• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Snowgirl

Jag har berättat för en på jobbet. Det blev ohållbart då alla rycker och sliter i mig och planerar upp mitt arbete fram till oktober. Jag ä rnyanställda och alla tror att jag ska avlasta på just deras arbetsuppgifter. Det blev lättare för mig när jag fick berätta. Jag visste inte riktigt var jag såkulle ta vägen på senaste mötet...

• Sessan78
    Maramina skrev 2014-01-22 06:11:32 följande:

Leopardette: Varför kände du att du var tvungen att berätta? Skulle tjänsten inneburit någon fara för dig eller barnet eller inneburit problem pga graviditeten? Annars skulle du ju inte behövt berätta om det? Själv var jag mitt i min IVF-behandling när jag var på intervju för mitt nuvarande jobb. Jag testade positivt i samma veva som jag skrev på papprena smile1.gif

Samma här! Jag testade positivt strax efter jag skrivit på för nytt jobb. Hade ganska lång uppsägning så jag var i v 11 när. Jag började mitt nya jobb. Berättade för chefen första dagen och allt var lugnt.

Det brukar ju annars ses som något positivt i rekrytering att vara öppen med sin graviditet när man faktiskt fått ett erbjudande om nytt jobb...
  • Insanejane77

Hej flickor! Idag är jag 18+3 (enl KUB) och det är äntligen dagen för mitt RUL! Jag är så nervös! 

Jag har frossat i att känna mig gravid och kolla på barnprylar och kläder bara utifall om att något är fel och vi måste avbryta så har jag iaf haft de här dagarna där allting har varit "bra". 
    Jag tror att det säkert kommer gå bra och att jag kommer få reda på att pyret är friskt (och att det är en liten pojke), men jag är beredd på att det kan bli dåliga nyheter också. Jag vet att liten lever för jag känner honom sparka och leva runt ibland och sen har jag lyssnat på hjärtljuden med angelsound några gånger när ångesten krupit på.

Vid min första graviditet var jag inte så orolig för RUL utan såg det mest som ett sätt att få reda på om det var en pojke eller flicka. Så naivt.
    Wish me luck flickor!

Kram {#emotions_dlg.flower}

• Lindsey Egot the only one
    Snowgirl skrev 2014-01-22 08:21:58 följande:

Lindsey Egot, Välkommen hit. Spännande att bli mor/farförälder samtidigt.

Vi blir morföräldrar! Det ska bli kul.
  • Maramina

Jag hade tänkt berätta efter kub:en men då jag mådde så dåligt så berättade jag det tidigare. Jag menar, min gröna nyans i ansiktet gick ju liksom inte att dölja

• Fiamedbarn
    Leppardette skrev 2014-01-22 01:19:17 följande:
    Jag har nästan omvända "problemet", min kille ska med på ALLT, knappt jag får gå till Apoteket själv. Och minsta lilla jag nojjar över något kommer det tusen länkar på mail där han kollat upp fakta. Han är som min privata stödperson/barnmorska/hejaklack i ett. Tråkigt för er som inte känner fullt stöd/intresse. Här är det tvärtom; han är nog mer på än jag och ändå är det hans tredje barn (mitt första). Känner mig så enormt påpassad och uppassad.

Hoppas allt går bra bara. Blev "tvungen" att berätta för chefen idag (då jag blev erbjuden en ny tjänst som sträcker sig över BF) och jag är lite vidskeplig. Vi har inte berättat för NÅGON än, och jag vet att jag väntar barn och inte missfall, men jag vill liksom inte ta ut något i förskott när jag vet hur statistiken ser ut. Är bara i vecka 7 (6+6) än. Så det känns jättejobbigt att ha berättat, som att jag utmanat ödet på något knäppt sätt. Någon som förstår hur jag menar? 
    Vilken härlig man du har! Han hade gärna fått smitta ner min sambo lite grann
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • MinM

Emjh och Lindsey egot välkomna hit :)

Insanejane Lycka till på RUL idag, längtar själv till den dagen!

Jag hade bruna flytningar igår och även lite idag (v. 14), hoppas det inte utvecklar sig....

• Insanejane77

Tack ska ni ha flickor! Allt såg BRA UT och min bebis verkar frisk! Jag är så otroligt lättad! Visade sig att det inte alls var någon liten kille som låg där inne utan en liten tjej :D Hon låg verkligen inte stilla utan åmade sig och fjompade runt något alldeles förskräckligt, visade ändan och pekade finger. Jag verkar ha en del uppfostran framför mig som det ser ut XD
    Ligger kvar på samma datum 18+3.
    Just nu kan jag iaf andas ut! PUST!

Jag firade detta med att luncha med min make och när han åkte tillbaka till jobbet så gick jag och köpte lite bebiskläder på rean. :) nu är det verkligt!

Kram

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35