• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Insanejane77

Tack Irmeline och Kajsamupp!

I morgon bitti är det dags för leverans! :O Kan inte riktigt fatta att det är på riktigt!? Hjälp!

Jag har förberett en del men har med vilje lämnat saker så jag ska ha att göra idag istället för att bara klättra på väggarna :D 
    Ska in till sjukhuset idag för inskrivning men jag har valt att sova hemma i natt och komma in tidigt i morgon bitti istället, annars föreslog dom att jag kunde sovit över från idag. 
    Så ska vi på banken, Svärfar kommer hit och ska hjälpa oss med belysning i lilla toan, jag ska bädda lillans säng och fixa med skötbordet, packa mina prylar, jag ska städa upp det värsta och jag har typ tusen samtal att ringa och sen vill jag göra pedikyr, färga fransarna och klippa luggen med XD Så man kan säga att denna dagen är det rätt fullt upp! Det känns rätt troligt att det blir hämtmat iaf :P

Är nervös också... Inte för att något ska hända med mig så mycket utan för att något ska vara galet med lilla Majken eller för att problem ska uppstå. Jag tänker på saker som kan ha missats på ultraljuden eller om hon får andningssvårigheter, mekonium i fostervattnet osv osv. Lite tänker jag på mig själv med om dom har missat något för jag är fortfarande hemskt lättblödande och det känns lite olustigt att dom ska karva i mig just då. Men jag ska nämna det idag igen så är det upp till dom att kolla så allt är som det ska. Är glad att jag är inbokad som första op-tid iaf!

Wish me luck flickor! {#emotions_dlg.flower}

• Aftonstjärna
    Insanejane77 skrev 2014-06-09 07:42:26 följande:

I morgon bitti är det dags för leverans! :O Kan inte riktigt fatta att det är på riktigt!? Hjälp!

Jag har förberett en del men har med vilje lämnat saker så jag ska ha att göra idag istället för att bara klättra på väggarna :D 
    Ska in till sjukhuset idag för inskrivning men jag har valt att sova hemma i natt och komma in tidigt i morgon bitti istället, annars föreslog dom att jag kunde sovit över från idag. 
    Så ska vi på banken, Svärfar kommer hit och ska hjälpa oss med belysning i lilla toan, jag ska bädda lillans säng och fixa med skötbordet, packa mina prylar, jag ska städa upp det värsta och jag har typ tusen samtal att ringa och sen vill jag göra pedikyr, färga fransarna och klippa luggen med XD Så man kan säga att denna dagen är det rätt fullt upp! Det känns rätt troligt att det blir hämtmat iaf :P

Är nervös också... Inte för att något ska hända med mig så mycket utan för att något ska vara galet med lilla Majken eller för att problem ska uppstå. Jag tänker på saker som kan ha missats på ultraljuden eller om hon får andningssvårigheter, mekonium i fostervattnet osv osv. Lite tänker jag på mig själv med om dom har missat något för jag är fortfarande hemskt lättblödande och det känns lite olustigt att dom ska karva i mig just då. Men jag ska nämna det idag igen så är det upp till dom att kolla så allt är som det ska. Är glad att jag är inbokad som första op-tid iaf!

Wishing you all the luck in the world! Vad underbart att Majken (härligt namn!) snart är här!  Baby
    bf 23 oktober
  • Lagombutwhy

Önskar dig lycka till o håller tummarna imorgon bitti! Du måste uppdatera oss så snart du orkar med både info o bild på underverket! :)

Jag ska träffa läkare imorgon för graviditetsplanering. Ska gå igenom huruvida det blir snitt igen el inte. Har ju op ryggen för diskbråck 2ggr o har en instabil disk så min ryggläkare förordar sövt snitt. Lyssnar gynekologen på det tro? Vet sedan förra gången när dottern låg i säte att vi fick kämpa oss blå för snitt. De tyckte att jag som fött 3 barn tidigare borde chansa på att föda vaginalt, medan bimbosar satt där o fick snitt enbart för att de var rädda för smärtan i vaginal förlossning (till oss andra mammor på info mötet erkände de dock att de inte ville bli slappa i muffen)
  • PoL
    Irmeline skrev 2014-06-08 21:51:14 följande:
    Jag är Rh negativ (blodet saknar RH faktorn) och då finns det risk att bilda antikroppar mot barnets blod om barnet är Rh positiv, vilket de flesta är. Mitt förra barn var det, och då får man en spruta efter förlossningen för att motverka antikroppar. Risken ökar om man varit gravid förut, speciellt om barnets och mammans blod blandats vid förlossningen. Förr i tiden var det vanligt med mf hos negativa mammor på andra eller tredje positiva barnet pga antikropparna. Nu när sprutan finns är det mycket bättre, men risken finns alltid. De kollar i v.25 och följer sedan, och om nåt inträffar kan de ta ut barnet tidigare.
    Tack för förklaringen. Det visste jag inte att risken ökar efter ett par graviditeter! Håller tummarna hårt!

Välkommen, Jamieblue

Wiiieee snart snusar du bebis, Insanejane!!!! Haha tiden lär gå fort med tanke på allt du planerat, se bara till att komma ihåg att vila med
  • MjölkChoklad

LYCKA TILL {#emotions_dlg.flower} Hjärta
  • MjölkChoklad

Tack snälla för alla "Lycka till"!!

RUL gick helt fantastiskt bra!!! Allt var precis som det skulle - så underbart!! Som bonus fick vi även veta att vi väntar en liten flicka Hjärta

Så himla glad, lättad och lycklig! 

• emjh
    MjölkChoklad skrev 2014-06-09 10:58:42 följande:
    Tack snälla för alla "Lycka till"!!

RUL gick helt fantastiskt bra!!! Allt var precis som det skulle - så underbart!! Som bonus fick vi även veta att vi väntar en liten flicka Hjärta

Så himla glad, lättad och lycklig! 
    Underbart, grattis! :) 
  • emjh
    Irmeline skrev 2014-06-08 21:51:14 följande:
    Jag är Rh negativ (blodet saknar RH faktorn) och då finns det risk att bilda antikroppar mot barnets blod om barnet är Rh positiv, vilket de flesta är. Mitt förra barn var det, och då får man en spruta efter förlossningen för att motverka antikroppar. Risken ökar om man varit gravid förut, speciellt om barnets och mammans blod blandats vid förlossningen. Förr i tiden var det vanligt med mf hos negativa mammor på andra eller tredje positiva barnet pga antikropparna. Nu när sprutan finns är det mycket bättre, men risken finns alltid. De kollar i v.25 och följer sedan, och om nåt inträffar kan de ta ut barnet tidigare.
    Jag är också Rh negativ men min dotter är också negativ. Pappan är dock positiv så det blir spännande att se vad som händer denna gång. Det ska ju iaf. inte vara ngr problem för min del iom. att första barnet var neg. 
  • emjh

Tack alla för stöd ang. min chef. Svärtade ner min helg rätt ordentligt men jag har bra stöd på jobbet och som min man sa så är det en person som är dum, för övrigt har inget förändrats. Men för mig ställdes min självbild på ända av vad den här personen sa till mig och jag är en känslomänniska så jag har känt mig ganska värdelös på alla områden de senaste dagarna. 

Men även om jag är sårad nu så ska jag resa mig starkare.  

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35