, tycker jag.
Var och kollade på tre hus i helgen, bodde på hotell och allt. Ett hus var helt jättebra och vi hade båda köpt det utan att tveka, om det hade legat på ett av de andra husens tomt.. Usch, vad vi är petiga och vi har båda lite olika krav och önskemål och tillsammans gör det att det blir svårt att hitta något vi verkligen vill ha.
Idag var jag hos BM och frågade om det hela. Hon sa att jag låg så bra i ferritinvärde så därför behövde jag inte ta järntillskott. Däremot så märktes det att jag äter jordgubbar varje dag, hon hade stigit till 117