• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Moolie: Jag fick ett tips av min kurator. Att ha ett mål varje dag. Inte mer, inte mindre. Sen när du kommer igång med samtalskontakt så kommer det säkert kännas bättre.

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-10-22 18:55:27 följande:

Vi har ju träffar! Kolla här: www.minbebis.com/blogg/libra/traffar/

En tjej vill starta träffar för alla sekundärt barnlösa. Står också på sidan. :)

Moolie: Där finns fler tjejer i IVF-gravidgruppen som haft missfall. Vet att det känns lite läskigt första gången. Men jag lovar att det känns bättre när man gjort det.

Ni är verkligen JÄTTE rara allihop i grupperna!! Men jag blir såå nervös och vid varje träff har det varit något annat tex precis en återföring eller precis plussat... Där har varit framförallt en gång jag ställde in av rädsla och de andra gångerna har jag varit ganska lättad att annat kommit i vägen... Med handen på hjärtat!!

Jag tycker om er allihop i grupperna men det är SÅÅÅ läskigt!! Speciellt när man så gärna velat komma er nära allihop... Usch... Är så dålig på vänskap...
  • Libra1

Jag var livrädd första gången. Nu har jag hittat vänner för livet. :)

• 2014bebis

Har länge funderat på att våga mig på att gå på en träff så jag förstår dig precis Moolie. Kanske jag till och med vågar ta steget dit en dag

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-22 21:26:44 följande:

Har länge funderat på att våga mig på att gå på en träff så jag förstår dig precis Moolie. Kanske jag till och med vågar ta steget dit en dag

Gööööör det!! Så går jag på en gravid-träff!
  • mom2015

Om korta protokollet ger färre ägg blir jag jätteledsen. Jag har tydligen en äggstock som är precis full av endometrios och chokladcystor, så vi kan bara lita på att en av dem ska ge ägg denna gång. Endometriosen har vuxit jättemycket trots att jag var i klimakteriet juni juli aug.

Om allt går som det ska startar jag med sprutor om 2-3 veckor. Ser också fram emot att slippa Synarelan för min slemhinna i näsan har helt förstörts av det nässprejet.

• 2014bebis
    mom2015 skrev 2014-10-23 18:50:25 följande:

Om korta protokollet ger färre ägg blir jag jätteledsen. Jag har tydligen en äggstock som är precis full av endometrios och chokladcystor, så vi kan bara lita på att en av dem ska ge ägg denna gång. Endometriosen har vuxit jättemycket trots att jag var i klimakteriet juni juli aug.

Om allt går som det ska startar jag med sprutor om 2-3 veckor. Ser också fram emot att slippa Synarelan för min slemhinna i näsan har helt förstörts av det nässprejet.

Jag har gjort både långa och kort protokoll. Min erfarenhet är att jag fick något färre ägg (långt 7-9st och kort 4-6st) men de var av bättre kvalitet så jag fick högre procent befruktade ägg. Jag avskydde verkligen synarelan så jag var super glad att få göra korta protokollet istället. Men tyvärr har jag ännu inte fått ett plus.

Skönt för er att det snart är dags att starta =)

• Sindyrella1983

Åh jag får panik! Nu är det 3 veckor sedan återföring och imorgon 4 veckor sedan äggplock. Och idag mitt på dagen tog jag ett nytt test men fick Gravid 2-3 fortfarande. Jag tycker att det borde vara 3+ nu... jag går ju in i vecka 7 imorgon (6+0).

• Libra1

Det är så dumt att fortsätta testa. Testen kan visa fel ju senare man tar dem. När har du VUL Sindyrella? Försök hålla ut!!! Jag håller tummarna att allt är OK.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö