• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Spännande! :)

Idag är jag på rd4. Är fortfarande väldigt uppblåst och mår jätteilla. Funderar på om jag borde kolla så jag inte har vätska i buken. Har fortfarande ont och känner mig helt stel. Är sjukskriven t om imorgon. Känner inte alls för att jobba 24 timmar i helgen. :-/

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-19 11:27:16 följande:

Spännande! :)

Idag är jag på rd4. Är fortfarande väldigt uppblåst och mår jätteilla. Funderar på om jag borde kolla så jag inte har vätska i buken. Har fortfarande ont och känner mig helt stel. Är sjukskriven t om imorgon. Känner inte alls för att jobba 24 timmar i helgen. :-/

Du kanske borde åka in och kolla vätskan och be om råd hos läkare om ditt arbetspass... Det kanske är svårt att byta just de passen med de andra kollegorna... Men det kanske är värt ett försök?
  • Libra1
    Moolie skrev 2014-11-19 13:20:59 följande:
    Du kanske borde åka in och kolla vätskan och be om råd hos läkare om ditt arbetspass... Det kanske är svårt att byta just de passen med de andra kollegorna... Men det kanske är värt ett försök?
    Nä byta gör jag inte. Får bli sjukskrivning eller semester. Orkar inte strula. :P

Ska ringa imorgon och höra vad de säger.
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-19 13:54:45 följande:

Nä byta gör jag inte. Får bli sjukskrivning eller semester. Orkar inte strula. :P

Ska ringa imorgon och höra vad de säger.

Semester kan de ju neka en... Så sjuka du dig i sådana fall! :)
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-19 11:03:25 följande:
    Spännande! Första gången med fet för mig.

Fick omslag i söndags så återföring blir på lördag. Super nervös.
    Är också supernervös. Om det inte går nu så ska man in i sprutcirkusen igen. Usch, har verkligen ingen ork kvar. Vill så gärna ta nästa steg i livet.

Får antagligen omslag i morgon så då blir insättning på onsdag alt torsdag nästa vecka.

Lycka till, kul att följas åt!
  • 2014bebis
    83bergkvist skrev 2014-11-19 15:31:56 följande:

Är också supernervös. Om det inte går nu så ska man in i sprutcirkusen igen. Usch, har verkligen ingen ork kvar. Vill så gärna ta nästa steg i livet.

Får antagligen omslag i morgon så då blir insättning på onsdag alt torsdag nästa vecka.

Lycka till, kul att följas åt!

För oss är det sista försöket. Har gjort 7 färska försök och endast 1 till frysen på alla dessa gånger och aldrig ett plus, så nu ligger allt hopp till denna lilla blastocyst. Sen tror jag vi lutar åt att tänka på äggdonation men vi hoppas så klart att slippa det.

Hoppas det går vägen för dig denna gången. Håller tummarna!

Lycka till du med! Nu händer det ????

Libra1 hoppas du snart mår bättre och får ett plus!
  • mom2015

Va spännande att så många är aktiva just nu med FET och ruvning!!
    Jag sjäv tog min 1.a spruta precis. Det var en depå-spruta som ska vara verksam ca 7 dgr sen får man fortsätta med Gonal-F som vanligt om äggblåsorna behöver mer tid på sig. 

• mom2015

2014 Bebis - håller tummarna för er sista Blastocyst. För oss var det precis som för er så jag känner verkligen för dig. Vi hade 2 ägg I frysen och vi hade precis bestämt oss att inte göra fler försök efter detta och istälet påbörja adoptionsprocessen. Men plötsligt hände det.

Håller tummarna för dig och alla andra här inne som längtar efter sitt första barn eller efterlängtat syskon.

• 2014bebis
    mom2015 skrev 2014-11-19 16:58:51 följande:

2014 Bebis - håller tummarna för er sista Blastocyst. För oss var det precis som för er så jag känner verkligen för dig. Vi hade 2 ägg I frysen och vi hade precis bestämt oss att inte göra fler försök efter detta och istälet påbörja adoptionsprocessen. Men plötsligt hände det.

Håller tummarna för dig och alla andra här inne som längtar efter sitt första barn eller efterlängtat syskon.

Oh tack mom2015 du ger mig lite extra hopp inför lördag!

Lycka till nu!!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-19 16:24:34 följande:
    För oss är det sista försöket. Har gjort 7 färska försök och endast 1 till frysen på alla dessa gånger och aldrig ett plus, så nu ligger allt hopp till denna lilla blastocyst. Sen tror jag vi lutar åt att tänka på äggdonation men vi hoppas så klart att slippa det.

Hoppas det går vägen för dig denna gången. Håller tummarna!

Lycka till du med! Nu händer det ????

Libra1 hoppas du snart mår bättre och får ett plus!
    Det känns som om det är er tur nu! Skönt att de har så hög procent på upptining också, har varit lite orolig för det.
    Fick omslag i morse så på onsdag blir det insättning. Nu ska det gå!

Lycka till på lördag och massor av styrka!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö