• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2014-01-01 13:24:35 följande:

Köpte mina första mammabyxor igår. Kändes lite skumt... Men jag hittade ett par jättebra på hm som inte var sån där hög mudd på utan bara en väldigt mjuk elastisk kant frampå... Ser annars ut som ett par vanliga byxor. Så skönt att slippa tränga ihop de vanliga jeansen eller köra gummisnodd i knappen i midjan... Sista veckan har mitt midjemått ökat en del :-P Har ju faktiskt gjort en tredjedel av graviditeten nu smile1.gif

Åh vad mysigt med mamma kläder:) grattis, det är väl dina allra första ever ??!! Det är ju hur stort som helst :))

Min mage är svullen så jag behöver lite skönare kläder för tillfället Tur att jag är ledig så jag kan gå i mysbyxor hela tiden. Fattar inte hur jag ska kunna gå över till normalt civilt leverne.. Haha. Måste väl ...annars dör väl sexlivet ut ;)
  • plopp76

Hej hopp!

Hur går det för er allihopa? Jag är dödstrött efter gårdagen... men vid ganska gott mod ändå :) Vi lyckades navigera runt frågorna varför jag inte drack något, det kändes bra. Jag brukar inte dricka så ofta så det var inte så svårt.

Har tidigare inte känt av nåt illamåenade alls, vilket glatt mig. Men idag efter den obligatoriska nyårsdagspizzan så bubblar det och är lite jobbigt i magen. Läste om att just fet mat är värst om man är illamående... kanske inte var så smart då? Men men, imorgon är det vardag och tillbaka till rutinerna.

Bävar lite för om jag kommer bli väldigt illamående framöver... min syster var konstant illamående nästan fram till förlossningen och gick ner 9 kilo från inskrivningsvikten. Sonen hennes var inte liten eller så, så den fick ju säkert vad den behövde ändå... men fy bubblan för att må så illa!

Hoppas jag slipper!

• Patricia4

Hej

Vår nyårsfest avstyrdes på grund av magsjuka bland deltagarna och vår dotter kräktes dagen innan nyår bara en gång men tillräckligt för att vi misstänkte att även hon var magsjuk. Rätt skönt tyckte jag som är trött på att underhålla gäster . Har en son och sambo som fyller i mellandagarna och en alla vill fira jul hos oss så lagom till nyår brukar jag vara less på folk:)

Slapp också förklara varför jag inte drack. Vi har alltid vit jul för barnen så det var lugnt men när sambon fyllde år var folk lite misstänksamma. Jag ljög och sa att jag var bakjour på jobbet ;) ljög dom rakt upp i ansiktet utan att skämmas :))

Tänk att vi är på rätt år nu. I år får vi våra guldklimpar .. Hoppas hoppas :))

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-01 19:47:42 följande:
    Hej

Vår nyårsfest avstyrdes på grund av magsjuka bland deltagarna och vår dotter kräktes dagen innan nyår bara en gång men tillräckligt för att vi misstänkte att även hon var magsjuk. Rätt skönt tyckte jag som är trött på att underhålla gäster . Har en son och sambo som fyller i mellandagarna och en alla vill fira jul hos oss så lagom till nyår brukar jag vara less på folk:)

Slapp också förklara varför jag inte drack. Vi har alltid vit jul för barnen så det var lugnt men när sambon fyllde år var folk lite misstänksamma. Jag ljög och sa att jag var bakjour på jobbet ;) ljög dom rakt upp i ansiktet utan att skämmas :))

Tänk att vi är på rätt år nu. I år får vi våra guldklimpar .. Hoppas hoppas :))

Vi bangade också nyårsfest i år, sambon krasslig och jag trött och illamående... Så det var skönt att vara hemma.

Sånna gånger är det helt ok att ljuga folk rakt upp i ansiktet

Mitt illamående har varit grymt idag, kunde inte äta mat till middag trots att jag tagit medicin... Har inte hänt förut, har alltid kunnat tvinga i mig lite. Det ska ju vända nu (12+3) och bli bättre! Inte sämre Och brösten bara blir större och större... Oh jag hoppas ni andra slipper detta illamående från h-vetet

Hur långt gången är du nu Patricia? Jag håller alla tummar att det går bra nu! Du verkar positiv, grymt bra inställning och starkt av dig!

Plopp; behöver inte betyda att du kommer må illa för att din syster gjorde det! Jag håller tummar att du slipper!
  • Patricia4

Jag är v 5+6 nu när klockan blev 00.04:) men ser ut att vara i v30 ;) bara svullen av allt moffande:))

Försöker vara positiv. Alla graviditeter slutar inte i missfall. Har ju tre bevis hemma :)

Godnatt alla i tråden:)

• mwiksten

God fortsättning till er alla :)

Massor av kramar till Bettanspettan och M39. Hoppas vi får se er igen här i vår Hjärta {#emotions_dlg.flower}

Jag har haft tokstressiga dagar så jag har bara hunnit läsa ikapp ibland på kvällarna. Vi är hemma hos släkten sen en vecka ungefär och mellan 29 dec till 1 jan har min man fyllt år, min morfar fyllde 90 på nyårsafton och så fortsatte festen i samma lokal som vi hade 90-års kalaset i på kvällen. Då vi var närmare 30 pers som firade nyår med mat och fest. Så jag har bakat, lagat mat, sprungit och så städat på det(har inte varit själv med allt men det var ändå för mycket). Trodde kroppen skulle gå sönder den 1 jan efter allt var klart och bortstädat, men den höll ihop på nåt sätt :P. Men i går kväll låg jag i stort sett hela kvällen och såg barnfilm men lilltjejen(11 år) som kände sig sjuk. Sen sov jag över 11 timmar inatt!! Men vi blir kvar här några dagar till och nu tänker jag bara ta det lugnt!

Nu är jag i v 15 och har köpt mina första mammabyxor :) Och nästa vecka ska vi göra fostervattensprov...spännande... Drömmer

• plopp76

Ahhhhh! Shit vad nervöst!

Ringde kliniken idag för att tala om att vi inte behöver åka till Linköping för IVF... då visade det sig att Linköping har "tagit över" oss i och med remissen, så dom vill ha en ultraljudsundersäkning. Så vi ska få göra VUL den 16:e.... Pirrigt!! Sen om vi vill så är det KUB v 12-13 nånting.

Roligt och spännande!

• Snowgirl

Plopp, vad bra! Så där blev det för oss också när vi blev spontant gravida. Dock efter IVF. Vi fick också VUL av kliniken. Lycka till!

• Snowgirl

Jag blir så gräsligt andfådd. Var till förrådet och hämtade en låda och blev alldeles trött. Dessa hormoner...

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35