• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Sessan78: kul att 'höra av dig'

Mjölkchoklad: stort grattis!!! Låter som en väldigt lyckad förlossning också

• Aftonstjärna
    MjölkChoklad skrev 2014-10-26 18:10:49 följande:

I fredags kom vår lilla tjej till världen! Världens finaste och sötaste - såklart Hjärta

Kort förlossningsberättelse:
    På torsdagen gick slemproppen (trots att detta är mitt fjärde barn, så har jag aldrig varit med om att den gått innan). Natten till fredagen kom mer slempropp och jag hade även en teckningsblödning vid 1-tiden. Därefter lite värkar som kändes lite grann, men var absolut ingen fara. Klockan 03:15 gick vattnet och därefter kom värkarna lite tätare och kraftigare. Väckte mannen och vi åt lite och förberedde oss. Vid 04:35 var vi på förlossningen och klockan 05:36 föddes vår prinsessa - 3 570 g och 51 cm. 

Så fantastiskt lyckliga över att hon är här nu Baby

Grattis! Vad härligt! Låter som en fin förlossning!

Freja blir 11 dagar idag och vi myser för fullt i babybubblan. Våra två stora barn är i skolan och min man är pappaledig en vecka ännu så det känns nästan som semester när vi får vara hemma tillsammans med lillan Hjärta
    bf 23 oktober
  • Lilith75

Jättelänge sen jag tittade in här också... Men nu har jag i alla fall glada nyheter, i början av maj kommer vi att få en ny liten familjemedlem om allt går bra! Känns helt fantastiskt  när man kämpat så länge och t o m genomgått en operation för att det skulle gå vägen (hade en stor cysta på högra äggstocken som togs bort i våras), hade nästan börjat tro att loppet var kört. Men det stämmer som man brukar säga, ge aldrig upp hoppet! :)

• Oväsen

Lugnt i denna tråd! Själv har jag inte varit direkt aktiv sedan jag gick med och presenterade mig. Har haft lite svårt att verkligen ta till mig att jag är gravid och att vara glad över graviditeten. Tror att det kan bero på den långa, långa tid vi fick försöka innan jag blev gravid och att det gjort att jag inte riktigt våga tro. Har varit jätterädd för mf eller ma och det har tagit bort så mycket av glädjen. Hur som helst så var jag i tisdags på samtal inför fostervattensprov och då fick vi ser vår lilla bebis. Det var sån otrolig lättnad att se hjärtat slå och att bebisen rörde på sig. Nu kändes det på riktigt! Vi ska få ett till barn! Glad (Vet att det kan gå åt skogen i alla fall men det har jag tagit bort från mina tankar nu. Händer det så får jag ta det då).

• Oväsen

Lägger till mig på lista. Detta var den senaste uppdaterade listan tror jag.

{#emotions_dlg.flower} BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    2 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    16 oktober, Awesome 
    17 oktober, jamieblue
    23 oktober, Aftonstjärna 
    28 oktober, Tusa 
    1 November, Myc 
    2 November, Mjölkchoklad 
    26 november, Lagombutwhy 
    30 november, M39
    6 januari AB mamma
    21 april Milia
    23 april, Tjallamallan
    16 maj Plopp76
    19 maj Oväsen

Baby Födda:Baby

10 Juni, InsaneJane, flicka
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni) 
    2 juli, Maramina, flicka
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
    27 juli Zuzziwoman
    1 augusti, Sessan78
    5 september, Leppardette 
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    9 september, Kajsamupp 
    20 september, DragonWoman, pojke
    26 september, emjh, pojke
    26 september, India, pojke
    30 september, snitt, BF 3 oktober, PoL 
    2 oktober, snitt, BF 7 oktober, Knytet

• Linc

Hej :) Jag är 36år och väntar mitt 4e barn, min sambos första :D Är i v.17 och har nedräkning till RUL om 1,5vecka :) Än så länge är bebis beräknad till 18/4-15

• Aftonstjärna

{#emotions_dlg.flower} BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    2 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    16 oktober, Awesome 
    17 oktober, jamieblue
    28 oktober, Tusa 
    1 November, Myc 
    2 November, Mjölkchoklad 
    26 november, Lagombutwhy 
    30 november, M39
    6 januari AB mamma
    25 Mars Annette79
    21 april Milia
    23 april, Tjallamallan
    16 maj Plopp76
    19 maj Oväsen

Baby Födda:Baby

10 Juni, InsaneJane, flicka
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni) 
    2 juli, Maramina, flicka
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
    27 juli Zuzziwoman
    1 augusti, Sessan78
    5 september, Leppardette 
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    9 september, Kajsamupp 
    20 september, DragonWoman, pojke
    26 september, emjh, pojke
    26 september, India, pojke
    30 september, snitt, BF 3 oktober, PoL 
    2 oktober, snitt, BF 7 oktober, Knytet
    15 oktober, Aftonstjärna, flicka
  • Annette79

Grattis till alla er som fått era små underverk <3 Längtar såååå mycket nu, tur att det är jul snart så man kan fokusera på annat :))

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35