• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Saga09

Hejsan :)

Tror jag skrev här för länge sen ( on jag nu inte blandar ihop allt )

Är 38 och väntar mitt 3:e barn som kommer 11 december. Har haft en allt annat än rolig graviditet som nu verkar avslutas med depression och foglossning :( vet inte im jag längtar tills bebisen är ute eller inte...

• Dimisi
    meliess skrev 2014-10-12 15:22:18 följande:

Jag vill bara fråga alla er som är över 40 och skaffar barn. Varför?

För att jag kan, blir nog mitt svar. 
    Jag blev oplanerat gravid när jag var 41. Jag och min man funderade länge på om vi skulle behålla eller göra abort. Tyvärr blev det missfall, men efter det hade bebistankarna fått fäste.

Vi bestämde oss för att INTE försöka igen, men både ville nog omedvetet ha en sista bebis, för plötsligt var jag gravid igen. Då var jag 42.

Nu är jag i vecka 24 och allt ser bra ut. Jag tycker det är lite coolt att min kropp fortfarande funkar så bra för det här, och det känns ganska lyxigt att jag och min man får göra det här en tredje och sista gång, nu när våra andra barn har blivit lite äldre. Glad

• Annette79
    meliess skrev 2014-10-12 15:22:18 följande:

Jag vill bara fråga alla er som är över 40 och skaffar barn. Varför?

Tycker att det är en väldigt dum fråga... Vad tror du skiljer någon som fyllt 40 år resp 30år el 20år som vill ha barn?? Nä precis, absolut ingenting!! Alla lever vi våra liv på våra egna olika sätt, vissa väljer att skaffa barn "tidigt" och vissa väljer att skaffa barn "sent" och vissa väljer att göra både och och inget utav det!! Tycker din fråga samt kommentaren du skrev tidigare till kvinnan som tyvärr fått missfall är riktigt osmakliga!!
  • PoL

Plopp o Mjölkchoklad: tack för grattis och för omtanken

Donum: hej och välkommen!

Milia: förstår vilken lättnad, grattis

• PoL
    Saga09 skrev 2014-10-12 17:07:05 följande:

Hejsan :)

Tror jag skrev här för länge sen ( on jag nu inte blandar ihop allt )

Är 38 och väntar mitt 3:e barn som kommer 11 december. Har haft en allt annat än rolig graviditet som nu verkar avslutas med depression och foglossning :( vet inte im jag längtar tills bebisen är ute eller inte...

Åh, vad ledsamt med en så tuff graviditet... Hoppas att tiden går riktigt fort för dig nu den sista biten!
  • PoL

Knytet, vet inte om du är inne nåt här i nuläget? Undrar bara hur du mår? Hoppas du fick ordning på järnvärdet och återhämtar dig efter snittet som gick så illa. Hur går det med barnen?

Eget: en fråga till er alla som ev vet (för själv minns jag inte - förträngning? )... Hur lång tid tar det ungefär innan gravidmagen försvinner? Nu har det iof bara gått 2v sen fl men min mage är ff typ som i 4-5 månaden och jag är lite trött på den

• emjh
    PoL skrev 2014-10-13 20:39:23 följande:

Knytet, vet inte om du är inne nåt här i nuläget? Undrar bara hur du mår? Hoppas du fick ordning på järnvärdet och återhämtar dig efter snittet som gick så illa. Hur går det med barnen?

Eget: en fråga till er alla som ev vet (för själv minns jag inte - förträngning? )... Hur lång tid tar det ungefär innan gravidmagen försvinner? Nu har det iof bara gått 2v sen fl men min mage är ff typ som i 4-5 månaden och jag är lite trött på den

Min är nästan borta (!), men jag läste att det tar ca 6 veckor för livmodern att dra ihop sig. Jag minns inte heller hur lång tid det tog sist. Skrattande

Nu har jag iaf skaffat en app som heter Mammamage och som fokuserar på att få ordning på de inre magmusklerna innan man ger sig på de yttre. Tänkte göra ett försök, jag är en riktig soffpotatis men jag är trött på det nu, vill bli mer aktiv och tappa några kilon till. 

Jag gick upp 6 kg & har tappat 11 så det är på rätt väg. Glad
  • PoL
    emjh skrev 2014-10-13 21:09:28 följande:
    Min är nästan borta (!), men jag läste att det tar ca 6 veckor för livmodern att dra ihop sig. Jag minns inte heller hur lång tid det tog sist. Skrattande

Nu har jag iaf skaffat en app som heter Mammamage och som fokuserar på att få ordning på de inre magmusklerna innan man ger sig på de yttre. Tänkte göra ett försök, jag är en riktig soffpotatis men jag är trött på det nu, vill bli mer aktiv och tappa några kilon till. 

Jag gick upp 6 kg & har tappat 11 så det är på rätt väg. Glad
    Oooh härligt!

Jag gick upp 22 kg den här graviditeten så jag har lite jobb framför mig, även om jag hoppas på snabbare viktnedgång än föregående två gånger då jag passerade +30 kg

Men 6v innan livmodern drar ihop sig antar jag innebär att det kan ta den tiden innan bullmagen är väck...?
  • kajsamupp

Klara 3 veckor, med stolt storasyster.

Klara på BB.

PoL - Hur lång tid det tar måste väl även bero på hur många kilo man samlat på sig, antar jag, och säkert är det olika från graviditet till graviditet. Förra gången tog det åtminstone 8 månader för mig innan jag tyckte det var värt att köpa ett par jeans och skippa mammabrallorna, men den här gången tog det 4 veckor för mig att komma i samma jeans.. Magen drog ihop sig så mkt snabbare denna gång, även om det är 5 kg kvar till ursprungsvikten.

Jag tänkte lämna er nu.. Klara har blivit fem veckor gammal. Jag önskar både er som har förlossningen framför er lycka till och detsamma till er som nyss fått era bebisar
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35