• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Maramina

Jag hade också myom under förra graviditeten, men den låg "bra till" så den fick vara ifred. Sedan försvann den av sig själv. När jag höll på med den senaste IVF:en så upptäcktes det vid ett av alla ultraljud något som kunde vara ett nytt myom, och det diskuterades om det skulle bli någon återinföring eller inte. Tillslut lämnade de beslutet åt oss och efter mycket tänkande fram och tillbaka beslutade vi att genomföra återinföringen men om den misslyckades göra ytterligare utredning på det misstänkta myomet. Men när det väl var dags för äggplock syntes det inget konstigt på ultraljudet längre och vi kunde lugnt fortsätta som planerat, och det var ju tur med tanke på att den IVF:en resulterade i det lilla livet som jag har i min billiga mage

• Kaa76
    Maramina skrev 2014-01-23 21:54:27 följande:
    Jag hade också myom under förra graviditeten, men den låg "bra till" så den fick vara ifred. Sedan försvann den av sig själv. När jag höll på med den senaste IVF:en så upptäcktes det vid ett av alla ultraljud något som kunde vara ett nytt myom, och det diskuterades om det skulle bli någon återinföring eller inte. Tillslut lämnade de beslutet åt oss och efter mycket tänkande fram och tillbaka beslutade vi att genomföra återinföringen men om den misslyckades göra ytterligare utredning på det misstänkta myomet. Men när det väl var dags för äggplock syntes det inget konstigt på ultraljudet längre och vi kunde lugnt fortsätta som planerat, och det var ju tur med tanke på att den IVF:en resulterade i det lilla livet som jag har i min billiga mage
    Ah, så det kan försvinna av sig självt med? Komma och gå lite? Visste jag inte, men då kan jag ju hoppas på det :) 
  • Kroken
    kajsamupp skrev 2014-01-23 21:43:39 följande:
    Tack alla, för era tankar och värmande kramar. Nu är datum för begravning bestämt och kista och allt sånt. Känns overkligt, men jag vet att det känns lite bättre sen när den biten är över. Kaa: Men vad oprofessionellt det var av läkarna att inte riktigt ha koll. Hoppas i alla fall att du slipper ta bort den nu och att det håller sig lugn resten av graviditeten. Jag tror jag vill ha en till överraskning faktiskt, och inte ta reda på könet när det väl är dags för sånt. Jag är riktigt illamående nu och går runt med kväljningar titt som tätt, och måste käka konstant och mer än vanligt. Är inte sugen på kaffe längre.. Och jag känner hur det finns en vattenfylld ballong i magen, den liksom känns i vissa lägen och jag har en obehaglig skvalpande känsla.. Nästan obehagligt.. Tänkte jag skulle kunna fortsätta springa men det känns konstigt nu.

Jag mår också hemskt illa. Är sjukskriven för det just nu. Har fått Lergigan Comp utskrivet men jag har svårt att svälja tabletter så de hjälper ju föga :-/ Äter jag inte är jag illamående och äter jag så mår jag illa för det och det kommer upp igen. Så nu är det små mängder och sen ligga still och andas så det inte kommer upp. Som tur är är det lättare att få i sig vätska, dock i små mängder, så jag är inte uttorkad och behöver dropp. Ang. att vilja veta könet så ska vi ta reda på det den här gången har vi bestämt. Fjärde, och sista, graviditeten så det kan vara kul att veta för en gångs skull
  • Lindsey Egot the only one

Idag har jag frossat i grön sparris!

• Sessan78

Själv har jag RUL inbokat den 5 mars. Jag tror jag väljer att inte veta och låta det vara en överraskning även den här gången. Tycker det är kul att spekulera om vilket kön det är...

• Scarlett01

Här har det varit flitigt skrivande sista dagarna Både bra och ledsamma saker ser jag... Beklagar sorgen Kajsamupp

Själv har jag senaste veckan varit mer eller mindre liggande pga en ihållande huvudvärk. Den går aldrig över Var till läkare som tog prover och allt ser jättebra ut, så han säger att det är hormonellt och kan komma i den här tiden på graviditeten. Blev ordinerad vila i kombination med lugna promenader... Ska tydligen gå över men svårt att säga om det tar en vecka eller en månad... Håller tummarna för snart!!! Någon annan som varit med om det?

Har fått tid för RUL nu 14 februari, alla hjärtans dag Längtar!

• Irmeline
    Scarlett01 skrev 2014-01-24 09:02:36 följande:
    Här har det varit flitigt skrivande sista dagarna Både bra och ledsamma saker ser jag... Beklagar sorgen Kajsamupp
    Själv har jag senaste veckan varit mer eller mindre liggande pga en ihållande huvudvärk. Den går aldrig över Var till läkare som tog prover och allt ser jättebra ut, så han säger att det är hormonellt och kan komma i den här tiden på graviditeten. Blev ordinerad vila i kombination med lugna promenader... Ska tydligen gå över men svårt att säga om det tar en vecka eller en månad... Håller tummarna för snart!!! Någon annan som varit med om det?
    Har fått tid för RUL nu 14 februari, alla hjärtans dag Längtar!
    Mysigt med RUL på alla Hjärta-dag Glad
  • Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-01-24 08:15:32 följande:
    Själv har jag RUL inbokat den 5 mars. Jag tror jag väljer att inte veta och låta det vara en överraskning även den här gången. Tycker det är kul att spekulera om vilket kön det är...
    5 mars firar vi att dottern fyller 2. Bra datum det med Glad
  • MinM

Scarlett01: Jag har också huvudvärk dagligen, men för mig är det kroniskt. Så jobbigt när jag inte får ta min vanliga medicin pga. gravideteten och alvedon hjälper inte :( Så vila gäller för mig med...hade hoppats på att huvudvärken skulle lindras av gravideteten men icke...
    Hoppas att huvudvärken snart går över för dig Scarlett01 och vilket mysigt datum att få göra RUL på! :))

Jag är hungrig, hungrig, hungrig....GhAaaa!! Jag blir tokig på denna hunger....tycker att jag äter HELA tiden men ändå så sätter suget i magen in 15 min efteråt igen. Vaknar på nätterna av hunger, så måste alltid ha en smörgås och frukt bredvid sängen innan jag lägger mig.

Mest sugen på frukt och grönsaker i denna gravidetet, i mina två andra gravideteter var det bara choklad som gällde!  Även om jag äter minst en chokladkaka om dagen nu också för att stilla den värsta hungern nnan jag får mat i mig. ;) 

• Irmeline

Vaknade med sprängande huvudvärk igår... men idag är det bättre.

Apropå huvudvärksmedicin så finns det nya forskningsrön att man ska undvika paracetamol (alvedon etc) under graviditeten samt under barnets första sex månader pga att det kan störa hjärnutvecklingen (framförallt trimester 3 och första tre månaderna som nyfödd då hjärnan växer som snabbast).
    Bättre äta ibuprofen (typ ipren) istället!

www.unt.se/uppsala/paracetamol-kan-stora-hjarnans-utveckling-2792084.aspx

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35