Inlägg från: Kaa76 |Visa alla inlägg
  • Kaa76

Gravidtråd för oss som är över 35

DragonWoman skrev 2014-02-03 23:27:48 följande:

Usch måste vara jobbigt med dina blödningar vet dom vad det beror på?

Är inställd på mf nu så slipper vi hoppas för mycket och bli besvikna. Får bli nya tag isf
    Skönt att du kan se det så!  Men hoppas så klart att du inte skall behöva det. Var själv helt inställd på att jag fått missfall när det började, har blött flera gånger i veckan i nästan sex veckor, men nu har det varit lugnt så jag hoppas det fortsätter att vara det!
    De tror att det kan bero på ett myom, men de är inte alls säkra, går inte att se var det kommer ifrån, bara att allt är bra med bäbisen. 
  • Kaa76
    DragonWoman skrev 2014-02-04 00:05:21 följande:
    Måste försöka vara lite positiv iaf. Denna graviditeten var lite oväntad men ändå välkommen. Och är det mf så beror det ju oftast på att nått är fel. Fick ett mf i v 14 för 16 år sen och det knäckte mig så efteråt har jag varit lagom hoppfull men ändå inställd på att nått kan gå snett. Ett sätt att skydda sig själv lite?

Huvudsaken är ju att din bebis mår bra och jag hoppas verkligen att du slipper mer nu.

tack! Och ja, jag tror det med, har varit helt inställd på missfall denna gång, är inte fören nu jag riktigt börjar tro på det, har ju sett den lilla böka omkring så många gånger nu, är ju inte bara det där hjärtat man tittar efte rlängre, utan en hel liten person som ligger och vinkar med hela armarna och så där, känns som det bara måste gå vägen då (även om jag vet att inget är garanterat. Förlorade min yngsta dotter i samband med förlossningen för 10 år sedan.)
  • Kaa76
    DragonWoman skrev 2014-02-04 00:27:30 följande:

Men nej ursäkta språket men fy fan vilken mardröm att förlora sitt barn beklagar verkligen kram
    Tack. Ja, det blir liksom inte värre. Är ju snart 10 år sedan nu, men det är nästan jobbigare nu. 
  • Kaa76

Blev något fel när de skulle skicka bilderna från i går, gick inte att skicka till min BM:s mobil heller, känns lite trist, och överkänslig som man är som gravid så sitter jag så klart här och gråter. Blö. 

• Kaa76
    Irmeline skrev 2014-02-05 08:18:46 följande:
    Kul! Tänk på att UL (framförallt TUL) inte är någon exakt vetenskap. Vet flera som gått på det och sen fött normalstora bebisar. Tex till syrran sa de att hennes son skulle bli jätteliten, men han föddes normal, de hade missbedömt vikten 50%!!
    Samma sak för mig! Med mellan dottern beräknades hon väga 3,2 kg. Men vägde 4,6 i stället! Liiiiiite skilland
  • Kaa76
    DragonWoman skrev 2014-02-05 11:56:05 följande:
    Hej

Det fanns ett litet pickande hjärta på vul idag dock var jag inte så långt gången som jag trodde utan 1 v mindre så är i 6+4 ist. Detta beror på min långa cykel

Blödningarna beror antagligen på känsliga slemhinnor och var inget att oroa sig över.

Skönt att få veta iaf och tack för alla tummar
    Men åh vad skönt! Är så härligt att få ett sådant besked. Hoppas du slipper fler skrämsel blödningar!
  • Kaa76

Min foglossning blir bara värre och värre. Vet inte alls hur jag skall lösa detta, vill ju jobba! Men det lär inte gå många veckor till nu, eller ja, egentligen går det inte nu heller men jag är lite för envis för mitt eget bästa. Att gå hemma från v.13(14 i morgon) känns ju så där lagom kul....

• Kaa76
    zizuna skrev 2014-02-05 17:24:06 följande:
    Vad hade ni för mått då?
    Min första va -14.9% och idag-1.9% :)
    Min mellan tjej låg på -17% i vecka 36, sedan uppskattades vikten vid fulltid till 3,2, i v. 38 så då borde hon legat runt -10, -11 %.  men slutade alltså på + 29%!
  • Kaa76
    Insanejane77 skrev 2014-02-04 21:44:46 följande:

Jag fick en återvåg av sorg nu när man är gravid igen. Man är så rädd att något ska gå fel så att vara havande igen väcker domnade känslor till liv och strör salt i såren på något vis. Kan inte riktigt förklara hur jag menar, men känner du på liknande vis?
    Hoppas att du får dina kort på endera viset snart :)

Ja, det gör ju det. Tror tiden innan jag bestämde mig för att försöka med insemination var värst, mycket tankar och funderingar och massor av oro. Och sorg. Första gången jag blev gravid var det jätte jobbigt, nu har jag haft två missfall innan denna graviditet, så nu har jag nog mer varit inne på det, oroat mig och funderat. Tror mycket kommer komma längre fram i graviditeten. För att inte tala om i Mars då det är tio år sedan min flicka dog. 

Blev tyvärr inga bilder då något gick fel, känns riktigt trist :(
  • Kaa76
    emjh skrev 2014-02-06 09:07:55 följande:
    Till er som förlorat barn: jag beklagar verkligen. 
    Tack!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35