• MuppinCowboy

TA - Troll Anonymous

Här kan ni samlas och prata om varför ni är beroende av att starta trolltrådar  {#emotions_dlg.djavulsk}

• Svar på tråden TA - Troll Anonymous
  • turbansmurfen

Trollning är ju jättekul om man lyckas göra ett bra inlägg som rör upp känslor och provocerar...

Gärna en TS som engagerar människor av olika åsikter så att de börja bråka i tråden utan att TS/Trollet själv måste driva konversationen...

• SupersurasunkSara
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 16:00:11 följande:
    Trollning är ju jättekul om man lyckas göra ett bra inlägg som rör upp känslor och provocerar...

Gärna en TS som engagerar människor av olika åsikter så att de börja bråka i tråden utan att TS/Trollet själv måste driva konversationen...

Tja, beror ju på. Vissa saker trollar man inte om anser jag.
  • johanna aa
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 16:00:11 följande:

Vad kan det vara för ämnen?
  • johanna aa
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-09 16:00:56 följande:

Man trollar inte om , pedofili, handikappade barn, misshandel, våldtäkter, självmord etc.
  • SvenGlen
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-09 16:00:56 följande:

Vilka ämnen är tabu?
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • johanna aa
    SvenGlen skrev 2013-12-09 16:09:06 följande:
    Vilka ämnen är tabu?
    Man trollar inte om , pedofili, handikappade barn, misshandel, våldtäkter, självmord etc

Eller vad tycker du?
  • turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:07:06 följande:
    Man trollar inte om , pedofili, handikappade barn, misshandel, våldtäkter, självmord etc.
    Så komiker får inte skämta om detta heller? Känns helt klart som att många ståuppare skojar om sånt här....
  • johanna aa
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 16:12:12 följande:
    Så komiker får inte skämta om detta heller? Känns helt klart som att många ståuppare skojar om sånt här....
    Pedofili? Det är fruktansvärt.
  • turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:14:23 följande:
    Pedofili? Det är fruktansvärt.
    Må så vara, men det känns som det finns få gränser i samhället... Däremot kan jag hålla med om att trolltrådar om pedofili, övergrepp, självmord etc är ganska smaklöst
  • johanna aa
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 16:19:45 följande:
    Må så vara, men det känns som det finns få gränser i samhället... Däremot kan jag hålla med om att trolltrådar om pedofili, övergrepp, självmord etc är ganska smaklöst
    Jo just pedofili och självmord.

Om någon skulle skapa en tråd om en pedofil på sin förskola och det är ett troll, smaklöst.
Svar på tråden TA - Troll Anonymous