• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • mwiksten

Jag gjorde vul i v 5 och 7. I v 7 såg vi hjärtat. Men det var skönt att se att det var en bebis där i v5 även om det bara var en liten klump :) Har gjort två vul och två ul än så länge och även om jag är glad att se bebis varje gång så har jag ändå varit lite orolig hela tiden. Men det kommer jag nog vara tills magen är större och jag känner bebisen röra sig varje dag :)

Nu väntar jag på svar på fvp och fast dom sa att det skulle komma i slutet av den här veckan eller början av nästa vecka så väntar jag på svar varje dag..... vem är otålig..? Solig

• plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-14 10:06:27 följande:
    Hej Ploppen:)
    Låter skönt att vara mammaledig länge. Jag tror att vår bebis kan vara hemma 1,5 till 2 år men att jag efter amning jobbar obekvämt 60%.

Ska till läkare nu kl 11. Får se om vi får vul. Läste i en tråd att det inte var helt hundra att man såg hjärtat än. Det var nån som har varit i början av 7+ och såg inget men envecka senare syntes hjärtat ticka. Vi är på 7+ 4 om vi räknar MA som mensens sista dag. Funderar på om det vore smartast att skippa vul för sen kommer jag bara noija..:( och vänta så att man får helt säkert besked..

Hur skulle ni göra?

Om du känner dig orolig att man inte kan se nåt så fråga om du kan få komma en vecka senare istället. Så slipper du oroa dig.

När jag ringde till min klinik och berättade att vi inte behövde åka till Linköping för IVF så räknade hon och sa att denna vecka (som då skulle bli 7+4) skulle gå bra att komma och se hjärtat på VUL. Hon bokade torsdag och sa att då ska vi kunna se hjärtat. OM dte nu inte syns så kommer jag nog inte noja så mycket, då får vi åka tillbaka helt enkelt.

Men alla är ju så olika som personer oxå, så om du känner att det skulle tära för mycket på dig så boka om tiden.

Kram!
  • jenny gr

Svårt val Patricia, men frågan är när du ska på nästa besök till bm? För om du inte kollar nu kommer du kanske ändå nojja tills du ska på nästa besök. Då är d kanske bättre att kolla nu för då vet du att om du inte ser d lilla hjärtat slå så har det en naturlig orsak (troligtvis!). Så jag skulle nog kolla :) Lycka till iaf!

• Patricia4

Tack för era svar. Behöver ta odling ändå men ska låta läkaren bestämma om ett ev vul eller inte. Uppdaterar sen :)

• Patricia4

Vi har sett en liten bebis med hjärtslag :))

Läkaren tyckte allt såg bra ut, alla värden bra ingen infektion eller nåt. En liten brun flytning som hon inte såg ut att påverka graviditeten:)

Vet att det inte är ngn garanti men ett litet steg åt rätt riktning:)) yippii!!!!

• plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-14 12:09:22 följande:
    Läkaren tyckte allt såg bra ut, alla värden bra ingen infektion eller nåt. En liten brun flytning som hon inte såg ut att påverka graviditeten:)

Vet att det inte är ngn garanti men ett litet steg åt rätt riktning:)) yippii!!!!

Härligt! Heja!
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-14 12:09:22 följande:

Åh vad skönt!!! Försök slappna av lite och njuta nu!!!
  • Patricia4

... Kul i en timme. Nu blöder jag:(( hoppas det bara var vul som retade livmoderhalsen. Men liten klump i halsen har jag fått ..:/

• Sessan78
    Patricia4 skrev 2014-01-14 15:38:16 följande:

... Kul i en timme. Nu blöder jag:(( hoppas det bara var vul som retade livmoderhalsen. Men liten klump i halsen har jag fått ..:/

Jag tror att du kan vara helt lugn. Så där har jag också fått ibland efter VUL, och det har inte varit någon fara. Precis som du säger: bara en retning...
  • Patricia4
    Sessan78 skrev 2014-01-14 18:58:48 följande:
    Jag tror att du kan vara helt lugn. Så där har jag också fått ibland efter VUL, och det har inte varit någon fara. Precis som du säger: bara en retning... smile1.gif
    Åh hoppas! Hur mkt och hur länge blödde du?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35