Leppardette skrev 2014-01-14 01:13:25 följande:
Jag har haft förstoppningen från helvetet, fick åka in akut i torsdags kväll för lavemang, och det var ju en upplevelse i sig... :-/ Nu frossar jag i frukt, katrinplommon, fikonmarmelad och kokosmjölk, plus underhållsdos Laktulos på barnmorskans rekommendation. Funkar toppen men fy sjutton vad jobbigt det var! Trodde jag skulle spricka!
Lite rädd att det värsta är kvar, det ska (kan) tydligen vara som värst i vecka 10 (är i vecka 6 nu) men äter mina katrinplommon som en snäll flicka och håller tummarna!
Började läsa boken "Vänta barn" som vi fick hos barnmorskan och shit, vad jag längtar till vissa av de där faserna av fosterutvecklingen!!! Blev alldeles tårögd. Första gången sedan plusset som jag börjar fatta att det är något litet därinne. En mikrobäbis, liksom!
Hej
Har också haft förstoppning och vågar jag säga de tre senaste dagarna har det varit bättre. Det är ett helvete. För mig var det värst v 5 o 6 .tror att det är då kroppen reagerar på gravidhormonerna som mest. Hoppas det inte kommer tillbaka! Humöret är lite bättre också men skulle fortfarande avråda folk från att mucka gräl med mig ;)
Har ni redan fått träffa bm?
Ja den där söta boken är gullig. Har fått den tre gånger.
Om allt går bra denna gång har jag fött barn i tre olika årtionden och är 38 .. Kul va? Tyvärr är min upplevelse att förlossningsvården har blivit sämre. När första sonen föddes 1996 låg jag inne i 5 dgr och fick mycket stöd från barnmorskorna. Med dottern 1999 var vi där 3 dgr och med sonen född 2007 frågade dom mig om jag ville åka hem efter två timmar, hade inte ens fått rum på bb. Detblev 5 dgr istället då han var sjuk, men inte var det tack vare personalen vi upptäckte det utan min mammainstinkt. Så nu blir det med spänning som jag undrar om jag bara får telefonsupport och sambon får förlösa mig hemma ?;)
Ha en bra dag alla gravida och väntande pappor :)