Sessan78 skrev 2014-01-16 07:05:50 följande:
Håller tummarna för dig att allt går bra med provet idag. Jag har inte så bra koll på din bakgrund. Förstår jag rätt att ni har en son med syndrom och nu ska kolla bebben? Måste vara en känslomässig berg-och-dal-bana! Lycka till idag!

Nej jag har inte skrivit här så mycket! Delvis därför att jag har svårt att tro att denna graviditet går bra efter att jag haft två missfall i vecka 11 det senaste året. Men nu är jag i vecka 12+6, har nyligen sett barnet på ultraljud och börjat hoppas mer och mer!
Gjorde moderkaksprov i Lund idag för att kolla för kromosomavvikelser generellt (det utökade provet eller karyotyp) plus för att screena för det syndrom min son har - och vi fick diagnosen igår!
Det gjorde rätt ont vilket förvånade mig eftersom fostervattenprovet knappt kändes alls. Men jag kan inte säga att det gjorde mer ont än när ett vanligt blodprov gör extra ont ändå. Så det var överkomligt. Men det sved även någon timme efteråt och jag tycker att jag har lite molvärk med. Så nu är jag grymt rädd för missfall en vecka framåt! Och sen kommer oron för vad resultatet ska visa...
SEN är jag kanske lugn till förlossningen som jag är rädd för. Och SEN är jag orolig över om barnet har något syndrom som inte har screenats för (vilket var fallet med min son trots ett fullständigt fostervattenprov).
Men jag pustar nog ut ordentligt om jag får positivt besked på mkp!!!