Gravidtråd för oss som är över 35

Har RUL i morgon och är ordentligt orolig, riktigt varför vet jag inte, eller ja, har en massa små orsaker, men inget som borde göra mig så här orolig. Är dessutom sjuk och blir jag inte feberfri tills i morgon får jag inte göra det, är nog det som oroar mig mest just nu, vill bara att allt skall vara bra :(
Är nu i v 26 sedan några dagar. Har fått högt blodtryck och fått börja medicinera och idag fick jag veta att jag har fått graviddiabetes också XO. Jag som tyckte att det räckte med att inte kunna sova på nätterna pga kramper i benen, skyhög puls och hjärtklappning, daglig huvudvärk och foglossning... Nu börjar det bli väldigt trögt och jag är inte ens i tredje trimestern ännu, det suger verkligen!
Jag är hemma på dagarna som tur är men kan inte längre göra som jag vill och brukar. Orkar inte åka och handla eller göra ärenden för jag blir "sjuk" när jag kommer hem och måste sova och hela dagen spenderas sedan med sprängande huvudvärk i sängen. Är det någon annan kring samma vecka som börjar få det trögt också?
Något som är positivt är däremot att vi har varit och köpt tapeter till bebisrummet nu och dom ska upp i veckan eller senast nästa vecka :) Det kan kännas lite väl tidigt att göra det här än men eftersom vi renoverar hela huset och det bara är det rummet kvar som saknar tapeter så valde jag fina neutrala tapeter som passar i barnrum men som ändå skulle passa i ett extra sovrum eller kontor om det vill sig illa igen.
Vad roligt! Grattis till ett lyckat RUL :D Skoj att du tog reda på vilket du väntar, blir lite enklare om man kan halvera namnhögen liksom :) Har ni funderat på namn ännu? För mig blev det mycket mer verkligt sedan jag fick reda på kön :)
Ja, jag ska försöka :) Men märker att allt blir mycket mycket enklare om jag bara inte gör så mycket. Mår nästan som mig själv då. Så jag kanske kan köra varannan dag vila eller nåt så länge.