• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Fiamedbarn
    kajsamupp skrev 2014-01-17 17:11:56 följande:
    Fia, oj, förstår din oro. Vad är det för syndrom och hur visar det sig?
    Det är ett ganska genomgripande syndrom med måttlig eller allvarlig utvecklingsstörning, autistiska drag/autism, hyperaktivitet/ADHD, sömnstörning, frånvaro av tal och ofta epilepsi - men det har inte vår son utvecklat än. Och det har visat sig att han har en relativt lindrig variant av störningen, men han har fortfarande omfattande svårigheter och ett stort behov av tillsyn och hjälp dygnet runt. Nu när vi äntligen fått ett namn på hans svårigheter ska vi söka mer omfattande stöd och avlastning. För hela vår tillvaro kretsar kring att övervaka, underhålla, stimulera och jobba med honom och det kommer inte riktigt att funka om vi får ett barn till. Dessutom har vi ingen familj i närheten som kan avlasta oss. Så det är mycket tankar inför att vi blir en större familj snart!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • zizuna

Tack

Ja det va ej planerat som sagt va gift och vi hade vpran 3 döttrar men så plötsligt hände det..jag träffade min sambo och blev döds förälskad och def inga barn va in planerat för oss på några år iaf då han ej har några sedan innan. Men efter 8 dagar va jag gravid trots akut p piller osv men ödet ville oss nått annat.och det är vi lyckliga nu för då snart kommer våran första gemensamma son och syskonen håller på längtar ihjäl sig efter en lillebror. Exet och vi har en super härlig relation och allt gick jätte smidigt med skilsmässan osv.

vi har 49 dagar kvar till BF och längtar ihjäl oss nu!!

kajsamupp skrev 2014-01-17 09:27:23 följande:
    Oj, zizuna och Kaa76, fått fyra barn, det är bra jobbat! Men vad tragiskt med ditt barn som dog, Kaa, förstår att du inte riktigt kan släppa oron.

Idag är jag hemma för att plugga, så skönt att inte behöva stressa för att få både mig och dotter iordning till dagis. Så nu sitter jag här hemma, sunkig och skitig, och försöker komma igång med slutpluggandet. Väntar samtidigt att husläkaren ska ringa tillbaka. Äter levaxin och måste in för att ta prover på TSH. Förra gången höjdes värdet jättemycket några veckor in i graviditeten och denna gång vill jag ha bättre koll och ökad dosen så värden håller sig fina och jag slipper jag vara orolig.

• kajsamupp

Zizuna, ja det låter som om det var meningen att ni skulle träffas! Spännande.

Fiamedbarn: Håller tummarna för att bebis är frisk och förstår att ni har det tufft bara att klara vardagen med de svårigheter som sonen har.

• Leppardette

Kajsamupp (och alla andra)

Jag är 38 (fyller 39 JÄTTESNART) och väntar mitt första barn. Killen har två sedan tidigare. Är i vecka 7 (6+5) och nojjar ganska mycket över mf-risken men försöker ta en dag i taget.

Håller tummarna för oss allihop!

• Sessan78

Idag på eftermiddagen ska jag höra mitt KUB UL. Känner mig nervös och orolig, både för svaret och för att få se om mitt pyre fortfarande lever. Hade verkligen velat att min sambo skulle följa med idag men det blir tydligen inte så. Även detta får jag göra själv...

• Maramina

Får jag hoppa in här? Jag är 37 och är i vecka 17+4 med vårt andra barn dom blivit till med hjälp av IVF. Min man är 38. Första barnet, en tjej fyller snart 4 och blev till på naturlig väg. RUL är på fredag nästa vecka

• zizuna

Välkommen! !

Maramina skrev 2014-01-21 06:21:09 följande:
    Får jag hoppa in här? Jag är 37 och är i vecka 17+4 med vårt andra barn dom blivit till med hjälp av IVF. Min man är 38. Första barnet, en tjej fyller snart 4 och blev till på naturlig väg. RUL är på fredag nästa vecka

• zizuna

Var är sambon?

Sessan78 skrev 2014-01-21 06:12:23 följande:
    Idag på eftermiddagen ska jag höra mitt KUB UL. Känner mig nervös och orolig, både för svaret och för att få se om mitt pyre fortfarande lever. Hade verkligen velat att min sambo skulle följa med idag men det blir tydligen inte så. Även detta får jag göra själv...

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35