• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Grattis Mjölkchoklad!

Emjh, förstår att du har svårt att skaka av dig det. Men tänk på att den personen är inte värd så mycket av din energi!

• Sessan78

emjh: håller med PoL...han är inte värd din energi. Det är han som missköter sitt jobb inte du! Härskarteknik utnyttjas av väldigt små människor som måste trycka ner andra för att själv må bra... Stå på dig!

Mjölkchoklad: stort grattis till lyckat RUL! Härliga nyheter och grattis till en liten tjej!

Insanejane: Wiiiieeee, snart är det dags! Du har kämpat bra och imorgon kommer belöningen! Du får gärna uppdatera oss när du känner att du orkar och har tid! Lycka till imorgon, snart kan du bara njuta och få snusa bebisdoft!!!

• emjh
    PoL skrev 2014-06-09 19:54:52 följande:
    Grattis Mjölkchoklad!

Emjh, förstår att du har svårt att skaka av dig det. Men tänk på att den personen är inte värd så mycket av din energi!
    Sant. Jag fokuserar på att fortsätta göra ett bra jobb i stället. :)
  • emjh
    Sessan78 skrev 2014-06-09 20:36:24 följande:
    emjh: håller med PoL...han är inte värd din energi. Det är han som missköter sitt jobb inte du! Härskarteknik utnyttjas av väldigt små människor som måste trycka ner andra för att själv må bra... Stå på dig!
    Haha, roligt att du skriver så för X är väldigt kort. Så X är en liten person i alla bemärkelser.  :)  Han ska inte få trampa på mig mer.
  • PoL
    emjh skrev 2014-06-09 20:51:00 följande:
    Haha, roligt att du skriver så för X är väldigt kort. Så X är en liten person i alla bemärkelser.  :)  Han ska inte få trampa på mig mer.
    sorgligt men sant att vissa små personer har extra behov av att hävda sig på andras bekostnad. Med din inställning kommer han inte ha nån makt att trycka ner dig, heja heja!
  • Aftonstjärna

Rul gick fint och bra även här! Allt var som det skulle! Så glad och lättad man blir att se och höra att allt är fint och bra! Fick veta att moderkakan ligger i bakvägg, därför känns rörelserna så tydligt. Lillharen låg och tryckte med rumpan mot väggen med benen under sig så gick inte att se könet, så det får bli en överraskning denna gång! 

bf 23 oktober
  • KiwiK

Hej! Jag hoppar gärna in här. Är 37 och gravid med nummer två. En sladdis eftersom nummer ett redan är 13 :) Upplever att allt är "mer" denna gång. Med första barnet insåg jag inte ens att jag var gravid innan v10 och det bara pga utebliven mens. Nu har jag haft massa symtom ända sen äl i princip. Humöret är ostabilt som attan (stackars sambo), ömma/växande bröst, yrsel, springer på toa i ett, ständigt hungrig (men kan knappt äta något innan jag känner mig proppmätt.. Undrar hur resten av graviditeten blir ;) Hur har det varit för er, mycket skillnad på grsviditeternagraviditeterna?

• Aftonstjärna
    KiwiK skrev 2014-06-10 13:14:03 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. Är 37 och gravid med nummer två. En sladdis eftersom nummer ett redan är 13 :) Upplever att allt är "mer" denna gång. Med första barnet insåg jag inte ens att jag var gravid innan v10 och det bara pga utebliven mens. Nu har jag haft massa symtom ända sen äl i princip. Humöret är ostabilt som attan (stackars sambo), ömma/växande bröst, yrsel, springer på toa i ett, ständigt hungrig (men kan knappt äta något innan jag känner mig proppmätt.. Undrar hur resten av graviditeten blir ;) Hur har det varit för er, mycket skillnad på grsviditeternagraviditeterna?
    Hej och välkommen! Jag är också 37 och mitt första barn fyller 12 nästa vecka. Har en 8-åring också, så sladdis här med. Jag har hittills mått ganska lika som under de tidigare graviditeterna, asilla till vecka 15-16 och bättre sen dess. Hur långt gången är du? Jag är i vecka 21. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Halsbrännan kom förresten genast denna gång! Och tycker inte att et har någon skillnad vad jag äter. Som tur finns det tabletter mot det! Har dem överallt, i handväskan, bredvid sängen...

bf 23 oktober
  • India

Hej tjejer, måste bara fråga om någon upplever samma sak som jag...innan jag blir nojig. Jag tycker att magen har krympt...i förrgår tyckte jag att den var så pass stor att man verkligen förstod att jag är gravid...idag ser det bara ut som en liten bula...typ v10 istället för v23....

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35