• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Insanejane77

Det är märkligt vad saker smakar annorlunda bara för att man är gravid! Jag är en riktig läskoman och cocacolafantast men dricker det inte längre för det smakar konstigt. Nu är det plötsligt bara zingo som lockar, och päronsoda. Kött är inte heller så himla gott just nu, liksom växer i munnen på mig. Jag vet ju att jag gillar det annars så det är en underlig känsla :D Samma som att jag plötsligt inte kan äta samma mängd utan får äta mindre portioner och äta oftare istället.Obestämd

• MinM

Jag klarar inte av friterad mat, inte ens matosen. Skulle gå med mina barn till Max för de var sugna på hamburgare, men jag fick vända och gå tillbaka till bilen för att det luktade redan innan jag kommit innanför dörren till Max.

Kaffe dricker jag inte alls längre, känns inte lockande....men däremot dricker jag alldeles för mycket Cola :/

Med mina andra två barn gick jag upp mer än 20 kg, kom ihåg att jag vräkte i mig choklad då, deras födelsevikt var 3200 och 2900.

• Maramina

MinM: He he. Känner igen det där. Vi var iväg till Stockholm för ett par veckor sedan och på söndagen när vi skulle ta tåget hem blev dottern hungrig och vi skulle köpa hamburgare åt henne på McDonalds. Det slutade med att jag satt utanför och väntade medan mannen och dottern fick gå in själva...

Något somjag tycker är grymt gott nu är ris och viss Kina-mat. Men lukten... Urk!

Eller luktkänslan... När vi var där i Stockholm och satt och åt frukost på hotellet så var jag tvungen att flytta på värmeljuset då den luktade så starkt av stearin

• kajsamupp

Det där med lukter är faktiskt inget jag känner igen, men jag har ju läst överallt om att det är vanligt. Men helt klart så är jag inte sugen på samma mat som tidigare. För en dryg vecka sedan hittade jag ett recept på rotfruktssoppa, som jag tyckte lät gott. Nu har rotsakerna legat orörda eftersom det numer vänder sig i magen på mig bara jag tänker på sån soppa. Och nu är det rostmacka som gäller, inte rågkuse. Har förresten för mig att jag levde på skogaholmslimpa förra graviditeten, någon jag inte ätit sen jag flyttade hemifrån.

Går in i v 8 (7+0) idag. Känns som om det går vääldigt långsamt. Är lite oroad över att dom inte ska hitta ngt där om några veckor då jag ska på första besöket. Men jag försöker intala mig att sannolikheten för att det faktiskt är ett lite embryo där måste vara stor eftersom jag inte har haft någon blödning eller smärta och har symtom. Hur tänker ni andra som inte heller har några "bevis" än på att det är något där?

• emjh

Jag har ingen aptit alls, har inte ätit sedan frukost och är inte ens hungrig... Men så är jag dunderförkyld också och det gör ju inget för att främja aptiten. I fredags hade jag 39,8 och trodde jag fått influensa men nu är det aningen bättre.

Värre är att min dotter, som vi trodde var bra igen efter 4 dagar hemma från dagis, återinsjuknat och nu är jättesjuk. Troligen öroninflammation på gång. 

Ingen rolig helg i den här familjen. Jag antar att jag blir värre sjuk än vanligt pga graviditeten. 

• Irmeline
    kajsamupp skrev 2014-01-26 15:20:04 följande:

Det där med lukter är faktiskt inget jag känner igen, men jag har ju läst överallt om att det är vanligt. Men helt klart så är jag inte sugen på samma mat som tidigare. För en dryg vecka sedan hittade jag ett recept på rotfruktssoppa, som jag tyckte lät gott. Nu har rotsakerna legat orörda eftersom det numer vänder sig i magen på mig bara jag tänker på sån soppa. Och nu är det rostmacka som gäller, inte rågkuse. Har förresten för mig att jag levde på skogaholmslimpa förra graviditeten, någon jag inte ätit sen jag flyttade hemifrån.

Går in i v 8 (7+0) idag. Känns som om det går vääldigt långsamt. Är lite oroad över att dom inte ska hitta ngt där om några veckor då jag ska på första besöket. Men jag försöker intala mig att sannolikheten för att det faktiskt är ett lite embryo där måste vara stor eftersom jag inte har haft någon blödning eller smärta och har symtom. Hur tänker ni andra som inte heller har några "bevis" än på att det är något där?

Hmm jo den är svår, att våga tro. Man blir så otroligt bränd av mf. Jag hade dessutom MA, så gick runt och kände mig gravid fast fostret dött för flera veckor sen. Jag ska boka in privat tidigt vul typ v8. Om det ser bra ut då så ska jag börja tro på riktigt! :)
  • Lindsey Egot the only one
    Insanejane77 skrev 2014-01-25 18:14:11 följande:

Det är märkligt vad saker smakar annorlunda bara för att man är gravid! Jag är en riktig läskoman och cocacolafantast men dricker det inte längre för det smakar konstigt. Nu är det plötsligt bara zingo som lockar, och päronsoda. Kött är inte heller så himla gott just nu, liksom växer i munnen på mig. Jag vet ju att jag gillar det annars så det är en underlig känsla :D Samma som att jag plötsligt inte kan äta samma mängd utan får äta mindre portioner och äta oftare istället.Obestämd

Detsamma med mig. Är en coloman i vanliga fall och två graviditeter har jag även druckit utan problem men denna så är det si så där gott. Det tar iaf bort huvudvärken men jag tycker det smakar si så där ändå. Förut älskade jag det. Lite knas!
  • Lindsey Egot the only one

Jag har fått mani på stekt saltad sparris och även gröna ärtor.

• Kaa76

I morgon skall jag på KUB test, blir sju på kvällen så jag slipper ta ledigt :)  Är mest orolig över att jag inte kommer få svar direkt, blodproven tog de i onsdags, men jag antar att de vet hur lång tid det brukar ta och så där, vill ju gärna få veta då jag är där.  Såg den lilla i torsdags så jag är inte speciellt orolig över hur det är med den just nu i alla fall :)

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35