• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • zizuna

Välkommen! !

Jag är 36år och väntar mitt 4e barn.

har 3 döttrar sen innan 17..11..10 och nu väntar jag första sonen :D

Har BF 8/3

50 dagar kvar :)

Bor i skåne

Var bor du?

kajsamupp skrev 2014-01-16 20:27:47 följande:
    Hej

Har följt tråden sen jag plussade för en vecka och undrar nu om jag får hoppa in här, med er?

Beklagar ditt mf, Patricia!

Vilka är ni andra som hänger här?

Jag fyller 39 år om några veckor och väntar mitt andra barn, är bara i v 5+4. Har en dotter som är 4 år, kom till på första IVF-behandlingen. Men nu, efter 3,5 års försök, har jag äntligen, för första gången någonsin, blivit gravid spontant Försöker nu skjuta bort oron och njuta av att det faktiskt gick även om det inte finns garantier för att det går hela vägen.

• Kaa76
    kajsamupp, Välkommen! Jag är 37, bor i Malmö, ensamstående och gravid genom insemination. Detta blir mitt fjärde barn, har två döttrar på 18 och 15, min yngsta dotter skulle ha blivit 10 i mars men dog i samband med förlossningen. Är gravid i v.11 och har haft massor av stora blödningar, men allt skall vara ok med den lilla så jag försöker slappna av lite nu, även om det inte är helt lätt :)
  • Kaa76
    Usch vad jag känner mig dum Rynkar på näsan . Har värdens gulligaste pojkvän, den här veckan har varit lite speciell och vi har bara pratat en gång (han bor i USA och vi visste att vi knappt skulle vara vakna och ha möjlighet att prata samtidigt alls den här veckan.) ändå ligger jag och grubblar på detta, somnade men vaknade av att jag grät över detta. Är ju totalt idiotiskt! Känner mig ensam och oälskad när jag egentligen vet att det är precis tvärtom. Dumma hormoner! Är nog väldigt bra att vi inte pratat mer den här veckan, är rädd att jag hade sagt allt jag känner och fått honom att bli ledsen och orolig också. Nej, blä, just den biten är inget kul med att vara gravid. 

Försöker tänka på min mamma, hon tappade en syltburk en morgon när hon väntade min syster, burken gick sönder och hon började gråta hysteriskt, grät så mycket att hon inte klarade av att torka upp sylten och än mindre gå i väg till jobbet utan fick gå och lägga sig och vänta på att min pappa skulle komma hem och ta hand om det. Är ungefär så jag fungerar med just nu Flört
  • kajsamupp

Oj, zizuna och Kaa76, fått fyra barn, det är bra jobbat! Men vad tragiskt med ditt barn som dog, Kaa, förstår att du inte riktigt kan släppa oron.

Idag är jag hemma för att plugga, så skönt att inte behöva stressa för att få både mig och dotter iordning till dagis. Så nu sitter jag här hemma, sunkig och skitig, och försöker komma igång med slutpluggandet. Väntar samtidigt att husläkaren ska ringa tillbaka. Äter levaxin och måste in för att ta prover på TSH. Förra gången höjdes värdet jättemycket några veckor in i graviditeten och denna gång vill jag ha bättre koll och ökad dosen så värden håller sig fina och jag slipper jag vara orolig.

• MinM

Patricia: Massor av styrkekramar ! :(  <3

Kajsamupp: Välkommen hit!
    Jag är 37 år och väntar mitt tredje barn. BF 21/7
    Har två döttrar på 13 och 9 år.

• Sessan78

Kajsamupp: jag är 35år, gravid med syskon i v 11+5. Har alltså en dotter på 2,5 år. Detta är min sjätte graviditet. 3 MA före dottern och ett efter på första syskonförsöket....

• Insanejane77

Kajsamupp: Hej och varmt välkommen!

Är 36 år gammal och  har inga egna barn. Är i v 18 på min 5e graviditet. Min första graviditet resulterade i dödfödd dotter i v 37 för snart två år sedan och tre missfall efter det. Nu är det sista försöket, hoppas det går vägen.

Kram{#emotions_dlg.flower}

• Scarlett01

Välkommen Kajsamupp! Jag är 35 och gravid med mitt första barn. Sambon har en dotter sedan tidigare. Är i v 15 (14+5) idag. Tog ett tag för oss att bli gravida men har aldrig fått missfall än så länge...

• kajsamupp

Men, vilka tragiska historier ni alla har i bakgrunden.. Hoppas verkligen att det här är den gången som allt slutar bra för oss alla!

• Fiamedbarn

Hej Kajsamupp! Jag är 43 år och gravid för tredje gången på lite mer än ett år - de två andra graviditeterna slutade med missfall i vecka 11 så jag har svårt att tro att allt kommer att gå väl denna gången. Men idag går jag in i vecka 14 och nu väntar jag på svaret från moderkaksprovet som gjordes i förrgår innan jag kan slappna av lite. Jag har i alla fall kommit långt denna gången!

Jag har en son på 4,5 år sedan tidigare och han fick i förrgår sin diagnos - Angelmans syndrom. Det har varit otroligt omvälvande att få ett namn på hans svårigheter men också fantastiskt skönt att få reda på vad det är för något. 

Luck is what happens when preparation meets opportunity
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35