• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

Härligt Libra1, tycker det är toppen att Nordic sätter tillbaka på 2 olika dagar. Särskilt för oss som inte brukar få långtidsodlade. Nu gick det tyvärr inte vägen för mig men känns som att det ger en större chans. Håller tummarna

Väntar på att få omslag på ägglossningsstickan. Är nervös för att återföring blir en söndag när de inte utför återföring. Är det någon som har koll på hur man räknar? Jag ska få tillbaka en blasto så dag 5.

Grattis till ruvningen Millan14. Håller tummarna!!

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-14 10:49:19 följande:

6 av 9 befruktade. Oj vad glad jag blev!!! Vårt bästa resultat. :)

Åh grattis!! :D
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-11-14 10:49:19 följande:

6 av 9 befruktade. Oj vad glad jag blev!!! Vårt bästa resultat. :)

Wow vad bra!!

Ingen som gjort fet som vet hur man räknar för insättning?
  • Libra1

Nu är jag ruvare till 2 fina 4-celliga embryon. Resten lever ännu och odlas vidare. Vi är överlyckliga och nervösa!!! :)

• Millan14

Grattis Libra, så underbart!! Håller tummar å tår!!

Är de ngn som fått blåmärke under å i naveln efter ivf? Såg det idag. ÄP i måndags. Lite orolig, någon som vet ngt?!

• Libra1
    Millan14 skrev 2014-11-15 15:48:43 följande:

Grattis Libra, så underbart!! Håller tummar å tår!!

Är de ngn som fått blåmärke under å i naveln efter ivf? Såg det idag. ÄP i måndags. Lite orolig, någon som vet ngt?!

Tack!!! :)

Har bara fått av sprutorna. Låter lite märkligt! Tryckte de på magen?
  • Millan14

Ja, de fick trycka på vä sida för att komma åt vä äggstock. Sen så stack de hål på ngt kärl "där inne" så det blödde rejält. Vi spekulerar kring om blåmärket i naveln kan bero på det?!

Har ff ont i magen, el ont är kanske att ta i, men öm, obehag, svullen. Vet inte om de e efter ÄP el lutinus, de ger iaf mig små magkramper bland annat....

Man blir så orolig å nojig över de minsta lilla.

• Libra1

När jag googlar får jag upp navelbråck. Kanske du är så svullen om magen så det trycker på? Ta upp det med Nordic, eller VC.

Själv har jag förstoppning. Sådär kul! Då gör allt mer ont. :-/

• mom2015

Skulle fått min mens idag, 14 dgr efter ÄL, men självklart dröjer den när man vill starta med sprutorna Så typiskt... Kanske I morgon.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö