• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • MinM

Irmeline: Sant, har också hört och läst om det. Men eftersom varken alvedon eller ipren biter på min huvudvärk så tar jag det inte alls. Jag oroar mig mer för de andra medicinerna som jag måste ta ibland när jag inte längre kan utstå smärtan som för mig kan bli så intensiv och stark...
    ...min läkare på SMVC sa att jag kommer få göra fler UL även efter RUL pga. min situation och på så sätt hålla mer koll på hur fostret utvecklas och mår. Men känner mig ändå lika orolig för missbildningar....

• Snowgirl

Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 GråterLycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.

• Lindsey Egot the only one
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:47:04 följande:

Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 GråterLycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.

Fick du en ny tid?

För när jag gjorde det i V6 så såg de inte heller något utan fick ett nytt tio dagar senare och då var fostret så stort som enlig senast mens så varför de inte såg något i v6 visste de inte. Men fostret är ju bara 4 veckor då och enbart 2-4mm
  • emjh

Jag har också kraftig huvudvärk. I förrgår började jag dessutom hosta och nu känns det som att jag håller på att hosta sönder både lungor, mage och hals... :(  Hostmedicin är väl inte så bra att ta? Får nog ringa VC och kolla (har inte kontaktat min BM än).  

• Irmeline
    MinM skrev 2014-01-24 10:33:21 följande:
    Irmeline: Sant, har också hört och läst om det. Men eftersom varken alvedon eller ipren biter på min huvudvärk så tar jag det inte alls. Jag oroar mig mer för de andra medicinerna som jag måste ta ibland när jag inte längre kan utstå smärtan som för mig kan bli så intensiv och stark...
    ...min läkare på SMVC sa att jag kommer få göra fler UL även efter RUL pga. min situation och på så sätt hålla mer koll på hur fostret utvecklas och mår. Men känner mig ändå lika orolig för missbildningar....
    Läste nu någon annan stans att man inte ska ta Ipren Obestämd Fattar ingenting.
    Jag levde på acetylsalicylsyra förra gången, det ska man ju tydligen inte ta heller...
    Fan va svårt det är!
  • Lindsey Egot the only one

Ni med huvudvärk. Min gynläkare sa att man kan dricka lite Coca Cola mot huvudvärken. Då brukar den släppa.

• Snowgirl

Tyvärr borde jag ha varit i v 9+5  och vi hade bara sex en gång så det kan inte ha blivit fel heller. Ska ringa upp kvinnokliniken nu.

• Irmeline
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:47:04 följande:
    Men usch! Ska du tillbaka för kontroll? Hoppas de inte såg ordenligt.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Snowgirl

Tack för pepp, men jag såg med egna ögon att säcken var tom. Det var liksom ingen tvekan. Dessutom var jag på specmödravården och de har riktigt bra maskiner.

• emjh
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:53:53 följande:
    Tack för pepp, men jag såg med egna ögon att säcken var tom. Det var liksom ingen tvekan. Dessutom var jag på specmödravården och de har riktigt bra maskiner.
    Ånej vad ledsamt! :(   Stor kram till dig. 
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35