Insanejane77 skrev 2014-01-13 10:38:53 följande:
Hej flickor! Hur går det för er alla, mår ni bra?
Jag har haft mycket ont i huvudet den senaste veckan och det är så där så det riktigt bultar och man hör sin egen puls susa i öronen, usch! Så fick jag en märklig hjärtklappningsepisod där hjärtat rusade som om jag sprungit en kilometer fast jag bara hade suttit rätt upp och ner i soffan, och det varade i runt en kvart. Jag fick gå och lägga mig en halvtimme så gick det bort.
Det gör att jag blev lite orolig så jag ska träffa barnmorskan idag för att kolla blodtrycket och urinen bara för säkerhets skull. Är det någon som haft liknande i v 18?
Ser att det är barnvagnar som gäller i tråden just nu och jag ska erkänna att jag själv har börjat titta runt lite igen. Har väl kollat av och till i flera år nu medan vi har försökt få bebis. Dom jag är mest intresserade av just nu är Kronan city som har kommit i ett svartvitt tyg från littlephant som jag älskar. Stora swivelhjul är ett måste för mig, och vill man ha det och bra förvaring under vagnen och fjädring så är det jättesvårt! Kikar också på en bugaboo buffalo som är deras lite mer robusta barnvagn men den har vippstötdämpning vilket jag inte alls gillar egentligen. Jag ska provköra i butik innan jag beställer något och jag har sagt åt mig själv att när jag har varit på RUL och om allt ser bra ut så ska jag börja leta mer på riktigt.
Det är rätt ångestladdat för mig då jag beställde en vagn och babyskydd på babyproffsen för 2,5 år sedan när jag väntade min dotter. Vi hann precis hämta ut vagnen och ha den några dagar på hennes rum innan min dotter gick bort. Men babyproffsen var väldigt förstående och snälla och vi fick göra ett återköp på alltihop som tur var. Den här gången ska jag också beställa i tid men hämtar jag inte ut någonting innan jag är hemma med min bebis och vi vet att vi behöver den.
Jobbigt med huvudverk!
Jag köpte faktiskt aldrig någon vagn till min dotter, vet inte riktigt varför, men det tog konstigt nog emot på något vis, samma sak med kläder, hade bara köpt en fleece overall, sockor och en body för att systrarna ville det innan förlossningen. Köpte två par byxor medan jag väntade på att värkarna skulle sätta igång men inget mer. Lite konstigt faktiskt. Personligen tyckte jag det var jobbigt, att det inte fanns så mycket här hemma som påminde om att hon hade funnits när hon sedan dog :(
Den här gången passar jag på att frossa i allt som har med bäbisar att göra, tänker lite som så att om något händer nu med så har i alla fall tiden jag haft den här lilla varit något positivt och något att se tillbaks på med glädje. (förutom då jag oroar ihjäl mig vill säga...)