• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Sessan: svårt val! Kan du inte be dom presentera statistik på vändningsförsök- hur många som lyckats lr inte? Det borde de ha koll på.

Eget: bm-besök imorn, blir nog första gången sf-måttet tas vilket blir spännande! Jag upplever att magen är rätt stor men kanske inte lika som när jag väntade andra barnet...

• MjölkChoklad
    PoL skrev 2014-06-09 19:54:52 följande:
    Grattis Mjölkchoklad! Emjh, förstår att du har svårt att skaka av dig det. Men tänk på att den personen är inte värd så mycket av din energi!

Tack!!!
    Sessan78 skrev 2014-06-09 20:36:24 följande:
    emjh: håller med PoL...han är inte värd din energi. Det är han som missköter sitt jobb inte du! Härskarteknik utnyttjas av väldigt små människor som måste trycka ner andra för att själv må bra... Stå på dig! Mjölkchoklad: stort grattis till lyckat RUL! Härliga nyheter och grattis till en liten tjej! Insanejane: Wiiiieeee, snart är det dags! Du har kämpat bra och imorgon kommer belöningen! Du får gärna uppdatera oss när du känner att du orkar och har tid! Lycka till imorgon, snart kan du bara njuta och få snusa bebisdoft!!!

Tack!! Mannen och jag har varsin dotter sen tidigare och två gemensamma söner - så fantastiskt kul med en gemensam dotter
    Aftonstjärna skrev 2014-06-10 10:06:48 följande:
    Rul gick fint och bra även här! Allt var som det skulle! Så glad och lättad man blir att se och höra att allt är fint och bra! Fick veta att moderkakan ligger i bakvägg, därför känns rörelserna så tydligt. Lillharen låg och tryckte med rumpan mot väggen med benen under sig så gick inte att se könet, så det får bli en överraskning denna gång! 
    bf 23 oktober

GRATTIS!!! Underbart! Vilken liten busunge - men spännande att vänta också
  • MjölkChoklad
    kajsamupp skrev 2014-06-11 17:59:02 följande:
    Mjölkchoklad och Aftonstjärna: Grattis till fina RUL! Kiwik: Välkommen hit!

Tack snälla!!!
  • Aftonstjärna
    MjölkChoklad skrev 2014-06-12 08:14:18 följande:

Tack!!!
    Tack!! Mannen och jag har varsin dotter sen tidigare och två gemensamma söner - så fantastiskt kul med en gemensam dotter smile1.gif
    GRATTIS!!! Underbart! Vilken liten busunge - men spännande att vänta också smile1.gif
    Tack! Ja, verkligen en lite busunge, men blir faktiskt riktigt kul att få bli överraskad! Längtar till oktober!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    kajsamupp skrev 2014-06-11 17:59:02 följande:
    Mjölkchoklad och Aftonstjärna: Grattis till fina RUL!

Kiwik: Välkommen hit!
    Tack! 
    bf 23 oktober
  • Irmeline

Grattis till lyckade RUL! :)

Nästa vecka ska jag till BM och mäta magen och ta aktikropps (immuniserings)prover. Blir spännande!

• emjh

Hm, jag mår inte alls så finemang som jag skulle önska. 
    Tröttheten går aldrig över, tycker jag har ett tryck över magen hela tiden som jag inte hade förra gången, ser stjärnor var och varannan dag (inte hela tiden dock) och nu har jag fått kuddar på fötterna som inte verkar vilja försvinna. :/ 

När det gäller jobbet såg jag, när jag kollade bakåt, att jag har vabbat 6 dagar under 2014. Min man har vabbat 10 dagar. 6 dagar, vad är det att bråka om? Det måste ha skett ett stort missförstånd och jag börjar tro att min chef inte fattat att jag jobbar deltid (skriver dock upp med f-ledighet till 100% nu innan bebisen). 

Hur som helst har jag haft en jättebra jobbvecka och självförtroendet är på topp igen, men jag har inte kunnat prata med chefen igen pga att x aldrig är där. :) 

• Irmeline
    emjh skrev 2014-06-14 20:24:56 följande:
    Hm, jag mår inte alls så finemang som jag skulle önska. 
    Tröttheten går aldrig över, tycker jag har ett tryck över magen hela tiden som jag inte hade förra gången, ser stjärnor var och varannan dag (inte hela tiden dock) och nu har jag fått kuddar på fötterna som inte verkar vilja försvinna. :/ 

När det gäller jobbet såg jag, när jag kollade bakåt, att jag har vabbat 6 dagar under 2014. Min man har vabbat 10 dagar. 6 dagar, vad är det att bråka om? Det måste ha skett ett stort missförstånd och jag börjar tro att min chef inte fattat att jag jobbar deltid (skriver dock upp med f-ledighet till 100% nu innan bebisen). 

Hur som helst har jag haft en jättebra jobbvecka och självförtroendet är på topp igen, men jag har inte kunnat prata med chefen igen pga att x aldrig är där. :) 
    Han/hon måste ha missuppfattat! Sex dagar är ju ingenting!
    Om du frågar vad chefen menade med det och förklarar så fattar han/hon nog!
  • M39

Fler än jag som prompt vaknar runt 4 och inte kan somna om? Håller på att bli tokig på detta... Tips emottages tacksamt.

• jamieblue

Jajamen, jag upplever exakt samma sak. Och om jag för en gångs skull inte vaknar av mig själv så nog fasiken väcker hunden mig. Oftast vaknar jag av mig själv och kan inte somna om trots att jag är jättetrött. På tåget till jobbet är jag trött som en gris och undrar hur jag nånsin ska orka med dagen. På helgerna ligger jag och vrider på mig i flera timmar innan jag äntligen lyckas somna om och går därefter upp flera timmar efter min sambo :(

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35