• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Millan14

Libra - hur gick ÄP idag? Hoppas de gått bra å att du mår ok nu efteråt!

Jag har varit på ET idag, så vi har fått tillbaka ett 3 dagars, 8 celligt embryo. Nu är de en lång väntan innan man får veta! Jag hoppas verkligen detta blir lyckträffen! De vara måste fungera!!

Kram till er alla!!

• Sindyrella1983

Libra- hoppas det gått bra idag.

Millan14 - åh ja nu är det "bara" att vänta. Hoppas det går bra!

Imorgon ska vi till Nordic och göra ett nytt VUL för att med största sannolikhet konstatera ett MF eller MA. Ska be att få satt igång ett MF för jag orkar inte vänta på att kroppen ska fatta.

• mom2012

Hej på er. Ni som kör korta protokollet. Ungefär hur många dagar har ni haft från sprutstart till äggplock? Försöker planera mitt liv o jobb så jag är på hemmaplan då. Tufft att få all planering att klaffa :)

• Millan14

Mom2012- 2 v från sprutstart till ÄP! Tror kanske att de kan vara i längsta laget dock. Tror att en del har ännu kortare tid mellan.

• Libra1
    mom2012 skrev 2014-11-13 16:37:59 följande:

Hej på er. Ni som kör korta protokollet. Ungefär hur många dagar har ni haft från sprutstart till äggplock? Försöker planera mitt liv o jobb så jag är på hemmaplan då. Tufft att få all planering att klaffa :)

Jag har sprutat allt från 8-13 sprutor Gonal-F/Menopur. Så lite olika.
  • Libra1

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-13 18:19:24 följande:

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

Nu går det undan!!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö