• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Lindsey Egot the only one
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:53:53 följande:

Tack för pepp, men jag såg med egna ögon att säcken var tom. Det var liksom ingen tvekan. Dessutom var jag på specmödravården och de har riktigt bra maskiner.

Åh va tråkigt. Kram
  • Sessan78
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:47:04 följande:

Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 GråterLycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.

Livet är bara så orättvist ibland! Så tråkigt Snowgirl... Du får ta hand om dig själv nu på alla sätt du kan.

Massa varma kramar till dig
  • Insanejane77
    Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 GråterLycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.
    Åh, jag beklagar!! Det finns inget någon annan kan säga som kan lindra smärtan men jag hoppas att allt är över fort och att du snart blir gravid igen.{#emotions_dlg.flower} Kram
  • Insanejane77

Jag ser att ni är några stycken som skriver att ni har ont i huvudet varje dag. Det har jag också haft i några veckor nu, skitjobbigt! Det är alltså en hormonell grej?
    Jag är i v 19 nu, hoppas det går över snart. Har också haft problem med hjärtrusning och min puls ligger högt men blodtrycket är bra. Det susar i öronen, dunkar i huvudet och så har jag ofta kramp i benen på nätterna. Någon som känner igen det?

• Scarlett01
    Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 Lycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.

Åh vad ledsamt!!! Kan inte föreställa mig ens Styrkekramar!!!
  • MinM
     tråkiga nyheter :( *kram*
  • Tezza

Beklagar, snowgirl!!
    De verkar tydligen vara rätt vanligt med ont i huvudet är i v 23+ 3 och har haft ont i huvudet hela veckan! Och även haft yrsel! Trodde jag hade högt blodtryck men var på specialmödrarvården igår och hade bra tryck kanske lite lågt! Fick ett glädjande besked att jag inte har ngr tecken på att födda förtidigt denna gång! Min son kom i v 32! Så nu håller vi tummarna att de här stannar tiden ut!!

• kajsamupp

Snowgirl: Usch, vad tråkiga nyheter Och läskiga, jag tänker liksom att fostret är ok så länge blödningar håller sig borta och symtomen är kvar. Stor kram till dig!

Jag är glad att jag är en sån som inte har huvudvärk, verkar ju skitjobbigt det där nu när det verkar som om nästan alla tabletter är farliga. Ang cola som huvudvärksdämpande, tänk på att cola innehåller koffein (så att man inte dricker någon större mängd och samtidigt tar någon kopp kaffe/te) och det finns en begränsning där med tanke på missfallsrisken.

• Kaa76
    usch vad sorgligt :(  Och jobbigt för dig, är just så det bara inte får vara *kram*
  • Lindsey Egot the only one
    kajsamupp skrev 2014-01-24 19:31:22 följande:

Snowgirl: Usch, vad tråkiga nyheter smile4.gif Och läskiga, jag tänker liksom att fostret är ok så länge blödningar håller sig borta och symtomen är kvar. Stor kram till dig!

Jag är glad att jag är en sån som inte har huvudvärk, verkar ju skitjobbigt det där nu när det verkar som om nästan alla tabletter är farliga. Ang cola som huvudvärksdämpande, tänk på att cola innehåller koffein (så att man inte dricker någon större mängd och samtidigt tar någon kopp kaffe/te) och det finns en begränsning där med tanke på missfallsrisken.

Läkaren på sjukhuset har sagt att det absolut inte är farligt. Koffein hysterin gillar hon inte alls. Bättre att få i sig vätska samt bli av medel huvudvärk. Koffeinet påstår dom ger lägre födelsevikt men hon säger att det inte är bevisat.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35