• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Sessan78

Blivit sjukskriven på 100% idag. Känner mig lite nedstämd över det. Känns som ett misslyckande...

Foglossningen har bara försämrats så nu är jag verkligen helt handikappad. Kan inte längre ens sova på nätterna pga smärta och värk, så sjukskrivningen är ett måste för min del om jag ska kunna ta hand om bebisen när den kommer. En liten tröst är väl att den inte är så jättelänge kvar...33+5 idag.

Här hemma är den lyckliga bubblan över. Sambon har en av sina "perioder" och är bara sur, tvär och irriterad på mig hela tiden. Dottern tycker också att mamma är pest och pappa bäst (mamma är jämt med henne och pappa är borta mycket så hon är väl less på mig plus att hon aldrig får höra ett nej från pappa, bara från dumma mamma).

Känner mig bara som en stor fet loser just nu....

• PoL

Emjh, skönt att det blivit bättre! Vilken oproffsig chef!!! Grrr. Tur att du vågade konfrontera honom, bra gjort

• PoL

Sessan: skickar extra många varma kramar! Förstår precis vad du menar ang sjukskrivningen, så kände jag med förra grav då jag blev sjukskriven. Det är en tuff situation att inte helt klara sig själv. Men vad motigt att din karl inte kan stötta extra nu, vet du vad det beror på?

• jamieblue

Har skrivit i en annan tråd också: skulle behöva tips på bra gravidbyxor. Jag har klarat mig utan hittills men i morgon går jag över i v. 24 och det börjar kännas obekvämt. Är framförallt ute efter sådana som är ok på jobbet, har kontorsjobb och klär mig hyfsat snyggt men vi har ingen formell klädkod.

Tycker ni det är bäst med bred resår över magen eller utan? Jag tänkte kanske köpa med resår, jag ska ju ha barn i oktober och i höst vill jag inte frysa om magen :)

• Lagombutwhy
    jamieblue skrev 2014-06-21 15:50:45 följande:

Har skrivit i en annan tråd också: skulle behöva tips på bra gravidbyxor. Jag har klarat mig utan hittills men i morgon går jag över i v. 24 och det börjar kännas obekvämt. Är framförallt ute efter sådana som är ok på jobbet, har kontorsjobb och klär mig hyfsat snyggt men vi har ingen formell klädkod.

Tycker ni det är bäst med bred resår över magen eller utan? Jag tänkte kanske köpa med resår, jag ska ju ha barn i oktober och i höst vill jag inte frysa om magen :)

HM har stort o bra utbud på mammakläder. Har köpt både shorts, jeans, snyggbyxor o mysbyxor där. Alla med bred "resår" som täcker in hela magen. Står inte ut m linning som slutar under magen :(
  • Lindsey Egot the only one
    Insanejane77 skrev 2014-06-18 11:14:10 följande:

Hej flickor! Har inte hunnit sitta en sekund vid datorn mer eller mindre och det har skrivits en del sedan jag kollade senast, hinner inte läsa ikapp så om jag missat något ber jag om ursäkt. 

Jag är nu mamma till världens finaste lilla Majken! Hon kom i tisdags och levererades med kejsarsnitt och vägde 4080g och var 52 lång. Vi är sååå lyckliga! I fredags fick vi komma hem och sedan dess har det varit full rulle. Vi mår bra båda två och här kommer en bild på mitt lilla gryn:

Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Stort grattis till Majken!
  • jamieblue
    Lagombutwhy skrev 2014-06-21 16:04:49 följande:
    HM har stort o bra utbud på mammakläder. Har köpt både shorts, jeans, snyggbyxor o mysbyxor där. Alla med bred "resår" som täcker in hela magen. Står inte ut m linning som slutar under magen :(
    Tack, ska kolla där!

Och grattis till InsaneJane och söta Majken Solig
  • Kroken

Nu var det längesen jag var här inne igen. Läser ibland men hinner sällan skriva. Så mycket man vill svara på men tiden finns liksom inte. Jobba, hem, laga mat, rodda runt med ungarna och så sova. Kul att det börjar födas små bebisar Själv gick jag in i v.30 idag, tycker tiden rusat iväg nu. Nu börjar jag fundera på förlossningen och ställa mig på den. Jag är inte alls nervös eller orolig men min sambo är nog det. Vi pratar namn här hemma emellanåt men kommer aldrig fram till nåt vettigt. Vi har helt olika smak och han tycker mina förslag är Gubbängen- och tantalen eller konstiga namn. Jag tycker å andra sidan att han ger förslag på 80-talsnamn bara. Vi har en lista med förslag så vi får väl se vad bebisen ser ut att heta.

Var hos min BM i onsdags och fick bannor för att hon tyckte jag var för stor. Jag hade några kilo extra redan innan, nu har jag gått upp 8 kg sammanlagt och jag ska helst INTE gå upp mer enligt henne. Nu har jag börjat samla på mig vatten i ben och fötter, och det påpekade hon väger en hel del. Men då fattar jag inte hur jag ska undvika att gå upp mer? Jag äter mindre portioner än innan graviditeten, jag äter väldigt sällan godis, snacks m.m, dricker läsk på helgen och ev. nån kväll i veckan när jag är sugen. Men inga mängder! Nu gör jag som jag själv vill ändå, jag tar inte åt mig nämnvärt av hennes pekpinnar Men jag blir lite irriterad faktiskt. Jag är 180 cm lång och väger nu nästan 100 kg. Vägde runt 90 kg innan graviditeten. Nu laddar jag för näst sista jobbveckan på väldigt länge Om två veckor går jag på semester och sen kommer jag inte tillbaka på två år är det tänkt. Jag ska ta tillvara på varje sekund av de två åren tillsammans med vårt lilla sladdbarn

• Lagombutwhy
    Kroken skrev 2014-06-22 18:35:06 följande:

Nu var det längesen jag var här inne igen. Läser ibland men hinner sällan skriva. Så mycket man vill svara på men tiden finns liksom inte. Jobba, hem, laga mat, rodda runt med ungarna och så sova. Kul att det börjar födas små bebisar smile1.gif Själv gick jag in i v.30 idag, tycker tiden rusat iväg nu. Nu börjar jag fundera på förlossningen och ställa mig på den. Jag är inte alls nervös eller orolig men min sambo är nog det. Vi pratar namn här hemma emellanåt men kommer aldrig fram till nåt vettigt. Vi har helt olika smak och han tycker mina förslag är Gubbängen- och tantalen eller konstiga namn. Jag tycker å andra sidan att han ger förslag på 80-talsnamn bara. Vi har en lista med förslag så vi får väl se vad bebisen ser ut att heta.

Var hos min BM i onsdags och fick bannor för att hon tyckte jag var för stor. Jag hade några kilo extra redan innan, nu har jag gått upp 8 kg sammanlagt och jag ska helst INTE gå upp mer enligt henne. Nu har jag börjat samla på mig vatten i ben och fötter, och det påpekade hon väger en hel del. Men då fattar jag inte hur jag ska undvika att gå upp mer? Jag äter mindre portioner än innan graviditeten, jag äter väldigt sällan godis, snacks m.m, dricker läsk på helgen och ev. nån kväll i veckan när jag är sugen. Men inga mängder! Nu gör jag som jag själv vill ändå, jag tar inte åt mig nämnvärt av hennes pekpinnar smile5.gif Men jag blir lite irriterad faktiskt. Jag är 180 cm lång och väger nu nästan 100 kg. Vägde runt 90 kg innan graviditeten. Nu laddar jag för näst sista jobbveckan på väldigt länge smile1.gif Om två veckor går jag på semester och sen kommer jag inte tillbaka på två år är det tänkt. Jag ska ta tillvara på varje sekund av de två åren tillsammans med vårt lilla sladdbarn smile1.gif

Jag är också 180 lång o vägde 90 vid inskrivningen :) Har laddat o väntat på pikar men jag har en helskön BM som är stor o frodig själv o hon har inte sagt ett pip! Har gått upp 25-30 kg med alla mina fyra, få se hur det blir denna gång :D
  • Kroken
    Lagombutwhy skrev 2014-06-22 19:19:05 följande:

Jag är också 180 lång o vägde 90 vid inskrivningen :) Har laddat o väntat på pikar men jag har en helskön BM som är stor o frodig själv o hon har inte sagt ett pip! Har gått upp 25-30 kg med alla mina fyra, få se hur det blir denna gång :D

Jag har gått upp mellan 9 och 12 kg de andra tre gångerna. Men då har jag vägt lite mindre vid inskrivningarna. Dessutom har jag aldrig varit höggravid under sommarmånaderna, har järn födda i januari, maj och december sen innan. Den här kommer i början av september och jag anar att när värmen slår till kommer svullnaden att öka. Nu bryr jag mig inte så mycket om vad BM säger, jag går min egen väg ändå och känner vad som är ok och inte Nu skulle min BM bli sjukskriven och inte komma tillbaka förrän i september och tills dess får jag träffa en annan, hon kanske har en annan syn på detta med vikten.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35