Insanejane77 skrev 2014-01-22 23:49:49 följande:
Kaa76: Ja varför ska man INTE unna sig att vara glad för några hundralappar!? Det blir på något sätt mer på riktigt så fort man börjat köpa saker, löjligt nog. :)
Lindsey egot the only one: Ringtestet? Det har jag inte hört talas om, hur går det till? Berätta om du har lust eller länka för jag blev nyfiken! :)
Scarlett01: Jag gjorde KUB-test så jag fick min kallelse där och då när jag gick därifrån. Tur, för jag är en nojig person, behöver veta datum och sånt för att må bäst. Hoppas din kallelse dyker upp snart då, borde komma vilken dag som helst!
Sessan78: Ja jag tänker som du! Kul att fira med lite plagg :) Om det skulle gå illa, ja då får jag väl spara dom någonstans isf. Men jag har bestämt att jag tänker vara glad och leva i nuet den här graviditeten, för det är sista gången jag försöker nu. Mycket shopping lär det bli... :P Blir så mycket mer verkligt när man kan tänka sig sin bebis i kläderna och föreställa sig hur man vill göra rummet osv, eller hur?!
Kajsamupp: Nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på... Tack för grattiset men beklagar SÅ din sorg! Det är så hemskt när en förälder dör plötsligt, man hade ju på något vis tänkt att dom skulle finnas där tills dom var riktigt gamla och skröpliga, men så blir det ju inte alltid. Stor kram till dig!!!
Irmeline: GRATTIS! :D
Välkomna ni nya 
Ringtestet
Ta en ring typ förlovningsring/vigselring och sätt trä en sytråd igenom och knyt ihop ändarna. Håll ringen ovanför din mage när du ligger ner alt halvligger. Pendlar ringen är det en pojke, går ringen runt i cirklar är det en flicka.
För att se hur många barn samt könet. Håll handen mot ett bord så handleden är fri från bordet. Dra tråden mot handleden och dra upp ringen i tråden utan att vidröra handleden och håll den ovanför handleden. Samma som ovan pendla-pojk alt cirkel-flicka = barn ett. Stoppa den mot handleden gör om testet genom att dra tråden mot handleden och dra försiktigt upp den utan att vidröra handleden och håll den ovanför handleden pendel-pojk alt cirkel-flicka = barn två Gör om samma procedur och så länge den pendlar alt går i cirkel så är det ytterligare ett barn i barnaskaran. Skulle nu ringen sluta pendla alt gå i cirkel utan står stilla då blir det inga mer barn. Hoppas du förstår annars får jag göra ett youtube klipp