• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • mwiksten

Hemma igen och fvp gick bra. Kändes bara lite då hon stack till :)
    Fick se bebisen och allt såg bra ut enl bm :) Den viftade med armarna och har blivit så stor :)
    Har lite känningar i magen men kommer vila till i morgon iaf.
    Om ca en vecka får vi svar.

• jenny gr

Tack :) Ja snart bebis, ska bli skönt för som jag skrev så minns jag inte att jag va så här stor och klumpig de andra 2 gångerna . Det är ju iofs ett tag sen sist! Det är en kille till. Varför göra tjejer när vi e bäst på killar.. ;) Han kommer ha 4 härliga storebrorsor som ser efter honom iaf. Fin bild du hittade där Patricia :) Vi beställde då barnvagn igår, expediten tyckte det verkligen var dax för det när jag berättade när bf är:) Vad köpte ni för någon TP?

• Cissan

Hoppar gärna med i tråden :)) Blir 36 till sommaren och väntar mitt andra barn, är i v 31. Min första dotter är 8 år. Hade en underbar graviditet med henne men denna gg har jag alla gravidkrämpor man kan få....varje dag är en pina och har nedräkning elva tiden men än ser jag inte riktigt ljuset i tunneln. Ska föda med planerat snitt den 7/3 så en v tidigare iaf, yeah! Har gått upp ca 22 kg redan så det blir en jobbig resa tillbaka sen....men det tar vi då :))) Ngn mer med pl ks här!?

• mwiksten
    Cissan skrev 2014-01-08 12:26:55 följande:
    Hoppar gärna med i tråden :)) Blir 36 till sommaren och väntar mitt andra barn, är i v 31. Min första dotter är 8 år. Hade en underbar graviditet med henne men denna gg har jag alla gravidkrämpor man kan få....varje dag är en pina och har nedräkning elva tiden men än ser jag inte riktigt ljuset i tunneln. Ska föda med planerat snitt den 7/3 så en v tidigare iaf, yeah! Har gått upp ca 22 kg redan så det blir en jobbig resa tillbaka sen....men det tar vi då :))) Ngn mer med pl ks här!?
    Hej och välkommen :)
    Jag har planerat snitt i juni, mitt fjärde :)
  • jenny gr

Härligt, den blir säkert topp. Vi behövde prioritera strlk ihopfälld så vi får in den i bilen . Lite ont om plats när man är 6 i fam redan och snart 7. För en bebbe tar ju inte så mkt plats med alla sina grejer... :p För oss blev det då en bugaboo buffalo. Jobbigt att vänta en hel vecka på svar på fvp! Hoppas det går bra!

• TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-08 12:58:47 följande:
    Härligt, den blir säkert topp. Vi behövde prioritera strlk ihopfälld så vi får in den i bilen . Lite ont om plats när man är 6 i fam redan och snart 7. För en bebbe tar ju inte så mkt plats med alla sina grejer... :p För oss blev det då en bugaboo buffalo. Jobbigt att vänta en hel vecka på svar på fvp! Hoppas det går bra!
    Har du sett hur liten smile blir när du fäller ihop den ?. chassit tar nästan ingen plats alls. Vi hade med storleksbekymmer, eftersom grabben sitter i rullstol. Och den går inte att fälla ihop ännu :)
    Liggdelen kan även den fällas ihop så den blir i princip platt :) Och har en smidigt bärhandag i suffletten :)
  • jenny gr

Den låter ju xå riktigt bra! Hoppas vi blir nöjda båda, min kommer imorgon. Ska bli spännande! Förstår det blir ont om plats för er med en rullstol xå, den går alltså inte fälla ihop? Hur gammal är pojken?

• Patricia4
    TjabooPeople skrev 2014-01-08 12:20:07 följande:
    Det blev Brio Smile Travelpack, så det är ligg- sittdel och babyskydd m bas samt chassit.

Helt sjukt, drömde inatt att vi fick en brio smile av min brorsa...Glad. Vilket sammanträffande! Blev helt häpen när jag såg er diskussion om barnvagn...kul!
  • TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-08 13:11:22 följande:
    Den låter ju xå riktigt bra! Hoppas vi blir nöjda båda, min kommer imorgon. Ska bli spännande! Förstår det blir ont om plats för er med en rullstol xå, den går alltså inte fälla ihop? Hur gammal är pojken?
    Han är nu 6, fyller sju i oktober, och nej man kan montera av hjul och fälla ned ryggen, men inte mera. sorgligt nog. Men bättre än inget.
    Förstår att du tycker det är spännande.
    Patricia4 skrev 2014-01-08 13:21:55 följande:

Helt sjukt, drömde inatt att vi fick en brio smile av min brorsa...Glad. Vilket sammanträffande! Blev helt häpen när jag såg er diskussion om barnvagn...kul!
    Ja, det var ju ett otroligt sammanträffande. Den är grymt snygg :)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35