Inlägg från: Kaa76 |Visa alla inlägg
  • Kaa76

Gravidtråd för oss som är över 35

Jag är hemma i dag pga magsjuka. Det är TREDJE gången på raken som jag får det, går epedemi på jobbet, jobbar på förskola, och det går bara runt, runt, runt. Blä!

I dag har jag bara gått en liten runda med hunden, klätt på mig och sedan legat i sängen resten av tiden, ändå har jag ont från fogarna hela tiden :(   Har haft v.20 som mål att kunna jobba heltid till, idag går jag in i v. 14, men får nog hoppas på februari ut och ställa in mig på någon vecka till, detta funkar inte....

• Kaa76

Jag lyckades får 15 åringen att hjälpa mig att fotografera av bilden från KUB i måndags, så här är min lillfis. 

• Kaa76
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-07 23:03:22 följande:
    Va roligt! Grattis. Fick eller tog ni reda på vad det blir?
    Tack! Är från v 12+4 så det går inte riktigt att säga könet ännu, skall på RUL 13:de mars och tänker absolut fråga då! 
  • Kaa76
    zizuna skrev 2014-02-07 23:04:16 följande:
    Åå en liten plutt ?
    Ja, så liten så, bara drygt sex centimeter från huvud till ända, men rätt häftigt ändå, att allt redan finns där, går ju att se form på näsan och allt redan :)
  • Kaa76
    Insanejane77 skrev 2014-02-07 23:09:26 följande:

Vad roligt att du fick bild till slut! Undrar om det är en pojke eller flicka :D Har du någon "känsla" för vilket? Själv var jag bombsäker på en kille men dom sa tjej så för mig stämde det inte hehe. Men det återstår att se iof, när jag har levererat :P Stackars pojk om det är det för jag har ju köpt massa tjejkläder haha

Nej, eller ja, alla verkar bombsäkra på att det är en pojke. Tror nästan det själv, å andra sidan har jag varit säker på att det varit pojkar alla de andra gångerna med, och haft hel fel. Med Tella tog det faktiskt en stund att ställa om efter RUL, var så otroligt säker på att det var en pojke jag väntade! Så jag är nog hel sämst på att förutse kön :) 
  • Kaa76
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-07 23:44:22 följande:
    Aha ja då förstår jag, jag gjorde mitt RUL i onsdags
    Ja, jag såg bilden du la upp, så fin så!  Längtar till mitt, är ju lite där man verkligen kan börja slappna av lite, är allt ok på RUL är ju risken liten att något går fel senare. 
  • Kaa76
    Insanejane77 skrev 2014-02-07 23:47:28 följande:

Men vad fin! Och ja, man ser ju att hon har munnen öppen!  Är rätt häftigt när man ser bilder med så pass många veckor i mellan, det är verkligen mest tillväxt som händer efter v.12!
  • Kaa76
    kajsamupp skrev 2014-02-08 11:02:21 följande:
    Kaa76: Fin bild på plutten
    Tack! :D
  • Kaa76
    MinM skrev 2014-02-08 12:13:51 följande:
    Åå så söta bilder på bebbarna!!
    Frågade också efter att få veta könet på KUB, men det var för tidigt att säga...men om mindre än två veckor så får vi svaret (hoppas jag) :))
    Håller tummarna för att du får veta då, man är ju så otroligt nyfiken! 
  • Kaa76
    emjh skrev 2014-02-08 13:37:59 följande:
    Inte så mycket än. Förra gången åt jag postafen. Ingefärsavkok, tanken på det fick mig att vilja kräkas, men jag har faktiskt gjort ingefärste nu så vi får se om det gör någon nytta. 

Åt citronyoghurt och macka igår kväll, blev glad för det verkade funka. Dröjde inte länge förrän jag fick panikont i magen och allt kom upp igen. Kul. :/ 

Jag hade myom förra gången, undrar om det kommit igen och det är därför jag mår så illa. Ska höra med min BM när jag ska dit på onsdag.
    Är så jobbigt att må så illa :(   

Kan man må mer illa av myom? Mår själv illa dygnet runt, är i v.14 nu, och har ett myom. har inte haft det innan, och känner att jag inte alls har koll på hur det kan påverka sådant.  
    Hoppas din BM kan hjälpa dig lite!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35