• MuppinCowboy

TA - Troll Anonymous

Här kan ni samlas och prata om varför ni är beroende av att starta trolltrådar  {#emotions_dlg.djavulsk}

• Svar på tråden TA - Troll Anonymous
  • turbansmurfen

Personligen kan jag knappt låta bli att jävlas med såna som lider av hittepå som tex borderline och bipolaritet... Jag blir provocerad av att det finns de människor som lever genom sin diagnos och rättfärdigar vad fan som helst med diagnosen. Egentligen är det bara att ta av sig offerkoftan och skärpa till sig!

• SvenGlen
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:11:22 följande:
    Man trollar inte om , pedofili, handikappade barn, misshandel, våldtäkter, självmord etc

Eller vad tycker du?
    Det sägs att komedi = tragedi X tid. Sen beror det väl på ur vilket perspektiv och i vilket sammanhang det skämtas om det. Det finns handikappade komiker som skämtar rätt grovt om att vara handikappad, så varför skulle inte en handikappad person kunna trolla om sitt handikapp på ett humoristiskt sätt?
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • turbansmurfen
    SvenGlen skrev 2013-12-09 16:23:18 följande:
    Det sägs att komedi = tragedi X tid. Sen beror det väl på ur vilket perspektiv och i vilket sammanhang det skämtas om det. Det finns handikappade komiker som skämtar rätt grovt om att vara handikappad, så varför skulle inte en handikappad person kunna trolla om sitt handikapp på ett humoristiskt sätt?
    Men, har tex en rullstolsbunden ensamrätt på att trolla om rullstolsburna? Har den med Parkinsons sjukdom ensamrätt på att trolla om Parkinsons? Har mörkhyade människor med ursprung på den afrikanske kontinenten ensamrätt på att använda N-ordet? osv osv?
  • SvenGlen
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 16:26:59 följande:
    Men, har tex en rullstolsbunden ensamrätt på att trolla om rullstolsburna? Har den med Parkinsons sjukdom ensamrätt på att trolla om Parkinsons? Har mörkhyade människor med ursprung på den afrikanske kontinenten ensamrätt på att använda N-ordet? osv osv?
    I dagens lättkränkta samhälle så kan man lätt tro att det är så. Och förresten, varför skrev du inte själv ut N-ordet?
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • johanna aa
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 16:23:12 följande:
    Personligen kan jag knappt låta bli att jävlas med såna som lider av hittepå som tex borderline och bipolaritet... Jag blir provocerad av att det finns de människor som lever genom sin diagnos och rättfärdigar vad fan som helst med diagnosen. Egentligen är det bara att ta av sig offerkoftan och skärpa till sig!
    Hittepå? Jag vet en som är bipolär jätte sjuk vill inget annat än att bli frisk.
  • MajaVira
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:30:39 följande:
    Hittepå? Jag vet en som är bipolär jätte sjuk vill inget annat än att bli frisk.

Känner du en jätte?
  • johanna aa
    MajaVira skrev 2013-12-09 16:52:45 följande:

Känner du en jätte?
    Du förstår vad jag menar. Bipolär är en allvarlig sjukdom.
  • turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:55:14 följande:
    Du förstår vad jag menar. Bipolär är en allvarlig sjukdom.
    Ja, det är din åsikt det...
  • johanna aa
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 18:01:13 följande:
    Personen jag känner ligger på psyket 1- 3 gånger om året, ja det är allvarligt.

Finns olika grader kan jag påpeka. Är som cancer stor skillnad vilken sort och hur allvarligt.
  • johanna aa
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 18:01:13 följande:
    Är turbansmurfen en som brukar trolla?
Svar på tråden TA - Troll Anonymous