• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • MinM

Kajsamupp: Beklagar din pappas bortgång... *styrkekramar till dig och din familj*

Längtar så till RUL ..Vi har bestämt att få veta könet så efter det ska här börja planeras bebissaker inköp, LÄNGTAR!

• Sessan78
    Irmeline skrev 2014-01-22 20:35:32 följande:

Hej tjejer, tänkte ta och byta tråd nu, plussade äntligen idag!! Glad

Stort GRATTIS!!! Välkommen hit!
  • Irmeline
    MinM skrev 2014-01-23 09:41:31 följande:

Kajsamupp: Beklagar din pappas bortgång... *styrkekramar till dig och din familj*

Längtar så till RUL ..Vi har bestämt att få veta könet så efter det ska här börja planeras bebissaker inköp, LÄNGTAR!

Tänker nog också be att få veta kön på RUL, känns inte som att vi behöver överraskningsmomentet denna gång ;)

När har du RUL?
  • MinM
    Irmeline skrev 2014-01-23 14:44:37 följande:
    Tänker nog också be att få veta kön på RUL, känns inte som att vi behöver överraskningsmomentet denna gång ;)
    När har du RUL?

Har inte fått en tid än, men är i vecka 15 nu så det dröjer inte så länge till.
    Jag känner som dig, behöver inte överraskningsmomentet denna gång, utan det ska
    faktiskt bli kul att få veta innan vad det blir för kön så man kan planera utefter det. :)
  • Maramina

Kajsamupp: Jag beklagar verkligen sorgen! Kan inte tänka mig den chock det måste ha blivit även om det inte var helt oväntat! Oavsett hur gammal man själv är, eller hur gamla ens föräldrar är så känns det nog alltid som om de dör för tidigt.... Min pappa gick bort för tio år sedan i cancer och även om det tog alltför lång tid på ett sätt, med tanke på hur han fick lida, så var han ju alldeles för ung!

• Kaa76
    emjh skrev 2014-01-23 09:23:20 följande:
    Jag hade ett ganska stort myom när jag väntade min dotter, det slutade med att de opererade bort det v 22. Jag mådde knasigt illa när jag väntade henne & jag har funderat på om det finns ngt samband med myomet. 

Fördelen med knölen var alla extrakoller, nackdelarna många. Hoppas ditt inte ställer till med problem!
    Isch, låter så där att behöva operera bort det under graviditeten :( Jag hoppas på att de kan ta det vid snittet i stället. Mår faktiskt bättre nu än med mina andra barn så jag vet inte, men det är väl olika för oss alla. Och jo, försöker tänka på det, är så orolig av mig ändå att extra kontroller är väldigt välkomna. 
  • Kaa76

Var på koll på gyn i dag och den gav väl inte så där jätte mycket. Tyckte läkaren var lite nonchalant. Dessutom hade den andra läkaren inte fört in anteckningarna från mitt senaste besök så hon visste först inte vad det gällde. Hon tittade på vad de andra trodde var ett myom, men hon ville inte säga om det var det eller inte. Hon ville inte heller säga något om hur långt gången jag är (vet ju men vill gärna veta att lillfisen växer också!)  utan sa "runt 11 veckor". Men till och med jag kunde se klar skillnad mot förra gången för två veckor sedan, och hjärtat slog fint. Hon sa att jag skulle komma tillbaks om jag blödde mer men annars är det MVC som får hålla koll. Hon trodde att blödningarna skulle upphöra snart då de oftast gör det en bit i in graviditeten, dessutom ansåg hon att jag är så långt gången att den kritiska perioden är över. Vet inte riktigt hur hon räknar, eller om hon tänker på att man tydligt kan se hjärtaktivitet och att moderkakan ser ok ut osv. Men det kändes ju lite skönt att höra henne säga så. 
    På måndag är det i alla fall dags för KUB :)

• emjh
    Kaa76 skrev 2014-01-23 20:26:20 följande:
    Isch, låter så där att behöva operera bort det under graviditeten :( Jag hoppas på att de kan ta det vid snittet i stället. Mår faktiskt bättre nu än med mina andra barn så jag vet inte, men det är väl olika för oss alla. Och jo, försöker tänka på det, är så orolig av mig ändå att extra kontroller är väldigt välkomna. 
    Ja det var ingen höjdare, inte säkert att bebisen skulle överleva och de opererade bara för att de trodde det var en cancertumör. Jobbiga veckor innan jag fick besked.  Men allt gick galant. :)  Ca 10 cm i diameter var mitt myom. Hade nog fler förresten för jag var på ngn återkontroll för det. 
  • kajsamupp

Tack alla, för era tankar och värmande kramar. Nu är datum för begravning bestämt och kista och allt sånt. Känns overkligt, men jag vet att det känns lite bättre sen när den biten är över.

Kaa: Men vad oprofessionellt det var av läkarna att inte riktigt ha koll. Hoppas i alla fall att du slipper ta bort den nu och att det håller sig lugn resten av graviditeten.

Jag tror jag vill ha en till överraskning faktiskt, och inte ta reda på könet när det väl är dags för sånt.

Jag är riktigt illamående nu och går runt med kväljningar titt som tätt, och måste käka konstant och mer än vanligt. Är inte sugen på kaffe längre.. Och jag känner hur det finns en vattenfylld ballong i magen, den liksom känns i vissa lägen och jag har en obehaglig skvalpande känsla.. Nästan obehagligt.. Tänkte jag skulle kunna fortsätta springa men det känns konstigt nu.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35