Insanejane77 skrev 2014-01-15 10:08:02 följande:
Vet du, jag kände något liknande motstånd i mig när vi köpte vagn och jag köpte kläder! Så jag köpte inte massor med kläder heller utan mer som du sa, några plagg mest för att ha, overall för det var kallt osv. Men jag visste ju att jag var så långt gången att om något hände kunde dom ju plocka ut min bebis och den skulle överleva när den var så gammal. Jag ju skulle bli mamma, så det var säkert bara jag som hade lite svårt att vänja mig vid tanken.
Och när jag beställde vagnen efter RUL när jag var i v 20 så frågade vi om det var möjligt att lämna tillbaka om allting mot förmodan inte gick bra. Och så blev det som man på någon nivå kände, man blev inte förälder trots allt. Jag minns att jag tyckte det var märkligt att jag tvekade när jag köpte vagnen och att jag inte kunde fantisera och liksom se mig själv gå med vagnen om några månader. Det är konstigt för jag är inte synsk på något vis men jag kan inte förklara varför jag tänkte så heller.
Den här gången har jag också fått underliga tankar. Vi var på visning av ett hus vi var intresserade av och jag kände att det var "vårt" hus och jag såg färgen babyblå och barngrindar i trappan. Men jag hade ju just bestämt mig för att sluta försöka mera att få någon bebis, vi satsar på huset istället. Vi vann budgivningen för en ovanligt billig penning och dagen innan vi skrev på papperna så fick jag för mig att jag skulle testa bara på ett infall och jag plötsligt ett plus. Det har hela tiden känts som jag väntar en liten pojke och det får vi reda på om jag har rätt i om en vecka när det är RUL. Om allt går bra och det blir en pojke, då får jag börja fundera på om jag inte är synsk trots allt :D hahaha
Men man ju orolig som du säger, och det är svårt att glädjas och känna att man faktiskt väntar barn, man går mer och tänker att det känns som 50/50 den här gången också. Det är svårt att lita på att det kommer gå bra och man tänker att det tror jag först när jag får min bebis i mina armar. Tänker du med lite så?
Tänker ändå som du säger, frossa i barnkläder och vad jag vill ha, för det här är sista gången jag försöker. Om inte allt går bra så har jag iaf fått uppleva det positiva i att vänta bebis och vara lycklig, åtminstone ett litet tag. Så fort jag får reda på om det är en pojke eller flicka så tänker jag börja handla. 
Ja, så var det för mig med, det kändes aldrig riktigt verkligt, hade jätte svårt att blicka framåt. Hade behövt flytta också, men tog aldrig tag i det. Pratade en hel del om detta med en kurator då jag var gravid, hade en massa drömmar om förlossningen med som finns nedskrivna. Är absolut inte synsk, men allt kring förlossningen och alla dessa känslor kring Tella stämde ju helt och hållet. Kanske är det någon instinkt eller något, vet fler som upplevt det samma.
Men det känns svårt att lita på magkänslan nu, vet liksom inte vad som beror på oro eller annat. Får väl se. och vara glad medans det är.