• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Lagombutwhy
    Insanejane77 skrev 2014-06-18 11:14:10 följande:

Hej flickor! Har inte hunnit sitta en sekund vid datorn mer eller mindre och det har skrivits en del sedan jag kollade senast, hinner inte läsa ikapp så om jag missat något ber jag om ursäkt. 

Jag är nu mamma till världens finaste lilla Majken! Hon kom i tisdags och levererades med kejsarsnitt och vägde 4080g och var 52 lång. Vi är sååå lyckliga! I fredags fick vi komma hem och sedan dess har det varit full rulle. Vi mår bra båda två och här kommer en bild på mitt lilla gryn:

Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Varmt grattis till oerhört söt liten tjej! Och så mycket hår! :) Lycka till o njut av bebis i sommar <3
  • Sessan78

Hej flickor! Har inte hunnit sitta en sekund vid datorn mer eller mindre och det har skrivits en del sedan jag kollade senast, hinner inte läsa ikapp så om jag missat något ber jag om ursäkt. 

Jag är nu mamma till världens finaste lilla Majken! Hon kom i tisdags och levererades med kejsarsnitt och vägde 4080g och var 52 lång. Vi är sååå lyckliga! I fredags fick vi komma hem och sedan dess har det varit full rulle. Vi mår bra båda två och här kommer en bild på mitt lilla gryn:

Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Stort GRATTIS till lilla Majken! Hon är jättesöt och helt perfekt! Njut så mycket du bara kan!
  • Sessan78
    Kaa76 skrev 2014-06-16 23:08:47 följande:

Hej hej, jätte länge sedan jag skrev här sist.  Är över 200 nya inlägg och tja, ja, funkar inte riktigt att läsa i kapp så jag hoppas allt är bra med alla!

Själv är det väl inte så där jätte bra. Är i v. 31 nu, 32 om en timme smile5.gif Och själva graviditeten är väl inte värre än den var innan, däremot har det hänt en del riktigt jobbigt hemma.
    Dessutom har jag tydligen fel på mitt hjärta, var inlagd i 13 dagar på först HIA och sedan arytmiklinik. Har något som heter dolt Wollf-Parkinsson-Whites syndrom. De flesta får inte så stora problem men jag känner av det nästan oftare än jag inte gör det, är väldigt påverkad och skall bli opererad så fort lillknyttet är fött. 
    Känns jätte konstigt, att gå från att ha en vilopuls på 60 och även om jag haft väldigt ont av foglossning varit relativt aktiv, till att ha ett hjärta som sällan slår mindre än 100 slag i minuten, om jag går bara ett par meter går pulsen upp i 130,140 och fortsätter sedan uppåt om jag inte tar det lugnt. Svimmar flera gånger i veckan och orkar inte vara vaken mer än några timmar åt gången. Är helt handikappad av detta och kan inte bo hemma, är ju ensamstående, så nu bor jag och mina tjejer hos mina föräldrar. Jobbigt det med, men nödvändigt. 
    Som tur är verkar bäbisen inte påverkas så mycket av hur jag mår, men klart att det hela tiden finns en oro för hur det skall gå :/  
    På måndag skall jag träffa läkare och prata snitt, antar att det inte kommer bli någon diskussion alls nu när jag mår så här. 

Men tar det aldrig slut för dig Kaa! Du har verkligen haft mycket motgångar och graviditetskomplikationer i ditt liv. Det är ju ändå "tur" att dom upptäckte det här med hjärtat så att du får rätt hjälp. Skönt att du har familjen som stöttar också. Vilken vecka är du i nu?

Ta det lugnt nu och sköt om dig och bebisen! kram
  • PoL

Grattis till underverket, Insanejane! Hon är otroligt söt

• emjh

Kaa76: Fy så hemskt, hoppas allt går så smidigt som möjligt. Kram!

Insanejane: Ljuvlig liten tjej! Stort grattis, kram!!

• Irmeline
    Puffar fram BF listan och lägger till rubriken födda där vi kan flytta de som fått. GladApropå det, hur har det gått för dig Fru FA79? 

{#emotions_dlg.flower} BF-lista Gravid

13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 
    23 juni) 
    26 juni, Maramina
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
    27 juli Zuzziwoman
    1 augusti, Sessan78 
    5 september, Leppardette 
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    14 september, Kajsamupp 
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    2 oktober, Irmeline 
    3 oktober, PoL 
    4 oktober, Lejoninna77 
    14 oktober, India
    16 oktober, Awesome 
    17 oktober, jamieblue
    23 oktober, Aftonstjärna 
    28 oktober, Tusa 
    1 November, Myc 
    2 November, Mjölkchoklad 
    26 november, Lagombutwhy 
    30 november, M39
    6 januari AB mamma

Hjärta Födda:Baby
    10 Juni, InsaneJane, flicka
  • emjh
    PoL skrev 2014-06-18 07:35:47 följande:

Emjh: hur går det för dig?

När det gäller hur jag mår är det stor skillnad! Fick äntligen sova bra en natt och jag kände mig nästan utsövd när jag vaknade! :) Mår mkt bättre!

När det gäller jobbet har jag äntligen kunnat ta ett snack med min chef, har påpekat att mitt vabbande inte skiljer sig nämnvärt från min mans (på hela 2013 vabbade jag 11 timmar mer än min man, men vi hade båda många timmars vab i jan-mars pga inskolning, men vem har inte det?). Jag tog även upp att jag inte alls kände igen mig i hans beskrivning av hur jag är och hans reaktion var "har jag sagt det?" och sen ursäktade han sig med att han haft så många samtal på kort tid (max 6 st) att han blandade ihop oss. Ridå!  Jag överrumplade honom hur som helst (hans egna ord) så vi ska ha ett nytt möte. A ja, känns bra att ha konfronterat honom i alla fall & än är det inte över.  
  • DragonWoman
    Hej flickor! Har inte hunnit sitta en sekund vid datorn mer eller mindre och det har skrivits en del sedan jag kollade senast, hinner inte läsa ikapp så om jag missat något ber jag om ursäkt. Jag är nu mamma till världens finaste lilla Majken! Hon kom i tisdags och levererades med kejsarsnitt och vägde 4080g och var 52 lång. Vi är sååå lyckliga! I fredags fick vi komma hem och sedan dess har det varit full rulle. Vi mår bra båda två och här kommer en bild på mitt lilla gryn: Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till! 

Grattis till lilla söta Majken
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • MjölkChoklad

Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till! 

Stort grattis!!!!! Vilken sötnos!!!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35