• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983

1 vecka kvar till vul. Mina bröst har slutat ömma och känner inget annat. Är så rädd att det inte ser bra ut.... har haft ont i magen sedan igår kväll till råga på allt. Svårt att hålla humöret uppe när man är rädd och orolig.

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-30 19:46:08 följande:

1 vecka kvar till vul. Mina bröst har slutat ömma och känner inget annat. Är så rädd att det inte ser bra ut.... har haft ont i magen sedan igår kväll till råga på allt. Svårt att hålla humöret uppe när man är rädd och orolig.

Usch ! Jag vet hur jobbig den där oron är. Symptom kan komma och gå och man överanalyserar allt. På något sätt känner man på sig när det inte gått vägen. Så har det varit för mig. Men jag hoppas att du kommer att få se ett fint litet hjärta slå nästa vecka.

Styrkekramar till dig!
  • Libra1

Imorgon börjar jag med sprutorna. Uppdaterar listan. :)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4
    2014bebis FET
    Mom2015

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    Mom2015 - korta protokollet

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    1 november- Libra1
    Ca mitten November 2014 - Mom2015

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    7 november - Libra1

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie
    6 nov - Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon

• Millan14

Spännande Libra1 - önskar dig lycka till! Tog min första orgalutran nu ikväll, den är inte lika lätt som puregonsprutan.
    På måndag blir de Vul, hoppas allt ser bra ut då. De bara måste gå vägen nu...

• Libra1

Millan14: Tack! :)

Jag tyckte inte Orgalutran var så hemsk som alla sa sist. Hoppas jag känner samma denna gången också. Hur ser Puregon ut?

Lycka till på måndag!!! :)

• Libra1

Jag råkade göra något dumt när jag skulle blanda till Menopuren. Jag råkade spruta in lite vätska i locket till blandningskanylen. Så där blev lite mindre vätska i den burken. Blandade till en ny och får ha den andra i reserv. Gaaaah! Klumpigt!

• Millan14

Libra1 lät som du löste de galant! Orgalutranen va ju inte supersvår, men puregon nålen är så väldigt tunn/liten, som en insulinnål. Puregonpennan som man använder ser ut som en insulinpenna. Så de kändes nog lite mer ovant me orgalutranen, va längesedan jag hade den sist.
    Känns konstigt att redan kommit så långt i behandlingen.

Ha en skön lördag på er!

• Libra1

Millan14: Då är den samma som Gonal-F. Superlätt och smidig att ta. Gillar inte de där engångssprutorna som är till Menopuren. Tror det är samma som Orgalutranen.

• Millan14

Ja, orgalutran är engpngssprutor, så kan mkt väl vara liknande.
    Tycker jag haft lite mer känningar idag, vet dock inte mode beror på sprutorna.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö