• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01

Med risk för att låta helt som en rookie... Vilket jag ju också är :-P... så undrar jag vad som är skillnaden mellan hard lift och soft lift? Kan någon vänlig själ förklara lite barnvagnstermer för mig

• Patricia4
    Scarlett01 skrev 2014-01-09 18:56:30 följande:

Med risk för att låta helt som en rookie... Vilket jag ju också är :-P... så undrar jag vad som är skillnaden mellan hard lift och soft lift? Kan någon vänlig själ förklara lite barnvagnstermer för mig smile1.gif

Haha gillar att du är rookie: hard lift har hårda kanter och enligt mig lite snyggare ;) mjuk lift är i och för sig lätta att bära och lägga in i sulkyn som inte har helt rakt liggläge men jag tycker nog att de ser lite sorgliga ut:)

Har aldrig haft en ska jag tillägga! Det finns säkert ngn i tråden som tycker annorlunda,och har erfarenhet av liftar hoppas:)

Jag hade emmaljungas citykorg till vår son, och behövde ingen lift..
  • plopp76

Vi kollade på barnvagnar redan innan vi plussade :) Vi har hittat två som vi ska kolla in lite extra. Den ena är Trille Viper 4S och den andra heter Icoo Peak air. Båda har en design vi gillar och stora svängbara framhjul som går att låsa om man vill.

Men steget till att beställa är LÅÅÅÅNGT än :)

Veckorna sniglar sig fram med illamående på förmiddagarna mest. Efter frukost är det värst... men äter jag inte tror jag att jag ska svälta... Känns som om kroppen formligen skriker efter mat då. Men så vips när jag har ätit mår jag så illa att jag önskar att jag inte ätit.

Så kan det vara, men synd att klaga ändå :)

• Cissan

Absolut Patricia det ska jag göra!! Vi har den hemma nu då man aldrig vet när bebbe vill komma ut o jag pillar på den var o varannan dag o den känns väldigt lättkörd men återkommer bör jag kört den utomhus 👍

• wickan11

Vet inte om jag presenterade mig i tråden då jag bara följt er med ett halvt öga innan.

Var eg slut på bebis verkstaden men d blev en extra på köpet. ;)

Jag heter Victoria är 35år (fyller 36) och från Göteborg, tre barn sedan innan och nu kommer 4:an 30 april.

Hur mår ni?

Tycker allt går så fort när man har liten fortfarande hemma!

Kram och fin fredag!

• wickan11
    Patricia4 skrev 2014-01-09 15:37:17 följande:
    Åh vita chassin är skitsnygg:) är den lättkörd? Du får betygsätta den sen till mig så jag vet om den är värd att köpa:))

Kul att man kan variera färg på suffletten. Jag skulle vilja ha den som Mia skäringer har i solsidan.
    Jag har en Viking som jag får sälja nu då det bara skiljer dryga året på 3:an och 4:an.

Jätte liten och smidig är den. Enda minus är varukorgen som inte tål så mkt last (som jag skulle vilja).
  • Insanejane77
    zizuna skrev 2014-01-08 10:13:35 följande:
    Gillar ej heller min BM då dem senaste besöken är enbart diskutioner ang min vikt!!
    Jag har ej velat väga mig då jag är gastric op sen innan och jag ser själv att jag gått upp i vikt men vill ej veta hur mycket har ej ork att må sämre än nödvändigt. Så senaste besöken pratade hon om vikten i 20min!!
    Så det slutade med att jag vägde mig och hade gått upp 9kg så får se nu nästa vecka när jag ska dit igen om hon tar upp detta med min vikt då lär hon få veta vad hon heter. TRO MIG!!
    Blir så arg att hon som är pinnsmal ska ge mig goda råd hur fan vet hon vad övervikt/fetma är eller vad jag gått igenom jag är ju ej OP utan andledning?!
    Har alltid varit rund och go och vill vara det med men med måtta så klart.
    jag väntar mitt 4e barn men första sen efter op. Dem 3 andra gick jag upp runt 20-35kg var. Fullt friska alla 3 :)
    Förlåt för gnället men behövde spy ur mig att här i skåne finns det oxå nötter till BM!!
    BF 8/3-14

Men BYT barnmorska! Det är inte rekommenderat med bantning under graviditet så vad är det precis hon tjatar om liksom? Dumt! Jag är kraftigt överviktig men har en jättebra BM. I början så nämnde hon att det vore bra om jag kunde undvika att gå upp för mycket i vikt och hålla mig ifrån sötsaker i mesta möjliga mån. Sen var det inget mer om jag inte tog upp det själv. 

Så skit i den BM, om du inte byter och hon tjatar igen nästa gång så säg att du inte är där på viktväktarmöte utan undrar om hon kanske kan kolla hur det går med din bebis istället Demon

Hur går det för dig annars med graviditeter, tycker du att det blir jobbigt för kroppen?  

• jenny gr

Jobbigt Patricia, håller tummen för dej den här gången! Illamåendet går säkert över Plopp, i de flesta fall gör det ju det! Själv har jag en sån graviditet med illamående HELA tiden. Nu e jag i vecka 37. Hade även så när jag väntade mitt första barn :P Vi är en väldigt liten procent som mår så dåligt men snart är det passerat :) Håller med insanejane, Zizuna, byt BM el säg ifrån på en gång! Ska snart iväg på gravidmassage. Det kan jag varmt rekommendera, särskilt i slutet av graviditeten. Det är en fantastisk känsla att få lägga sig "på" magen :) Satte ihop vår Bugaboo Buffalo igår kväll förresten, den blir/är grym. Och supersnygg. Det blev en helsvart, lite tråkigt kanske men jag gillar stilrent plus att man lätt kan bryta med färg på filt, skötväska el annat. Tur att vi alla har olika smak och inte går omkring med likadana vagnar och färger! Hoppas ni alla får en mysig helg med barn, utan, med man/kvinna eller utan! Jag och min sambo har en egen myshelg utan barn (4 tillsammans i vanliga fall).

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-09 19:38:01 följande:
    Haha gillar att du är rookie: hard lift har hårda kanter och enligt mig lite snyggare ;) mjuk lift är i och för sig lätta att bära och lägga in i sulkyn som inte har helt rakt liggläge men jag tycker nog att de ser lite sorgliga ut:)

Har aldrig haft en ska jag tillägga! Det finns säkert ngn i tråden som tycker annorlunda,och har erfarenhet av liftar hoppas:)

Jag hade emmaljungas citykorg till vår son, och behövde ingen lift..

Tack för info Känns som en djungel det där med barnvagn, måste sätta mig in i det lite djupare Det jag vet att vi ska ha är lufthjul, de ska vara stora fram också (sambons krav), och ett ställbart handtag(stor längdskillnad på oss)

Sista veckan har jag fått en riktig baby-kula. Innan har jag mest sett lite rundare ut än vanligt, men nu syns det att det börjar bli en bebismage Blir mer verkligt för oss båda nu, sambon springer runt och flinar och klappar på magen Lite gulligt går in i vecka 15 imorgon
  • Kaa76
    plopp76 skrev 2014-01-10 08:33:08 följande:
    Vi kollade på barnvagnar redan innan vi plussade :) Vi har hittat två som vi ska kolla in lite extra. Den ena är Trille Viper 4S och den andra heter Icoo Peak air. Båda har en design vi gillar och stora svängbara framhjul som går att låsa om man vill.

Men steget till att beställa är LÅÅÅÅNGT än :)

Veckorna sniglar sig fram med illamående på förmiddagarna mest. Efter frukost är det värst... men äter jag inte tror jag att jag ska svälta... Känns som om kroppen formligen skriker efter mat då. Men så vips när jag har ätit mår jag så illa att jag önskar att jag inte ätit.

Så kan det vara, men synd att klaga ändå :)
    Fast samtidigt svårt att låta bli! :) 
    Mitt dygnet runt illamående som gjort mig mer eller mindre handikappad hela julen och nyår gick plötsligt över i måndags, innan jag började blöda igen. Skrämde livet ur mig. I går kom det tillbaks och i dag är det tillbaks med full styrka, kunde inte vara i samma rum som barnen som åt på jobbet idag ens (än mindre äta själv.) Och japp, nu gnäller jag igen för att jag mår illa samtidigt som det är så skönt att det är tillbaks! Tror man blir lite små knäpp av att vara gravid
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35